Rosalilje84 Skrevet 19. mai 2025 #61 Skrevet 19. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 15.5.2025 den 18.46): Kvinner klager til menn for å få det som de vil. Hvem skal menn klage til? Hverandre? Hvorfor skal en mann bry seg om hva enn annen mann klager om? Anonymkode: 2a3d9...8ab Vel. Kvinner klager da masse til hverandre, derfor har man venninner. Hvorfor så mange menn ikke gidder å ha venner, men fortsetter å klage over ensomhet og "ingen å snakke med", forstår jeg ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2025 #62 Skrevet 19. mai 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg vil bare påpeke at det er stor forskjell på å ikke ønske seg en vesentlig fattigere/mindre utdanna kjæreste og å sikte oppover, og jeg synes det ser ut som du blander dem her. Anonymkode: fbc07...79a Jeg har ikke blandet dem. Sitat De færreste mennesker er vel interessert i å forsørge kjæresten sin, Ca 2/3 av menn, mot ca 1/3 av kvinner ut fra denne tråden svarte at en potensiell kjæreste som tjente vesentlig mindre enn dem kunne være attraktiv. Sitat vi står virkelig en hel skokk og heier på dere, men det kan vi ikke gjøre hvis de det gjelder tenker at den eneste måten dere kan få det bedre på er å ta fra f.eks kvinner. Virkelig? Ut fra denne tråden har vi fått høre at vi er sutrete og lyser av drittsekk hvis vi våger å ha en mening? Anonymkode: 50696...af2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2025 #63 Skrevet 19. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke blandet dem. Ca 2/3 av menn, mot ca 1/3 av kvinner ut fra denne tråden svarte at en potensiell kjæreste som tjente vesentlig mindre enn dem kunne være attraktiv. Virkelig? Ut fra denne tråden har vi fått høre at vi er sutrete og lyser av drittsekk hvis vi våger å ha en mening? Anonymkode: 50696...af2 Og her igjen, en offermentalitet. Hvis du har blitt kalt sutrete eller drittsekk for dine meninger, så er det vel noe med dine meninger. Ringer det noen bjelle? Alle kan si sin mening, men det kommer an på innholdet. Og siden valg av partner har kommet inn i denne tråden. Og kvinners valg av partner blir kritisert som «urimelig standard», så er det en illusjon. Menn er blitt fortalt at de må være kjekk, rik osv. Men er det virkelig sånn? Nei. En normal kvinne ser vel heller etter en som har samme verdier, på samme bølgelengde/likesinnet, har mål i livet osv, enn utseende og rikdom. Men jeg tror ingen kvinner er interessert i å være forsørger, hushjelp, sexslave og mor til en mann. Så det å ha en mann som tjener noe lunde det samme, er vel i og for seg ikke urimelig. Tatt fra det biologiske perspektivet kan vel dette regnes som naturlig seleksjon. Kvinner har fra tidligere samfunn vært på utkikk etter stabile menn og ikke en unge du må passe på ved siden av de ungene man eventuelt får sammen. Er vel egentlig ganske logisk? Anonymkode: 2397a...045 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #64 Skrevet 20. mai 2025 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Og her igjen, en offermentalitet. Hvis du har blitt kalt sutrete eller drittsekk for dine meninger, så er det vel noe med dine meninger. Ringer det noen bjelle? Alle kan si sin mening, men det kommer an på innholdet. Anonymkode: 2397a...045 Hvis jeg kaller deg drittsekk her og nå… tenker du at det skyldes dine meninger? Eller tenker du at det skyldes mine holdninger til deg? Sitat Og siden valg av partner har kommet inn i denne tråden. Og kvinners valg av partner blir kritisert som «urimelig standard», så er det en illusjon. Menn er blitt fortalt at de må være kjekk, rik osv. Men er det virkelig sånn? Nei. En normal kvinne ser vel heller etter en som har samme verdier, på samme bølgelengde/likesinnet, har mål i livet osv, enn utseende og rikdom. Men jeg tror ingen kvinner er interessert i å være forsørger, hushjelp, sexslave og mor til en mann. Så det å ha en mann som tjener noe lunde det samme, er vel i og for seg ikke urimelig. Tatt fra det biologiske perspektivet kan vel dette regnes som naturlig seleksjon. Kvinner har fra tidligere samfunn vært på utkikk etter stabile menn og ikke en unge du må passe på ved siden av de ungene man eventuelt får sammen. Er vel egentlig ganske logisk? Tenker du at en partner som tjener vesentlig mindre enn deg er en unge? Hvis du tjener 750.000, er en mann som tjener 550.000 en unge? For det er tallene. 2/3 kvinner anså menn som tjener vesentlig mindre enn seg som en de ikke er villige til å starte et forhold med. Bare 1/3 av menn svarte det samme: Jeg sier ikke at kvinner er «dumme» eller «slemme» formå tenke slik. Jeg sier at menn og kvinnet later til å være forskjellige i så måte. Og at uansett hvor mye man pakker det inn i ord («vi vil egentlig bare ha en som har samme verdier som oss») så er det en konkret forskjell der. Anonymkode: 50696...af2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #65 Skrevet 20. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis jeg kaller deg drittsekk her og nå… tenker du at det skyldes dine meninger? Eller tenker du at det skyldes mine holdninger til deg? Tenker du at en partner som tjener vesentlig mindre enn deg er en unge? Hvis du tjener 750.000, er en mann som tjener 550.000 en unge? For det er tallene. 2/3 kvinner anså menn som tjener vesentlig mindre enn seg som en de ikke er villige til å starte et forhold med. Bare 1/3 av menn svarte det samme: Jeg sier ikke at kvinner er «dumme» eller «slemme» formå tenke slik. Jeg sier at menn og kvinnet later til å være forskjellige i så måte. Og at uansett hvor mye man pakker det inn i ord («vi vil egentlig bare ha en som har samme verdier som oss») så er det en konkret forskjell der. Anonymkode: 50696...af2 Det ligger vel hovedsakelig i hvordan du ordlegger deg på og hvordan du fremstår gjennom dine uttalelser her. I tillegg til din evne til å forstå andre siden av saken og ikke kun din egen. Det jeg legger merke til hos menn, som oftest tjener rundt den kategorien der, er ikke bare lønnen, men mentaliteten. Noen syns synd i seg selv, fordi de ikke klarte å oppnå å bli rik i livet og klager på at kvinner ikke vil ha dem. Men det finnes også dem som er fornøyd med livet og har mye å by på. Som har investert i seg selv og kunnskap. Kvinner har siden langt tilbake ønsket en stabil mann, både mentalt og en som har mulighet til å forsørge. Nå har vel kvinner løftet dette drastisk gjennom å ta høyere utdanning og dermed får de høyere lønn som følge av dette. Høyere utdanning gir deg også mer enn bare høyere lønn, men en investering i livet gjennom kunnskap. Noen menn utvikler høyreekstreme holdninger, ville stemt på Trump osv. Det er som oftest ekstremt lite attraktivt. Det er ikke sort/hvitt, det er mer kompleks. En mann som tjener 550k er ikke noe mindre «verdt», enn en som tjener 1 mill. Personlig hadde ikke jeg gått for en som tjener mindre enn meg. 200k er ganske stor forskjell. Jeg har ikke tenkt å dra lasset i alle retninger, i form av økonomi, evt. føde, oppdra unger, vaske hus osv. Det har jeg ingen interesse av. Kvinner som tenker på denne måten, henger vel sammen med at de har 750k eller over, og da er det liten interesse å gå for en som tjener mindre. Menn har i all tid tenkt hva ting/personer kan gi dem i form av ressurser, men så blir det feil når kvinner gjør det? De kvinner som tenker sånn, er vel i hovedsak også fokusert på likestilling. Det er lite likestilt om jeg skal gjøre all jobben alene. Og om menn føler dette presset, at de ikke tjener nok. Hvorfor ikke gjøre noe med det? Istedenfor å sitte å klage i et forum? Det er jo veldig uhensiktsmessig og lite handling? Anonymkode: 2397a...045 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #66 Skrevet 20. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis jeg kaller deg drittsekk her og nå… tenker du at det skyldes dine meninger? Eller tenker du at det skyldes mine holdninger til deg? Tenker du at en partner som tjener vesentlig mindre enn deg er en unge? Hvis du tjener 750.000, er en mann som tjener 550.000 en unge? For det er tallene. 2/3 kvinner anså menn som tjener vesentlig mindre enn seg som en de ikke er villige til å starte et forhold med. Bare 1/3 av menn svarte det samme: Jeg sier ikke at kvinner er «dumme» eller «slemme» formå tenke slik. Jeg sier at menn og kvinnet later til å være forskjellige i så måte. Og at uansett hvor mye man pakker det inn i ord («vi vil egentlig bare ha en som har samme verdier som oss») så er det en konkret forskjell der. Anonymkode: 50696...af2 Eller at mange kvinner har minstelønn og har ikke råd til å forsørge en mann som tjener enda mindre. Anonymkode: 5d8ee...962 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #67 Skrevet 20. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis jeg kaller deg drittsekk her og nå… tenker du at det skyldes dine meninger? Eller tenker du at det skyldes mine holdninger til deg? Tenker du at en partner som tjener vesentlig mindre enn deg er en unge? Hvis du tjener 750.000, er en mann som tjener 550.000 en unge? For det er tallene. 2/3 kvinner anså menn som tjener vesentlig mindre enn seg som en de ikke er villige til å starte et forhold med. Bare 1/3 av menn svarte det samme: Jeg sier ikke at kvinner er «dumme» eller «slemme» formå tenke slik. Jeg sier at menn og kvinnet later til å være forskjellige i så måte. Og at uansett hvor mye man pakker det inn i ord («vi vil egentlig bare ha en som har samme verdier som oss») så er det en konkret forskjell der. Anonymkode: 50696...af2 Ved en nærmere titt på den avstemninger der, står det vel også, om man er villig til å forsørge en man dater og ikke om man er villig til å date en som tjener mindre. Det er en forskjell. Det er også en forskjell i deltakelse på avstemningen, der kvinner er i flertall. I tillegg om du ønsker å utforske den problemstillinger anbefaler jeg deg å sette deg inn i ekte forskning og ikke kvinneguiden sin avstemning. Anonymkode: 2397a...045 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #68 Skrevet 20. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det ligger vel hovedsakelig i hvordan du ordlegger deg på og hvordan du fremstår gjennom dine uttalelser her. I tillegg til din evne til å forstå andre siden av saken og ikke kun din egen. Anonymkode: 2397a...045 Så hvis jeg synes at du ordlegger deg på en dårlig måte, har uheldige uttalelser og ikke evner å forstå andre ståsteder og kaller deg en drittsekk så er du faktisk en drittsekk? Eller gjelder dette bare en vei, ikke den andre veien? Anonymkode: 50696...af2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #69 Skrevet 20. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ved en nærmere titt på den avstemninger der, står det vel også, om man er villig til å forsørge en man dater og ikke om man er villig til å date en som tjener mindre. Anonymkode: 2397a...045 «Er du villig til å starte et forhold…» Anonymkode: 50696...af2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #70 Skrevet 20. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 18.5.2025 den 18.28): Hvorfor skal menn og kvinner lytte til kvinners problemer, men bare menn lytte til menns problemer? Ønsker du et likestilt samfunn eller bare mest mulig til din «klan» (kvinner)? Anonymkode: 50696...af2 Menn sitter med makten, så de er de som må høre på både kvinner og menn. Hvem kvinner "hører på" eller ikke har ikke noe å si, for de har ikke makt til å endre noe. Relasjonelt hører vel begge kjønn på alle? Med unntak av at menn kanskje ikke prater ordentlig sammen og derfor heller ikke hører på hverandre? Majer skrev (På 18.5.2025 den 23.05): Ja, men selvtillit blir sett på som attraktivt uansett om man er snill eller slem, fattig eller rik. Og den selvtilliten får man ofte ved å føle at man får til mer enn andre- enten det er i en aktivitet, med penger eller hva det skulle være. Jeg husker at de guttene i klassen min som kysset jenter først på barne- og ungdomsskolen stort sett kom fra de mest møblerte hjemmene Så ytre høyre appellerer ved å gi en slags "quick fix" for de med dårlig selvtillit. Da tenker jeg den beste løsningen å redusere behovet for selvtillit generelt For kvinner er selvtillitt mer knyttet til at man har en ro og trygghet i hvem man er, og at man er et godt menneske, er emosjonelt moden, ikke hvilke materielle goder de kan tilby. Derfor vil vi ha menn med selvtillitt, vi ønsker trygghet. Vi trenger ikke en mann som tjener masse og forsørger oss. Anonymkode: bb8ff...5bd
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #71 Skrevet 20. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Menn sitter med makten, så de er de som må høre på både kvinner og menn. Hvem kvinner "hører på" eller ikke har ikke noe å si, for de har ikke makt til å endre noe. Relasjonelt hører vel begge kjønn på alle? Med unntak av at menn kanskje ikke prater ordentlig sammen og derfor heller ikke hører på hverandre? Anonymkode: bb8ff...5bd Jeg opplever det ikke sånn. For ikke så lenge siden hadde vi en trepartiregjering hvor alle partilederene var kvinner. Kvinner leder suverent på «soft power» siden NRK, vg & co veldig gjerne vil høre en kvinnes perspektiv på enhver sak, mens det ikke er samme driv for å høre hva menn mener. Anonymkode: 50696...af2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #72 Skrevet 20. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 15.5.2025 den 18.46): Kvinner klager til menn for å få det som de vil. Hvem skal menn klage til? Hverandre? Hvorfor skal en mann bry seg om hva enn annen mann klager om? Anonymkode: 2a3d9...8ab Menn bør så absolutt ha gode kamerater og/eller kollegaer som de har sosial omgang med. Sammen kan de f eks dra på konserter, fester, pubquizzer, ha hobbyer sammen som fiske, trening klatring, reising eller modellfly, osv. De har vel også søsken, onkler og tanter, foreldre eller besteforeldre de kan besøke? Fatter ikke hvorfor menn vil sitte ensomme hjemme, hate kvinner og forsøke å rettferdiggjøre vold mot dem. Fremfor å komme seg ut og ha det gøy med kompiser eller kollegaer, og å pleie bånd med storfamilien. Anonymkode: 238fb...a2a 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2025 #73 Skrevet 21. mai 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Fatter ikke hvorfor menn vil sitte ensomme hjemme, hate kvinner og forsøke å rettferdiggjøre vold mot dem. Anonymkode: 238fb...a2a Dette er vel ikke trådens tema? Anonymkode: 50696...af2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2025 #74 Skrevet 21. mai 2025 Kvinner klager til kvinner og menn klager til kvinner. Menn er generelt dårlige på å være emosjonell støtte. Det er kvinner som har fått utdelt den rollen. Menn skylder også på kvinner, når de faller utenfor samfunnet, studier, jobb og dating. Menn er der for hverandre i gode dager. Anonymkode: 0ab11...4f2 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #75 Skrevet 22. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 20.5.2025 den 19.51): Menn bør så absolutt ha gode kamerater og/eller kollegaer som de har sosial omgang med. Sammen kan de f eks dra på konserter, fester, pubquizzer, ha hobbyer sammen som fiske, trening klatring, reising eller modellfly, osv. De har vel også søsken, onkler og tanter, foreldre eller besteforeldre de kan besøke? Fatter ikke hvorfor menn vil sitte ensomme hjemme, hate kvinner og forsøke å rettferdiggjøre vold mot dem. Fremfor å komme seg ut og ha det gøy med kompiser eller kollegaer, og å pleie bånd med storfamilien. Anonymkode: 238fb...a2a Fordi mange menn ser ingen verdi i å ha bekjente/venner de ikke kan pule. Dessverre. Anonymkode: 5d8ee...962
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #76 Skrevet 22. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 21.5.2025 den 8.39): Kvinner klager til kvinner og menn klager til kvinner. Menn er generelt dårlige på å være emosjonell støtte. Det er kvinner som har fått utdelt den rollen. Menn skylder også på kvinner, når de faller utenfor samfunnet, studier, jobb og dating. Menn er der for hverandre i gode dager. Anonymkode: 0ab11...4f2 Nettopp. "Jeg er ensom og har ingen å snakke med" - "Har du forsøkt å få venner?" - "Jeg får ikke puuuuult, uæææææ". Anonymkode: 5d8ee...962
Elaine Marley Skrevet 22. mai 2025 #77 Skrevet 22. mai 2025 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #78 Skrevet 22. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 15.5.2025 den 19.30): Hæ? Klager kvinner til menn? Om hva da? Og hvor? Anonymkode: 1fe60...61f Alt 😅 Anonymkode: 19aaf...38e
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #79 Skrevet 22. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 21.5.2025 den 8.39): Kvinner klager til kvinner og menn klager til kvinner. Anonymkode: 0ab11...4f2 Kvinner klager til menn og kvinner og blir ofte hørt. Noen menn klager men blir stort sett avspist med at det er umandig, de er patetisk og vi lever i et patriarki. Derfor tror jeg på at dagens unge menn kommer til å gå lengre og lengre til høyre, og feminister, venstre-sida og moderate gamlinger som meg kommer til å spørre oss om hva som skjedde. Anonymkode: 50696...af2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #80 Skrevet 22. mai 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kvinner klager til menn og kvinner og blir ofte hørt. Noen menn klager men blir stort sett avspist med at det er umandig, de er patetisk og vi lever i et patriarki. Derfor tror jeg på at dagens unge menn kommer til å gå lengre og lengre til høyre, og feminister, venstre-sida og moderate gamlinger som meg kommer til å spørre oss om hva som skjedde. Anonymkode: 50696...af2 nei handler vel mer om at menns klaging til syvende og sist handler om sex. jeg har gått igjennom flere år med lytting bare for å forstå at det handler bare om sex, eller penger, og som trenger støtte i all uendelighet... det tar jo aldri slutt. de blir aldri fornøyd. det er svært respektløs bruk av andres tid og empati, ressurser. dette kunne gått til folk som faktisk trenger genuin støtte. nå bruker jeg kreftene mine på å unngå dette. er livredd for å møte på "smartinger" ... Anonymkode: 3e5c3...e2d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå