Gå til innhold

Sutregenerasjonen har blitt foreldre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og ingenting er bra nok. De må feire 17. mai,  stress. De må pynte seg og barna, stress. Besteforeldre vil gi barna annen mat enn sutregeneraskonen mener er ok, stress. 

De påvirker barna så alt annet enn nettbrett og telefon blir stress. 

Nei, plasser barna deres foran en ipad og server dem håndlagde kjeks av økologisk, selvdyrket havre, fortell dem at det er farlig å gå ut,  legg puter rundt dem så de ikke slår seg når de reiser seg. 

Da blir det mindre stress. 

Anonymkode: 93b8e...7e1

• Liker 12
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenker du på de som er født fra 2000 og utover generasjonen?

Anonymkode: 3b93c...2a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker du på de som er født fra 2000 og utover generasjonen?

Anonymkode: 3b93c...2a4

Er nok millennials (1981-1996) TS mener, er de som får barn nå.

Anonymkode: 6efc1...57a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo unektelig ganske sutrete å skrive et slikt innlegg, jeg har aldri hørt noen i virkeligheten klage over maten til besteforeldre og at det er farlig å gå ut. Kanskje det er på tide å slutte lese konstruert ragebait på internett?

• Liker 30
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Magika_fra_Fyll skrev (7 minutter siden):

Det er jo unektelig ganske sutrete å skrive et slikt innlegg, jeg har aldri hørt noen i virkeligheten klage over maten til besteforeldre og at det er farlig å gå ut. Kanskje det er på tide å slutte lese konstruert ragebait på internett?

Er jo en tråd akkurat nå over noen som sutrer over at besteforeldrene gir barna is og kake på 17.mai. Det er jo usunt, må vite!

Anonymkode: 1f1e7...236

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med deg, TS. De lager barna sine til små, syke persilleblad som er vant til å få viljen sin med alt. Barna er sjefene i hjemmene nå for tiden. Bare å gråte litt, så får man viljen sin. Nå er det vel svært mange psykisk syke av den generasjonen som får barn nå. De har alle sorter angst osv. Barna deres blir selvfølgelig påvirket av å ha så skjøre og engstelige foreldre. 

Anonymkode: d6110...23c

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Magika_fra_Fyll skrev (7 minutter siden):

Nei, men vi ser jo her inne at foreldre er helt "gal" fordi poden får is av besteforeldre på 17. mai.... Eller hvis det blir servert SUKKER i et barneselskap og for ikke å snakke om hvis poden har fått sett på skjerm..... De er sutrete og klager over alle rundt dem, foreldrene er plagsomme - for ikke snakke om svigermor.... De er kontrollerende og sutrete og litt "dumme"!

Anonymkode: a8c8d...8f7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, men vi ser jo her inne at foreldre er helt "gal" fordi poden får is av besteforeldre på 17. mai.... Eller hvis det blir servert SUKKER i et barneselskap og for ikke å snakke om hvis poden har fått sett på skjerm..... De er sutrete og klager over alle rundt dem, foreldrene er plagsomme - for ikke snakke om svigermor.... De er kontrollerende og sutrete og litt "dumme"!

Er fra den generasjon og dette stemmer ikke.  Det vanlig i barneselskap er toro sjokoladekake og pølser....Men jeg seg at noen besteforeldre prøver å gi mat barna er allergiske mot, vel vitende om det og gjerne 3 is på rappen...

Anonymkode: 8c91a...b81

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg leser tråder hvor folk hevder at dagens barn får angst fordi de ikke får viljen sin, så tenker jeg at de kan absolutt ingenting om hva som skjer med barn som meg (f 1991) som hadde sånne foreldre som blir skissert her, men så strenge at jeg ikke fikk lov til noen ting. Barn skulle sees, ikke høres- og heller helst ikke sees. 

Det er ikke disse foreldrene i tråden som er problemet, men det å anse barna som bittesmåvoksne som skal, uten unntak, avlyde uten noen form for autonomi eller selvbestemmelsesrett. 

Som mamma sier, hun måtte KNEKKE meg for å få meg til å adlyde. Og midlene hun brukte - ja de knakk meg totalt. 

Anonymkode: 4fd85...fe6

• Liker 4
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere boomers har lyst på noen tilbakemeldinger om hvordan det var å vokse opp i deres «perfekte» regime er det bare å si ifra, vi er mange som har mye å komme med. 

Kanskje ikke så rart denne generasjonen er full av angst? Noen har stått bak den oppveksten også.

Hilsen millennial og småbarnsmor som nekter å gå i samme felle som egne foreldre :) 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange har jo kuttet oppdragelsen helt, og lar barna styre. Helt krise.

Anonymkode: 88eed...15f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Generasjon X må jo ha gjort en forferdelig dårlig oppdragelse jobb, som har fostret opp ungene sine til å bli slike foreldre.

Anonymkode: 1dec3...6cf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er nok millennials (1981-1996) TS mener, er de som får barn nå.

Anonymkode: 6efc1...57a

De er ferdige med å få barn for lenge siden. Snart besteforeldre 

Anonymkode: 8d329...68f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og ingenting er bra nok. De må feire 17. mai,  stress. De må pynte seg og barna, stress. Besteforeldre vil gi barna annen mat enn sutregeneraskonen mener er ok, stress. 

De påvirker barna så alt annet enn nettbrett og telefon blir stress. 

Nei, plasser barna deres foran en ipad og server dem håndlagde kjeks av økologisk, selvdyrket havre, fortell dem at det er farlig å gå ut,  legg puter rundt dem så de ikke slår seg når de reiser seg. 

Da blir det mindre stress. 

Anonymkode: 93b8e...7e1

Er ikke sutregenerasjonen for lengst besteforeldre? De som klager over «dagens ungdom» (som er milevis mer oppegående enn dem), over at alt var bedre før (den gangen man helt åpent kunne vise sitt hat for kvinner og syke), eller bare generelt over at man ikke lengre får være rasistisk, slem, nedlatende og direkte ufin i plenum uten at noen (gjerne noen under 25) gir dem en velfortjent omgang kjeft? 

Sutregenerasjonen, ts, står med en fot i graven. Det er sikkert en og annen gammel gris av en mann som har funnet seg en yngre partner og er i småbarnsfasen, altså. Men la oss forsøke ignorere dem.

Anonymkode: 4e9f2...dc4

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det er minoriteten som klager på dette. Og de er gjerne førstegangsforeldre med små barn.

Anonymkode: 3a9b1...a39

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei boomer! Dere er jo foreldrene til dagens småbarnsforeldre. Så enten fungerte deres foreldrestil utrolig bra og vi ble skikkelige folk eller så bommet dere totalt og vi er ubrukelige mennesker. Dere får velge, Det er tross alt dere som oppdro oss. 

Anonymkode: 785d4...26e

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei boomer! Dere er jo foreldrene til dagens småbarnsforeldre. Så enten fungerte deres foreldrestil utrolig bra og vi ble skikkelige folk eller så bommet dere totalt og vi er ubrukelige mennesker. Dere får velge, Det er tross alt dere som oppdro oss. 

Nei, boomers er ikke foreldre til dagens småbarnsforeldre, de er eldre enn som så. Jeg er Gen X og min generasjon begynner nå å bli besteforeldre. Boomers er nå oldeforeldre.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er jo en tråd akkurat nå over noen som sutrer over at besteforeldrene gir barna is og kake på 17.mai. Det er jo usunt, må vite!

Hva med besteforeldre som sutrer over at de ikke kan gjøre alt de vil? Tilpasse seg noen? Nei, absolutt ikke - det er de for gamle til! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, boomers er ikke foreldre til dagens småbarnsforeldre, de er eldre enn som så. Jeg er Gen X og min generasjon begynner nå å bli besteforeldre. Boomers er nå oldeforeldre.

Mine foreldre er født i 1950 og 1952. Jeg og mitt søsken er født i 85 og 87. Vi er småbarnsforeldre nå. Mange har yngre foreldre enn meg, men mange boomers er besteforeldre til barnehagebarn

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hver generasjon varer ca 15 år. Og vi får vanligvis ikke barn nå vi er 15. 

Anonymkode: ccac9...34a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...