Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lang historie kort: jeg kan ikke leie her jeg leier lenger. Jeg er lei av å leie og være usikker på hvor lenge jeg kan bli.. Har søkt lån i husbanken, men er nysgjerrig på om noen har erfaring. Midten av førtiårene, alene med ett barn som blir 18 neste år, gradert uføretrygd, jobber noen prosent utenom. Årsinntekt på rett over 600.000 i året. Ingen egenkapital. Nedbetalt fossilbil. Ellers, studielån på rett under 200.000. Har jeg sjans på å få noe lån?  Bor i sør. Takknemlig for svar. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Mønsterstrikk skrev (3 minutter siden):

Hei.

Lang historie kort: jeg kan ikke leie her jeg leier lenger. Jeg er lei av å leie og være usikker på hvor lenge jeg kan bli.. Har søkt lån i husbanken, men er nysgjerrig på om noen har erfaring. Midten av førtiårene, alene med ett barn som blir 18 neste år, gradert uføretrygd, jobber noen prosent utenom. Årsinntekt på rett over 600.000 i året. Ingen egenkapital. Nedbetalt fossilbil. Ellers, studielån på rett under 200.000. Har jeg sjans på å få noe lån?  Bor i sør. Takknemlig for svar. 

600.000 i årslønn? Mulig du har for mye inntekt.

Jeg fikk...er 100% uføre minstesats ,hadde 3 barn under 18.

Anonymkode: b9259...9cb

Skrevet

Ja, årslønn er rundt der. Kan jeg spørre hvor mye du fikk? Det er jaggu ikke lett. Har for lite til å få lån i vanlig bank men kanskje for mye til husbanklån? Prøver å google og sjekke om det er noen øvre grense, men kan ikke finne det noe sted.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye vil du få inn hver måned når barnet tipper 18 år? 

Anonymkode: 650d4...6b2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mye vil du få inn hver måned når barnet tipper 18 år? 

Da har jeg omtrentlig inn 40.000. Altså netto. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror det går på trynefaktor, er ung ufør, alene med flere barn, tikker inn på alt de ber om. Har fått avslag for jeg hadde for mye i inntekt- men fikk ikke lån i vanlig bank. Og avslag for jeg hadde 50.000 i lån 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: a14de...ada

AnonymBruker
Skrevet
Mønsterstrikk skrev (4 minutter siden):

Da har jeg omtrentlig inn 40.000. Altså netto. 

Hvis du tjener 40k netto og ikke lenger har hjemmeboende barn (regner med barnet flytter ut innen 1-2 år), burde du ha god mulighet til å spare til egenkapital selv og få lån i vanlig bank?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvem husbanken hjelper og hvem de ikke hjelper 

Anonymkode: 7a733...bb1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk lån med ca din inntekt. 3 ungdom en med spesielle behov. Lån på 4.5mill ingen ek.

Anonymkode: f4574...298

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du tjener 40k netto og ikke lenger har hjemmeboende barn (regner med barnet flytter ut innen 1-2 år), burde du ha god mulighet til å spare til egenkapital selv og få lån i vanlig bank?

Håper at hen snart får en jobb hvertfall. Vil jo ta ganske lang tid å spare opp til en egenkapital på f.eks. 300.000 vil jeg tro. Nå har jeg ikke regnet ut det da, men hadde bare sett så fram til å kunne "eie" noe nå jeg.. 

AnonymBruker
Skrevet
Mønsterstrikk skrev (1 time siden):

Hei.

Du må nesten oppgi hvilken kommune du søker lån i. Ulike kommuner, og dem er det over 300 av, har ulike regler for beløp både maks beløp på bolig og lån. Noen gir noen få hundredetusen, andre gir opp til maks 2 800 000 som kjøpesum. 
Vi kan ikke sitte her og leke gjetteleken fordi hi er meangelfullt. 

Anonymkode: 712ab...1f0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg fikk lån med ca din inntekt. 3 ungdom en med spesielle behov. Lån på 4.5mill ingen ek.

Anonymkode: f4574...298

Oi. Da er det håp. Hvor lang nedbetalingsplan fikk du? Og ca. hvor mye må du ut med på bolig i mnd? 

AnonymBruker
Skrevet
Mønsterstrikk skrev (41 minutter siden):

Håper at hen snart får en jobb hvertfall. Vil jo ta ganske lang tid å spare opp til en egenkapital på f.eks. 300.000 vil jeg tro. Nå har jeg ikke regnet ut det da, men hadde bare sett så fram til å kunne "eie" noe nå jeg.. 

Spørs jo helt på hvor mye man har i utgifter. Jeg kan fine spare 6000 kr i mnd som ung ufør. Og 10 000 kr de månedene det er halv skatt eller skattefritt. Det er 92 000 kr på 1 år.

Anonymkode: 1db3a...f4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke mulig å spare 50-100k i året, av 600 i årsinntekt? Jeg er ufør, 420k årsinntekt, ingen bil, leier(dyrt!), har mye medisinutgifter-men har klart å spare EK. Ingen barn. Er 50 år så håper å få kjøpt noe😅

Anonymkode: 68268...138

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Skjønner det er lite vits å spekulerer om jeg kan få lån eller ikke. Tenkte bare se om det var noen solskinnshistorier jeg kunne lene meg på, men det kommer jo an på så mye. Jeg har søkt nå så blir spennende å se. Takk for svar 🤩

Endret av Mønsterstrikk
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mønsterstrikk skrev (27 minutter siden):

Skjønner det er lite vits å spekulerer om jeg kan få lån eller ikke. Tenkte bare se om det var noen solskinnshistorier jeg kunne lene meg på, men det kommer jo an på så mye. Jeg har søkt nå så blir spennende å se. Takk for svar 🤩

Hvor lang behandlingstid er det hos deg? Her er det 3-4 måneder 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lang behandlingstid er det hos deg? Her er det 3-4 måneder 

Her står det at jeg skal få skriftlig svar innen tre uker. 

AnonymBruker
Skrevet
Mønsterstrikk skrev (23 minutter siden):

Her står det at jeg skal få skriftlig svar innen tre uker. 

Heldig du da. Jeg søkte i Mars. Ikke fått svar ennå 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...