Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Førstegangsmor som trenger sårt hjelp her. Har en baby på 4 1/2 måned. De siste to dagene har hun vært helt umulig, at jeg har gråtet i lag med henne og desverre vært nødt til å legge hun fra meg og ta pauser, noe som er rådet fra helsestasjoner dersom det blir litt mye og som jeg får utrolig dårlig samvittighetfoe. Barnefar er også borte, ikke det at han bidrar så veldig mye ellers heller…

Det nektes å bysses, hun hylgriner noe forferdelig så fort jeg bysser. Dermed prøver jeg å legge hun fra meg, da griner hun enda mer. Prøvd å sette hun i vippestolen, da hun har sovnet i denne tidligere men fortsatt lys våken. Jeg prøver 100 forskjellig ting før jeg bare må legge hun vedsiden av meg da jeg ikke får gjort noe. Dette har ingenting med våkentid å gjøre. Prøvde å legge hun etter 1 time med våkentid, og har prøvd siden kl11. Klokken er 13 nå. Jeg har gitt mer mat, eneste hun gjør er å tygge på fingrene sine. Kan det være tenner??? Kan ikke kjenne noen ting i gommen enda. Er umulig å ha med i vogn for tiden, griner så fort jeg legger hun ned. Dette er 2 dagen med hodepine, støle armer og bein, en sulten mage og tunge øyelokk etter noen mental breakdowns. Hun gnir seg i øynene så det synger, dermed følger smokken med ut og det avbryter bare innsovningsprosessen. Hun klager og syter. Jeg kjenner jeg blir frustrert, irritert men lar dette selvfølgelig ikke gå ut over datteren min. 

Hva skal jeg gjøre????

Anonymkode: c570e...ba1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er slitsom, og jeg kjenner meg igjen. Det første jeg tenker er at du prøver litt for mye. Det forstår jeg, siden ingenting ser ut til å fungere. Men det blir nok litt mye styr for barnet. 

Det er litt tidlig med tenner, men kan jo være det. Magevondt? 

Har du prøvd bæretøy? Det var min redning! 

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen som kan komme og hjelpe deg? 

Ut i fra erfaring med egen baby høres det ut som hun kan ha vondt i magen. Lenge siden hun har hatt avføring? Kommer det mye luft? Har du tatt temperatur? Hvis min gråter utrøstelig tar jeg av alle klær og sjekker hele kroppen til baby, inkl at jeg ser om det kan være f.eks at håret mitt har tvinnet seg rundt fingre eller tær som faktisk kan forekomme.

Kjenn på magen hennes. Hvis hun strammer den når du klemmer litt på den (spesielt nede ved høyre side) så er det nok luft eller avføring som sitter i systemet. Du kan også legge øret ditt ned mot magen og lytte. Det er ofte mye tarmlyder når de har luftsmerter.

Hvis du mistenker magevondt kan du prøve å sykle med beina hennes for å se om det kan hjelpe. Jeg tar olje på hendene mine og gjør ILU-massasje på magen til babyen min. Da pleier jeg ofte å kjenne luftbobler med fingrene mine. 

image.jpeg.9e58dadde29b377b09f0e368929bfa39.jpeg

Du kan også ringe legen din hvis dette er uvanlig for babyen din og du er bekymret.

Anonymkode: e8783...e40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Irja skrev (2 minutter siden):

Dette er slitsom, og jeg kjenner meg igjen. Det første jeg tenker er at du prøver litt for mye. Det forstår jeg, siden ingenting ser ut til å fungere. Men det blir nok litt mye styr for barnet. 

Det er litt tidlig med tenner, men kan jo være det. Magevondt? 

Har du prøvd bæretøy? Det var min redning! 

Jeg har prøvd å holde meg rolig, og prøve en ting lenge om gangen så hun ikke blir overstimulert. Skal sies hun skal følge med på alt, men så fort jeg legger hun i vuggestilling så kaster hun seg bakover og griner som bare rakkern så får vondt i mammahjertet… Satt å vugge hun i vippestolen i 30 min, sovna nesten men øya lyste opp igjen hver gang. Har bæretøy men sliter sånn med ryggen at jeg ikke kan bruke den for mye

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg har prøvd å holde meg rolig, og prøve en ting lenge om gangen så hun ikke blir overstimulert. Skal sies hun skal følge med på alt, men så fort jeg legger hun i vuggestilling så kaster hun seg bakover og griner som bare rakkern så får vondt i mammahjertet… Satt å vugge hun i vippestolen i 30 min, sovna nesten men øya lyste opp igjen hver gang. Har bæretøy men sliter sånn med ryggen at jeg ikke kan bruke den for mye

Typisk magesmerter. 

Anonymkode: e8783...e40

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...