Blod Skrevet 15. mai #21 Skrevet 15. mai Myrmica skrev (Akkurat nå): Hvorfor har du laget deg et eget narrativ om at flertallet av folk har et ekstremt hat mot veganere? Jeg tror ingen andre vil kjenne seg igjen i den påstanden. Hvis man tar en titt i kommentarfeltet under innlegg som viser at veganere eksisterer, så ser man ofte en god del som påstår de hater veganere eller gir uttrykk for det på andre måter. Å være veganer innebærer for mange å møte mennesker som stiller spørsmål eller begynner å argumentere mot veganisme(selv om man prøver å ikke gjøre det til en stor greie), og som så uttrykker misnøye eller irritasjon når veganeren svarer på disse spørsmålene eller forsvarer seg selv. Hvis dette skjer ofte, så er det ikke rart det kan føles som om mange hater dem. 5 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai #22 Skrevet 15. mai Miaauuuu0987654321 skrev (16 minutter siden): Hvorfor hater dere veganere? Fortell gjerne om hvor mange veganere dere faktisk har møtt, i virkeligheten, og hva som gjør at flertallet hater de så ekstremt 😁 Jeg elsker på være veganer, men hatet fra alle på nett gjør at jeg revurderer det hver eneste dag. Er det bedre for alle om jeg begynner å spise kjøtt igjen? Jeg hater ikke veganere. Jeg hater folk som skal presse sine egne meninger på andre, diskutere hvorfor deres synspunkt er så mye bedre enn andres ved alle anledninger, dømmer andre for hva de gjør og benytter alle muligheter til å heve seg selv. De eneste menneskene jeg har møtt som er sånn er veganere og abortmotstandere. De vegetarianerne jeg kjenner er ikke sånn. Det kunne ikke brydd meg mindre hva andre velger å spise, hvilken gud de tror på osv. Men den evige gnaginga er slitsomt å høre på for oss som ikke bryr oss. Jeg har aldri møtt en veganer som ikke har proklamert livsstilen sin ved første mulighet. Jada, jeg vet at ikke alle veganerne er sånn, men alle de JEG har møtt. Derfor holder jeg meg unna. Veganere, abortmotstandere og Noah-folk. Fordi det er slitsomt, og I don't give a shit. Anonymkode: 9b442...b61 5 6
AnonymBruker Skrevet 15. mai #23 Skrevet 15. mai Jeg misliker egentlig bare de som mener samfunnet skal tilpasse seg dem, og ikke motsatt. Vær gjerne veganer, men hvis du kommer på besøk til noen, og det serveres kjøtt, da spiser du kjøtt den kvelden hvis du besitter vanlig høflighet, også er du veganer på din egen tid. Anonymkode: 3a727...6f6 9 1
Callista Skrevet 15. mai #24 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du trenger ikke å spise kjøtt. Det holder lenge at du tar et skritt tilbake og blir vegetarianer. Ingen har problemer med vegetarianere. Det er bare en diett. Det er når veganismen blir et livssyn som infiltrerer alt at det blir problematisk. Anonymkode: 1236b...a8d Jo, jeg har som sagt opplevd flere ganger at folk har problemer med at jeg er vegetarianer, selv om jeg aldri belærer eller sier noe om hva andre skal spise. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai #25 Skrevet 15. mai Hat er ikke det riktige ordet for meg, mer noe i duren irriterende og komiske. Elsker å erte de med blant annet "slapp av, jeg skal spise en ekstra steik for deg så din effort betyr null" eller lage dyrelyder til det dyret vi spiser. Her i huset elsker vi kjøtt, og for meg er det noe av det viktigste på tallerkenen. Uten kjøtt er det ikke riktig middag. Irriterende blir i form av at de gjerne vil prakke på sin livstid på andre. Ingenting i verden får meg til å slutte med en saftig blodig biff 🙂 Men nei, hater de ikke. Anonymkode: 453d0...2f7 2 1
Maleficenta Skrevet 15. mai #26 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har fire i vennekretsen min. I tillegg er nevøen min på 10 år veganer. Nevøen min er et mareritt å passe. Han var småspist fra før, og nå kan han ikke spise noe som helst. De veganske matvarene vi har kjøpt inn liker han ikke, uansett hva det er. Min nære venninne gikk fra å være altetende til veganer over natta. Nå kan hun ikke legge mat samme sted på grillen som vi har hatt kjøtt. Så halve grillen må holdes av til henne. Hun skal hele tiden misjonere om sitt syn. Hun kaster de klærne hun hadde som var av skinn eller ull, til og med bunaden sin. Stakkars hunden hennes får bare planteføde og vi ser at den har blitt slapp og fått dårlig pels. Det går ikke lenger ann å ha en normal samtale når hun er i nærheten, alt vris over på dyrevern. Så det har dessverre blitt til at vi omgås mye mindre enn før. De tre andre i vennekretsen er ikke like ekstreme. Der går det bra bare vi passer på hvilke emner vi snakker om. Merkelig nok har alle tre blitt veldig hektet på konspirasjonsteorier. Så samtalene blir overfladiske, det blir mye vær og vind. Anonymkode: 1236b...a8d Om hun er så opptatt av dyrevern burde hun bry seg om sitt eget dyr og. 9 6
Callista Skrevet 15. mai #27 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg misliker egentlig bare de som mener samfunnet skal tilpasse seg dem, og ikke motsatt. Vær gjerne veganer, men hvis du kommer på besøk til noen, og det serveres kjøtt, da spiser du kjøtt den kvelden hvis du besitter vanlig høflighet, også er du veganer på din egen tid. Anonymkode: 3a727...6f6 Nei. Det fungerer ikke sånn. Man er ikke vegetarianer eller veganer på deltid. Jeg forventer ikke at noen skal tilpasse seg meg. Jeg sier alltid at jeg kan ta med egen mat. Du fremstår utrolig respektløs, og viser at det er du som er problemet, ikke vegetarianere eller veganere. 5 2
Blod Skrevet 15. mai #28 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg misliker egentlig bare de som mener samfunnet skal tilpasse seg dem, og ikke motsatt. Vær gjerne veganer, men hvis du kommer på besøk til noen, og det serveres kjøtt, da spiser du kjøtt den kvelden hvis du besitter vanlig høflighet, også er du veganer på din egen tid. Anonymkode: 3a727...6f6 Og hvis man er avholds, så drikker man vin når man er på besøk hos folk som serverer alkohol. Det er jo ikke sånn det funker. 9 1
Maia70 Skrevet 15. mai #29 Skrevet 15. mai Jeg har vært av og på vegetarisk en stor del av livet, og jeg husker første gang jeg var i en gruppe mennesker der vi skulle grille, og jeg hadde vegetarpølser. Jeg "preiket" ikke og argumenterte egentlig ikke, bare forklarte når folk spurte. Jeg ble angrepet av en som driver med jakt, som lurte på hva vi skulle gjøre med alle husdyrene om alle ble vegetarianere? Veldig rart, det er utrolig hvor mye folk blander seg når man spiser annerledes enn dem. 4
Maleficenta Skrevet 15. mai #30 Skrevet 15. mai Callista skrev (15 minutter siden): Jeg er vegetarianer, og møter ofte på irritasjon selv. «Kan du ikke bare skrape av kjøttet av lasagnaen», «du kjenner nok ikke forskjellen på kylling eller vegetar buljong, så da kan du bare spise det» osv. Var også innom et bakeri for å kjøpe et rundstykke med noe på, og sa at så lenge det var vegetarisk, så kunne hun ta på forskjellig. Ble møtt med et veldig surt svar »jeg bryr meg ikke om hva som er vegetar eller ikke», og i slike tilfeller tenker jeg er det ikke litt av jobben din å bry deg om dette når du jobber med mat? Jeg forteller aldri andre folk hva de skal spise, så da skjønner jeg ikke irritasjonen. Jeg har også gitt klar beskjed om at det ikke er noe problem for meg å ta med vegetarmat når jeg blir invitert på middag. Men gang på gang får jeg ikke beskjed på forhånd, og kommer til middag med kjøtt. Tror enkelte som føler seg så irriterte på vegetarianere eller veganere bør gå litt i seg selv, i hvert fall når vi ikke forteller dem hva de skal spise. Det er opp til hver enkelt og alle bør respektere det. Men altså da tar du jo med deg egen mat da. Du må jo ikke regne med at kjøttspisere lager vegetarmat. Og spesielt om de ikke sier ifra om noe så må du bare gå ut fra at de lager noe med kjøtt 2 2
Maleficenta Skrevet 15. mai #31 Skrevet 15. mai Blod skrev (Akkurat nå): Og hvis man er avholds, så drikker man vin når man er på besøk hos folk som serverer alkohol. Det er jo ikke sånn det funker. Da tar de isåfall med egen drikke eller drikker brus eller vann, alt etter hva verten har. Veganere krever jo at det lages spesialmat til dem 2 3
Maia70 Skrevet 15. mai #32 Skrevet 15. mai Maleficenta skrev (2 minutter siden): Da tar de isåfall med egen drikke eller drikker brus eller vann, alt etter hva verten har. Veganere krever jo at det lages spesialmat til dem Kjenner du alle veganere? 5 1
Gentleman59 Skrevet 15. mai #33 Skrevet 15. mai Miaauuuu0987654321 skrev (38 minutter siden): Hvorfor hater dere veganere? Fortell gjerne om hvor mange veganere dere faktisk har møtt, i virkeligheten, og hva som gjør at flertallet hater de så ekstremt 😁 Jeg elsker på være veganer, men hatet fra alle på nett gjør at jeg revurderer det hver eneste dag. Er det bedre for alle om jeg begynner å spise kjøtt igjen? M65: Jeg stoler ikke på mennesker som lever av maten til maten. Veganere og vegetarianere er mennesker jeg ikke stoler på. Jeg hater deg og dere ikke, men min tillit får dere aldri. Dere er som individer som tror jorden er flat, at chem trails er en ting, at COVID kom av 5G og så videre - bare latterlige. 1
Callista Skrevet 15. mai #34 Skrevet 15. mai Maleficenta skrev (Akkurat nå): Men altså da tar du jo med deg egen mat da. Du må jo ikke regne med at kjøttspisere lager vegetarmat. Og spesielt om de ikke sier ifra om noe så må du bare gå ut fra at de lager noe med kjøtt Jeg spør alltid for å være høflig på forhånd. En gang tok jeg bare med vegetarmat, og da ble en venninne utrolig fornærmet, fordi hun hadde laget vegetarmat, og faktisk kjenner jeg flere som har kjøttfrie dager i uken, det har blitt mer og mer vanlig, så jeg har lært meg å spørre på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 15. mai #35 Skrevet 15. mai Maia70 skrev (2 minutter siden): Jeg har vært av og på vegetarisk en stor del av livet, og jeg husker første gang jeg var i en gruppe mennesker der vi skulle grille, og jeg hadde vegetarpølser. Jeg "preiket" ikke og argumenterte egentlig ikke, bare forklarte når folk spurte. Jeg ble angrepet av en som driver med jakt, som lurte på hva vi skulle gjøre med alle husdyrene om alle ble vegetarianere? Veldig rart, det er utrolig hvor mye folk blander seg når man spiser annerledes enn dem. Jeg er ikke vegetarianer men kjenner flere. Kjenner som jeg vet ingen veganere. Vegetarianerne jeg kjenner et supre over gjennomsnittet intelligente folk. Ser sev at selv om ingen av de mosjonerer så reagerer veldig mange ved å automatisk gå i en slags angrepsposisjon. Veldig avslørende egentlig. Tror det handler mye om at mange som spiser kjøtt vet hvor grusom industrien er. Jeg vet det jo selv men spiser kjøtt jeg og. Folk vet innerst inne at de støtter en drittindustri så de føler seg kanskje litt primitive. Og det er jo det, vi vet jo egentlig bedre.. Anonymkode: 51b8d...7ee 4
Traktor Skrevet 15. mai #36 Skrevet 15. mai Miaauuuu0987654321 skrev (40 minutter siden): Hvorfor hater dere veganere? Fortell gjerne om hvor mange veganere dere faktisk har møtt, i virkeligheten, og hva som gjør at flertallet hater de så ekstremt 😁 Jeg elsker på være veganer, men hatet fra alle på nett gjør at jeg revurderer det hver eneste dag. Er det bedre for alle om jeg begynner å spise kjøtt igjen? Jeg hater veganere som moraliserer og prøver å presse sin overbevisning på meg. Det at de er veganere i seg selv bryr meg absolutt ingenting. 1 5
Blod Skrevet 15. mai #37 Skrevet 15. mai Maleficenta skrev (4 minutter siden): Da tar de isåfall med egen drikke eller drikker brus eller vann, alt etter hva verten har. Veganere krever jo at det lages spesialmat til dem Riktig, man tar med eget. Med mindre verten ønsker å servere vegansk, såklart. Nei, veganere krever ikke det. Er nok de som gjør det, men det er ikke slik at veganere flest forventer det. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #38 Skrevet 15. mai Gentleman59 skrev (1 minutt siden): M65: Jeg stoler ikke på mennesker som lever av maten til maten. Veganere og vegetarianere er mennesker jeg ikke stoler på. Jeg hater deg og dere ikke, men min tillit får dere aldri. Dere er som individer som tror jorden er flat, at chem trails er en ting, at COVID kom av 5G og så videre - bare latterlige. 😆 Ingen jeg kjenner er slik du beskriver ,de som er det er kjøttspisere💕 Anonymkode: 51b8d...7ee 3
Callista Skrevet 15. mai #39 Skrevet 15. mai Maleficenta skrev (6 minutter siden): Da tar de isåfall med egen drikke eller drikker brus eller vann, alt etter hva verten har. Veganere krever jo at det lages spesialmat til dem Det du sier er tull. De fleste av oss krever ikke at de lages spesialmat til oss. Vi kan fint ta med egen mat. Du viser at det er du som har et problem med oss, ikke omvendt, så spørsmålet til ts er absolutt relevant. 5 1
Maleficenta Skrevet 15. mai #40 Skrevet 15. mai Callista skrev (5 minutter siden): Det du sier er tull. De fleste av oss krever ikke at de lages spesialmat til oss. Vi kan fint ta med egen mat. Du viser at det er du som har et problem med oss, ikke omvendt, så spørsmålet til ts er absolutt relevant. Ja men de fleste av dere holder ikke kjeft om hvorfor dere er imot alle animalske produkter. Dere tror dere redder allverdens dyr istedet vil flere dyr sulte ihjel fordi det blir for mange av dem og deres spiser opp all maten til alle planteetere. 1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå