AnonymBruker Skrevet 16. mai #1 Skrevet 16. mai Det er mulig jeg er sær på det men synes det er ekkelt at mannfolk står og tisser, at man ikke lukker lokket før man skyller ned, og når håndvasken varer kort tid. Svigers er fæle på dette. Jeg vet at det ikke er farlig, men synes det er ekkelt. Etter de har bodd hos oss noen dager vasker jeg vegger og gulv ved toalett, badematte, jeg har sprit servietter jeg bruker for å ta håndtak og kontaktpunkter rundt om i huset. Når de er her legger jeg alltid frem smågafler til maten man kan forsyne seg med, da jeg ikke ønsker å spise på noe de har tatt på. De bruker ofte fingrene til å spise eller "rengjøre" tallerkenen med, slikker på fingrene. Jeg synes det er ekkelt at de tar på lekene som barna putter i munnen, mater barna med bare fingrene etc. En gang falt oppskjært fenalår ut av pakken, svigerfar reddet det og brukte hendene til å legge det på plass..jeg kastet det etterpå. Dette hadde ikke vært et problem om jeg trodde de vasket hendene skikkelig etter toalettbesøk. Vasken er bare på noen sekunder og jeg skjønner ikke hvordan de skal klare å vaske bort såpa på så kort tid. Samboer er av samme ulla men er blitt litt mer husren over årene, men tar han enda på dårlig håndvask... Jeg er frem og tilbake på om jeg bør si noe, plager meg veldig at jeg føler alt blir infisert. Samboer kommer aldri til å si noe for meg. Kan jeg be de lukke dolokk, sitte mens de tisser, og vaske hendene lengre mens de er på besøk her? Høres jo helt sykt ut at jeg lytter når andre vasker hendene men sånn er det blitt 😅 Anonymkode: 09aa7...687 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #2 Skrevet 16. mai Det som også er ekkelt er teppe på badet.. Anonymkode: aa543...c97 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #3 Skrevet 16. mai Nei, det kan du ikke si. Du kan la være å legge merke til slikt. Og øve deg på å gi blaffen. Det er mye mer frekt å lytte til andre på toalettet enn å ikke ta ned lokket! Anonymkode: b1acd...d94 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #4 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det som også er ekkelt er teppe på badet.. Anonymkode: aa543...c97 Jeg vasker det ofte, men kan hende du har rett. Ts Anonymkode: 09aa7...687
AnonymBruker Skrevet 16. mai #5 Skrevet 16. mai Jeg hadde ikke sagt noe, men det er utrolig ekkelt ja. Jeg hadde en samboer som var lik, og hvis han kun tissa så vaska han bare hendene med vann... Anonymkode: 057b9...673 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #6 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det er mulig jeg er sær på det men synes det er ekkelt at mannfolk står og tisser, at man ikke lukker lokket før man skyller ned, og når håndvasken varer kort tid. Svigers er fæle på dette. Jeg vet at det ikke er farlig, men synes det er ekkelt. Etter de har bodd hos oss noen dager vasker jeg vegger og gulv ved toalett, badematte, jeg har sprit servietter jeg bruker for å ta håndtak og kontaktpunkter rundt om i huset. Når de er her legger jeg alltid frem smågafler til maten man kan forsyne seg med, da jeg ikke ønsker å spise på noe de har tatt på. De bruker ofte fingrene til å spise eller "rengjøre" tallerkenen med, slikker på fingrene. Jeg synes det er ekkelt at de tar på lekene som barna putter i munnen, mater barna med bare fingrene etc. En gang falt oppskjært fenalår ut av pakken, svigerfar reddet det og brukte hendene til å legge det på plass..jeg kastet det etterpå. Dette hadde ikke vært et problem om jeg trodde de vasket hendene skikkelig etter toalettbesøk. Vasken er bare på noen sekunder og jeg skjønner ikke hvordan de skal klare å vaske bort såpa på så kort tid. Samboer er av samme ulla men er blitt litt mer husren over årene, men tar han enda på dårlig håndvask... Jeg er frem og tilbake på om jeg bør si noe, plager meg veldig at jeg føler alt blir infisert. Samboer kommer aldri til å si noe for meg. Kan jeg be de lukke dolokk, sitte mens de tisser, og vaske hendene lengre mens de er på besøk her? Høres jo helt sykt ut at jeg lytter når andre vasker hendene men sånn er det blitt 😅 Anonymkode: 09aa7...687 Svigers er griser, men du er et petimeter, langt over sunn fornuft. Du dør ikke av dette, da hadde du vært død og resten av familien og. Dørhåndtakene trenger ikke sprites, de blir renere ved å bruke Zalo og mikrofiberklut. Du har et overdrevent renslighetsbehov, OCD. Anonymkode: 36344...8b1 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #7 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde ikke sagt noe, men det er utrolig ekkelt ja. Jeg hadde en samboer som var lik, og hvis han kun tissa så vaska han bare hendene med vann... Anonymkode: 057b9...673 Er det jeg tror svigerfar gjør, for er så vidt vasken er på. Ts Anonymkode: 09aa7...687
AnonymBruker Skrevet 16. mai #8 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Svigers er griser, men du er et petimeter, langt over sunn fornuft. Du dør ikke av dette, da hadde du vært død og resten av familien og. Dørhåndtakene trenger ikke sprites, de blir renere ved å bruke Zalo og mikrofiberklut. Du har et overdrevent renslighetsbehov, OCD. Anonymkode: 36344...8b1 Rolig nå😂 å kalle det OCD er å ta hardt i. Er ikke slik med annet besøk, der kommer tvilen tilgode tror jeg. Er blitt slik etter jeg gjentatte ganger legger merke til kort håndvask, og siden de er her mange dager i slengen. Vasker ikke rundt om ett besøk ikke har lukket dolokket før de skyller ned, heller ikke om noen står og tisser en gang. Har heller ikke skrevet at jeg tror jeg dør eller at det er farlig😂 Skriver jo at jeg synes det er ekkelt Ts Anonymkode: 09aa7...687
AnonymBruker Skrevet 16. mai #9 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei, det kan du ikke si. Du kan la være å legge merke til slikt. Og øve deg på å gi blaffen. Det er mye mer frekt å lytte til andre på toalettet enn å ikke ta ned lokket! Anonymkode: b1acd...d94 Hvordan kan man la være å legge merke til slikt, og hvordan øve på å gi blaffen når jeg føler at det bare blir eklere og eklere med årene? Er ikke slik at jeg aktivt går inn for å lytte😅 Er lytt her og har flere ganger lagt merke til kort håndvask. Ts Anonymkode: 09aa7...687
AnonymBruker Skrevet 16. mai #10 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Rolig nå😂 å kalle det OCD er å ta hardt i. Er ikke slik med annet besøk, der kommer tvilen tilgode tror jeg. Er blitt slik etter jeg gjentatte ganger legger merke til kort håndvask, og siden de er her mange dager i slengen. Vasker ikke rundt om ett besøk ikke har lukket dolokket før de skyller ned, heller ikke om noen står og tisser en gang. Har heller ikke skrevet at jeg tror jeg dør eller at det er farlig😂 Skriver jo at jeg synes det er ekkelt Ts Anonymkode: 09aa7...687 En alkoholiker ville svart på samme måten. Hvorfor? Fordi ingen vil vedkjenne seg at de virkelig har et problem med et navn. Anonymkode: 36344...8b1
AnonymBruker Skrevet 17. mai #11 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): En alkoholiker ville svart på samme måten. Hvorfor? Fordi ingen vil vedkjenne seg at de virkelig har et problem med et navn. Anonymkode: 36344...8b1 Litt vanskelig å ta deg seriøst når du slenger om deg med diagnoser når du ikke virker å ha kunnskaper på området. Uansett, takk for bidrag Ts Anonymkode: 09aa7...687
AnonymBruker Skrevet 17. mai #12 Skrevet 17. mai Huff, føler med deg! Men som en over her sier, så dør dere ikke av dette. Selv om det er ekkelt. Du får nok ikke gjort så mye med selve situasjonen, men du kan kanskje øve deg på ikke være anspent på dette når de er på besøk? Går det an å si noe sånt som «nå må alle huske å vaske hender før mat!» i fellesskap, så det virker som en beskjed til barna? Men som er til alle? Eventuelt henge opp humoristisk plakat på toalettet med en litt streng beskjed om å vaske hendene grundig etter toalettbesøk? 😅 Anonymkode: 8740b...25c 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai #13 Skrevet 17. mai Det er absolutt ekkelt og ikke hygienisk. Grunnlegende hygiene etter toalettbesøk burde man kunne forvente av voksne. Hvis noen ikke hadde lagt ned toalettsete hjemme hos meg hadde jeg sagt ifra. Anonymkode: 3e1b1...3d0 1
hvaduikkeser Skrevet 17. mai #14 Skrevet 17. mai Så ekkelt. Jeg er opptatt av normal hygiene, men dette her virker bare ekkelt. Skjønner deg godt. Jeg hadde nok ikke sagt noe. Det er jeg for konfliktsky til å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 17. mai #15 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det som også er ekkelt er teppe på badet.. Anonymkode: aa543...c97 Vi har også badematter. Det er hygiensik både for bad og oss å tråkke ut på det etter en dusj eller bad, og man slipper vann overalt. De går i vaskemaskinen og tromles hver søndag. Anonymkode: 4b0b1...8e8
AnonymBruker Skrevet 17. mai #16 Skrevet 17. mai Jeg fatter ikke voksne mennesker som er på besøk, igjen og igjen, som ikke SER at her i huset så ligger dolokket alltid nede. Er det på ren protest man lar det stå oppe etter seg? For selv om man ikke gjør det hjemme, så må det da gå an å tilpasse seg hvordan det er der man er gjest. Jeg har faktisk vurdert å få laminert et ark og henge over doen; "legg ned setet, og husk handvask på minst 20 minutter, med såpe" Og den skrapingen på tallerkenen, for å få med seg all mat, selv når det i praksis er tomt.... (heldigvis ingen fingre her, da) Anonymkode: 4b0b1...8e8
AnonymBruker Skrevet 17. mai #17 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fatter ikke voksne mennesker som er på besøk, igjen og igjen, som ikke SER at her i huset så ligger dolokket alltid nede. Er det på ren protest man lar det stå oppe etter seg? For selv om man ikke gjør det hjemme, så må det da gå an å tilpasse seg hvordan det er der man er gjest. Jeg har faktisk vurdert å få laminert et ark og henge over doen; "legg ned setet*, og husk handvask på minst 20 minutter, med såpe" Og den skrapingen på tallerkenen, for å få med seg all mat, selv når det i praksis er tomt.... (heldigvis ingen fingre her, da) Anonymkode: 4b0b1...8e8 Skulle stå lokket. Anonymkode: 4b0b1...8e8
AnonymBruker Skrevet 17. mai #18 Skrevet 17. mai Det er jo ikke ekkelt i det hele tatt! KG har en overvekt av hysterikere når det kommer til slikt. Om dette er ekkelt, så er det jammen mye som er det. Noen foreslår tilogmed håndvask i 20 min.! Det holder da at man vasker hendene i normal tid, dvs ca 30 sekunder. Anonymkode: 9f20d...55c
AnonymBruker Skrevet 17. mai #19 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er mulig jeg er sær på det men synes det er ekkelt at mannfolk står og tisser, at man ikke lukker lokket før man skyller ned, og når håndvasken varer kort tid. Svigers er fæle på dette. Jeg vet at det ikke er farlig, men synes det er ekkelt. Etter de har bodd hos oss noen dager vasker jeg vegger og gulv ved toalett, badematte, jeg har sprit servietter jeg bruker for å ta håndtak og kontaktpunkter rundt om i huset. Når de er her legger jeg alltid frem smågafler til maten man kan forsyne seg med, da jeg ikke ønsker å spise på noe de har tatt på. De bruker ofte fingrene til å spise eller "rengjøre" tallerkenen med, slikker på fingrene. Jeg synes det er ekkelt at de tar på lekene som barna putter i munnen, mater barna med bare fingrene etc. En gang falt oppskjært fenalår ut av pakken, svigerfar reddet det og brukte hendene til å legge det på plass..jeg kastet det etterpå. Dette hadde ikke vært et problem om jeg trodde de vasket hendene skikkelig etter toalettbesøk. Vasken er bare på noen sekunder og jeg skjønner ikke hvordan de skal klare å vaske bort såpa på så kort tid. Samboer er av samme ulla men er blitt litt mer husren over årene, men tar han enda på dårlig håndvask... Jeg er frem og tilbake på om jeg bør si noe, plager meg veldig at jeg føler alt blir infisert. Samboer kommer aldri til å si noe for meg. Kan jeg be de lukke dolokk, sitte mens de tisser, og vaske hendene lengre mens de er på besøk her? Høres jo helt sykt ut at jeg lytter når andre vasker hendene men sånn er det blitt 😅 Anonymkode: 09aa7...687 Helt enig-alt er ekkelt av det de gjør. Anonymkode: 419d6...2cb
AnonymBruker Skrevet 17. mai #20 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er jo ikke ekkelt i det hele tatt! KG har en overvekt av hysterikere når det kommer til slikt. Om dette er ekkelt, så er det jammen mye som er det. Noen foreslår tilogmed håndvask i 20 min.! Det holder da at man vasker hendene i normal tid, dvs ca 30 sekunder. Anonymkode: 9f20d...55c Hahaha.. Stresset 17 mai morgen der jeg likevel forsøker å nyte den vanlige kaffekoppen med KG. 20 sekunder er anbefalingen, og det var det jeg mente 😂 Man legger ned lokket, og vasker hendene, med såpe, i minst 20 sekunder. Man bruker ikke fingrene til å skrape opp maten. Og man kaster mat som har havnet på gulvet. *logger av for dagen før det blir enda mer surr fra meg Anonymkode: 4b0b1...8e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå