Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi ønsker oss mere farger i hagen/tomten å tenker å plante  et tre som blomstrer. Typ magnolia, japansk kirsebærtre?

Det er sol fra morgen til kveld og relativt lunt (østlandet) med leirjord. Noen tips til trær som kan passe/trives? Vil helst ha det stort (på sikt, ikke bare en busk) 

Ønsker også tips om blomstereng som jeg kan så som spirer år etter år? Får jeg til dette?

Hilsen nybegynner på landet 🥰

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken klimasone? Østlandet er så mangt.. Forskjell på Tjøme og Alvdal. 

Anonymkode: 00f84...c01

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvilken klimasone? Østlandet er så mangt.. Forskjell på Tjøme og Alvdal. 

Anonymkode: 00f84...c01

Vi bor i follo

Anonymkode: 203af...6ae

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i Follo og har de siste årene plantet hjertetre, magnolia (med høy herdighet), mange typer hortensia - og nå ønsker jeg meg duetre, vingebeinved, blodbøk og generelt røde busker. Jeg planter utelukkende for H4/H5 her vi bor.

Det er massevis av trær og større busker som vil trives på lunt sted i leirjord. Dra på Hageland Kråkstad, de har veldig mye fint nå!

Anonymkode: de18c...091

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk at frukttrær har relativt kort blomstring. 

Anonymkode: d182b...96d

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere ønsker mer farger kan dere gå for et tre med røde blader feks? Blomstring er bare en kort periode på våren…

Anonymkode: 49bf0...a93

Skrevet

Vi hadde et mandeltre som vi endte opp med å måtte kutte ned da de begynte å vokse seg faretruende nært noen strømledninger. Blomstret som et uvær med hvitrosa blomster og trivdes svært så godt i vår ganske tunge leirjord (Nedre Buskerud, fjordnært, vipper mellom H2 og H3).

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...