AnonymBruker Skrevet 16. mai #1 Skrevet 16. mai Har ei datter på 9 år. jeg har hatt noen tøffe mnd. med samboeren. Nå har jeg bestemt at han skal flytte ut. ( han er bonuspappa til dattera mi) Hun er ekstremt glad i han, bedre forhold til han enn sin egen pappa. Han kommer og henter noen av tingene sine etterpå og finner et midlertidig bosted. Dattera mi knakk fullstendig sammen i stad, hun vil ha han her.. Hun sier hun hater meg. Hun bare gråter og vil være med han. Er så vondt å se hun sånn.. Hun vil ikke feire 17.mai i morgen eller noen ting. Trenger noen gode ord og tips 🥲 Anonymkode: b2408...ff7 8
BobbySocks Skrevet 16. mai #2 Skrevet 16. mai La henne sørge. Vær der, men ikke mas. Støtt henne heller i at dette er vondt, men forklar at nødvendig når hun er klar. 15
Gjest jegerrinne Skrevet 16. mai #3 Skrevet 16. mai (endret) Hvor lenge har han vært i livet til barnet? Er ut fra min erfaring at det å la voksene inn i livet med at en har barn, kan være en risiko. Barna får til tider tett kontakt. Og ofte blir sa dette med hvis forhold blir slutt vil den personen kutte all kontakt med barnet, eller vil den fortsette kontakten. Vil og bli en sårg for barnet dette Endret 16. mai av jegerrinne
AnonymBruker Skrevet 16. mai #4 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har ei datter på 9 år. jeg har hatt noen tøffe mnd. med samboeren. Nå har jeg bestemt at han skal flytte ut. ( han er bonuspappa til dattera mi) Hun er ekstremt glad i han, bedre forhold til han enn sin egen pappa. Han kommer og henter noen av tingene sine etterpå og finner et midlertidig bosted. Dattera mi knakk fullstendig sammen i stad, hun vil ha han her.. Hun sier hun hater meg. Hun bare gråter og vil være med han. Er så vondt å se hun sånn.. Hun vil ikke feire 17.mai i morgen eller noen ting. Trenger noen gode ord og tips 🥲 Anonymkode: b2408...ff7 Kanskje du bør lese deg opp om hvordan samlivsbrudd oppleves for barn før du utsetter barnet for et tredje samlivsbrudd. Anonymkode: 0d936...804 14 4
Macro Skrevet 16. mai #5 Skrevet 16. mai Var det virkelig nødvendig å gjøre dette rett før 17. Mai? 27 18
AnonymBruker Skrevet 16. mai #6 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nå har jeg bestemt at han skal flytte ut. du har bestemt? Du kaster ham ut m.a.o? Det er ditt hus da, eller? Betalte han for seg? Anonymkode: a2c64...44a 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #7 Skrevet 16. mai Du flytter inn en mann og gjør ham til «bonuspappa» til et barn, og så dropper ham like før 17.05 fordi dere har hatt noen tøffe MÅNEDER? Æsj, ikke rart så mange barn og unge sliter psykisk. Du får vel flytte inn en ny «bonuspappa» så fort som mulig, helst innen pinse? Anonymkode: dd0dd...51b 21 10
AnonymBruker Skrevet 16. mai #8 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du får vel flytte inn en ny «bonuspappa» så fort som mulig, helst innen pinse? ta det litt med ro. Vi vet ikke hva som har skjedd Anonymkode: a2c64...44a 16
Dojakitty Skrevet 16. mai #9 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du flytter inn en mann og gjør ham til «bonuspappa» til et barn, og så dropper ham like før 17.05 fordi dere har hatt noen tøffe MÅNEDER? Æsj, ikke rart så mange barn og unge sliter psykisk. Du får vel flytte inn en ny «bonuspappa» så fort som mulig, helst innen pinse? Anonymkode: dd0dd...51b Håper det er mer nyansert enn dette… 8 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #10 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Kanskje du bør lese deg opp om hvordan samlivsbrudd oppleves for barn før du utsetter barnet for et tredje samlivsbrudd. Anonymkode: 0d936...804 2. samlivsbrudd Anonymkode: b2408...ff7
AnonymBruker Skrevet 16. mai #11 Skrevet 16. mai Grunnen til at dette gjøres nå, er pga. han har 2 barn som bor hos oss iblandt.. Dem har alltid vært veldig krevende. Diagnoser begge 2. Etter forrige gang dem var her skjedde det mye som jeg ikke holder ut lenger.. og da var det dråpen for min del.. ( selvom vi har hatt det vanskelig lenge, så var det dette som fikk begret til å renne over for meg). Og da må jeg ta tak i det før han skal ha dem igjen. jeg har sagt til dattera mi at dem kan bo et annet sted så kan vi besøke dem. Dette er min leilighet. Og jeg har ikke tenkt å ha noen ny mann i livet på en god stund. TS Anonymkode: b2408...ff7 7
AnonymBruker Skrevet 16. mai #12 Skrevet 16. mai Hvorfor gjør du dette rett før 17 mai? Anonymkode: cc9da...48e 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai #13 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Grunnen til at dette gjøres nå, er pga. han har 2 barn som bor hos oss iblandt.. Dem har alltid vært veldig krevende. Diagnoser begge 2. Etter forrige gang dem var her skjedde det mye som jeg ikke holder ut lenger.. og da var det dråpen for min del.. ( selvom vi har hatt det vanskelig lenge, så var det dette som fikk begret til å renne over for meg). Og da må jeg ta tak i det før han skal ha dem igjen. jeg har sagt til dattera mi at dem kan bo et annet sted så kan vi besøke dem. Dette er min leilighet. Og jeg har ikke tenkt å ha noen ny mann i livet på en god stund. TS Anonymkode: b2408...ff7 Håper ikke han har barna denne helgen å at du har satt mannen og barna på gata rett før 17 mai. Håper også at barnet ditt ikke får noen diagnoser siden du lett dømmer de. Anonymkode: aff57...fc5 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #14 Skrevet 16. mai Det er så inderlig følsomt dette med dine og mine. Vi vet jo ikke hvor lenge dere har datet, men det kan faktisk være at det er best å være særboer når barna er små, og ikke flytte inn folk i huset for å skape en "ny" familie som er veldig sårbar, nettop fordi man MÅ være skikkelig bauta i seg selv for å greie krevende forhold til barn. Man MÅ være sterke og orke kampene, og orke å ikke ha det perfekt hele tiden fordi det er ikke perfekt å bo i et hus med andre sine barn. Det er masse jobb. JEg er 100% sikker på at det er vanskelig. Og ekstra vanskelig når barna har dagnoser. Men dere visste dette i forkant. Ditt barn er såret og lei seg, og det er sår som hun vil ta med seg. Det du kan gjøre, er å være der for henne, lytte og forstå. og så kan du lære til neste gang at kansje du skal vente med ny mann frem til hun er stor nok til å flytte ut. Eller? JEg sitter å ser på samme greiene selv, med min eks. Men han flytta ny dame inn i sin bolig når de hadde vært sammen i 3-4 mnd. Og så er det bare han og nye kjæresten som sitter og koser i sofaen, mens mitt barn på 12 må enten være barnevakt for hennes barn på 2 år. og de voksne vil jo ha fred. Ikke sant. Dette utsetter vi barna for... Jeg blir skikeklig irritert. Anonymkode: ced3b...ff6 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai #15 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Håper ikke han har barna denne helgen å at du har satt mannen og barna på gata rett før 17 mai. Håper også at barnet ditt ikke får noen diagnoser siden du lett dømmer de. Anonymkode: aff57...fc5 Jeg tok d nå så dem har god tid til å finne en løsning. Er over 2 uker til dem skal hit igjen.. det er ikke bare diagnoser.. jeg får klager fra naboer hver gang dem er her.. Dem raserer hagen til folk, ødelegger ting.. ofte inne her også.. jeg orker ikke dette. Han har familie i nærheten,, så han havner ikke på gata. TS Anonymkode: b2408...ff7 2 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai #16 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er så inderlig følsomt dette med dine og mine. Vi vet jo ikke hvor lenge dere har datet, men det kan faktisk være at det er best å være særboer når barna er små, og ikke flytte inn folk i huset for å skape en "ny" familie som er veldig sårbar, nettop fordi man MÅ være skikkelig bauta i seg selv for å greie krevende forhold til barn. Man MÅ være sterke og orke kampene, og orke å ikke ha det perfekt hele tiden fordi det er ikke perfekt å bo i et hus med andre sine barn. Det er masse jobb. JEg er 100% sikker på at det er vanskelig. Og ekstra vanskelig når barna har dagnoser. Men dere visste dette i forkant. Ditt barn er såret og lei seg, og det er sår som hun vil ta med seg. Det du kan gjøre, er å være der for henne, lytte og forstå. og så kan du lære til neste gang at kansje du skal vente med ny mann frem til hun er stor nok til å flytte ut. Eller? JEg sitter å ser på samme greiene selv, med min eks. Men han flytta ny dame inn i sin bolig når de hadde vært sammen i 3-4 mnd. Og så er det bare han og nye kjæresten som sitter og koser i sofaen, mens mitt barn på 12 må enten være barnevakt for hennes barn på 2 år. og de voksne vil jo ha fred. Ikke sant. Dette utsetter vi barna for... Jeg blir skikeklig irritert. Anonymkode: ced3b...ff6 Vi har vært sammen i 5 år. Hun kan besøke han så mye hun vil.. vi kommer fortsatt til å ha kontakt, vi kommer til å finne på ting alle sammen når han har barna sine. Men utenfor min leilighet.. Jeg har fått nok ting ødelagt i leiligheten min. TS Anonymkode: b2408...ff7 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai #17 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Grunnen til at dette gjøres nå, er pga. han har 2 barn som bor hos oss iblandt.. Dem har alltid vært veldig krevende. Diagnoser begge 2. Etter forrige gang dem var her skjedde det mye som jeg ikke holder ut lenger.. og da var det dråpen for min del.. ( selvom vi har hatt det vanskelig lenge, så var det dette som fikk begret til å renne over for meg). Og da må jeg ta tak i det før han skal ha dem igjen. jeg har sagt til dattera mi at dem kan bo et annet sted så kan vi besøke dem. Dette er min leilighet. Og jeg har ikke tenkt å ha noen ny mann i livet på en god stund. TS Anonymkode: b2408...ff7 Så *du* tar fra ungen din bonusforelder fordi *du* ikke vil ha, samvær av og til med hans barn. Og *du* velger å hive de ut rett før 17 mai i stedet for å gå i samlivsterapi, eller forhandle ny samværsavtaler med eksene, fordi *ditt * beger fløt over. Det er dine valg som gjør at datteren din er lei seg. Det høres ikke ut som du tenker igjennom eller setter ungene behov først. Anonymkode: 7c8b4...2ce 5 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai #18 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tok d nå så dem har god tid til å finne en løsning. Er over 2 uker til dem skal hit igjen.. det er ikke bare diagnoser.. jeg får klager fra naboer hver gang dem er her.. Dem raserer hagen til folk, ødelegger ting.. ofte inne her også.. jeg orker ikke dette. Han har familie i nærheten,, så han havner ikke på gata. TS Anonymkode: b2408...ff7 Særboerskap👌 Anonymkode: a29be...133 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #19 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så *du* tar fra ungen din bonusforelder fordi *du* ikke vil ha, samvær av og til med hans barn. Og *du* velger å hive de ut rett før 17 mai i stedet for å gå i samlivsterapi, eller forhandle ny samværsavtaler med eksene, fordi *ditt * beger fløt over. Det er dine valg som gjør at datteren din er lei seg. Det høres ikke ut som du tenker igjennom eller setter ungene behov først. Anonymkode: 7c8b4...2ce Det har vært sånn lenge, jeg har holdt ut lenge pga. dattera mi. Nå har ikke jeg det bra lenger, så vet ikke hvor lenge jeg skal bo med en jeg ikke har det bra med. Det skal også sies at han har problemer med alkoholinntaket, og han har fått flere sjanser ang. dette. TS Anonymkode: b2408...ff7 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai #20 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tok d nå så dem har god tid til å finne en løsning. Er over 2 uker til dem skal hit igjen.. det er ikke bare diagnoser.. jeg får klager fra naboer hver gang dem er her.. Dem raserer hagen til folk, ødelegger ting.. ofte inne her også.. jeg orker ikke dette. Han har familie i nærheten,, så han havner ikke på gata. TS Anonymkode: b2408...ff7 Du gjorde det rett for deg selv høres det ut som, men personlig ville jeg ventet til den 18. Men men, gjort er gjort, og spist er spist, dette får en ikke ugjort, og en må ta det deretter. Din datter vil garantert ha en sørgeperiode og en må bare ta det derfra. Anonymkode: eeca4...59e 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå