AnonymBruker Skrevet 15. mai #1 Skrevet 15. mai Etter å ha lest litt i tråden om hvorvidt kvinner må spre beina for å unngå samlivsbrudd, stiller jeg spørsmål ved hva menn egentlig synes er viktig i et forhold. Er dette annerledes enn for kvinner? Da jeg var på jakt etter en livsvarig partner, hadde jeg følgende «kravsliste»: Han må være snill og vise respekt og omsorg for meg og andre. Han må få meg til å føle meg bra, og ha et utseende (og hygiene) som gjør meg tiltrukket. Han må gjøre meg «svimmel» når vi kysser, og gjerne være glad i nærhet. Han må være en bra fremtidig far til mine barn. Han må fremstå som en redelig og fornuftig fyr med evne og vilje til å skape gode sosiale og økonomiske rammer for våre barns oppvekst. Han må være min beste venn og samtalepartner. Vi må dele livssyn, og til en viss grad interesser. Han må være villig til å dra alle lass sammen med meg. Vi skal være et team. Han må velge å elske meg hver dag, slik jeg også gjør det for ham. Hvis vi i tillegg hadde det perfekte sexliv, ville det vært en fin ting, men jeg ville ikke fraveket noen av kravene ovenfor i bytte med det for meg perfekte sexliv. Følgelig ville heller ikke sexlivet vært avgjørende for om jeg skulle bli i forholdet. Jeg synes det er et latterlig overfokus på sex når det gjelder forhold og samliv. Det er ikke sånn at livet og forholdet er ødelagt om man må leve uten en periode. Det er mange andre ting som er mye viktigere i et livsvarig forhold! Anonymkode: aa6e5...86c 5 15
AnonymBruker Skrevet 15. mai #2 Skrevet 15. mai Regelmessig sex er det som bekrefter et godt og trygt forhold. Har man ikke lyst på sex med partneren sin regelmessig, har man heller ikke et godt kjærlighetsforhold. Da er man bare venner. Anonymkode: 425b4...23d 13 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai #3 Skrevet 15. mai Der er jeg totalt uenig. Regelmessig emosjonell og fysisk nærhet, kanskje, men ikke ren sex. Jeg har ikke lyst til å få/oppdra barn med mine venner. Jeg har ikke lyst til å kysse vennene mine. Enten jeg har mye sex med min kjære eller ikke, så har jeg ikke lyst til å ha sex med vennene mine. Jeg har ikke lyst til å dele alt av tanker, fantasier, sorger, måltider, ferier, senger, morgenstunder, familiearrangementer, økonomi osv. med mine venner hver dag resten av livet. Jeg har ikke lyst til å bygge et altomfattende team med noen av mine venner. Et ekteskap er så mye mer enn vennskap+sex. Anonymkode: aa6e5...86c 7 2 7
Macro Skrevet 15. mai #4 Skrevet 15. mai (endret) Jeg mener det er latterlig å ikke kunne klare å ha flere fokus samtidig. Min mann er smekk full i gode egenskaper som både partner og far, og likevel er han fantastisk i senga. Sex er svært mye av et forhold etter vår mening. Men, jeg har inntrykk av at mange kvinner kun er gira på sex så lenge det gjøres etter eggløsningstester og avlsprogram. Altså, at mannen ikke er mer enn sæddonor. Endret 15. mai av Macro La til selve poenget med bablinga mi 6 2
Druid Skrevet 15. mai #5 Skrevet 15. mai (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis vi i tillegg hadde det perfekte sexliv, ville det vært en fin ting, men jeg ville ikke fraveket noen av kravene ovenfor i bytte med det for meg perfekte sexliv. Følgelig ville heller ikke sexlivet vært avgjørende for om jeg skulle bli i forholdet. Så du har en liste av ufravikelige krav, men sex er ikke på kravlisten. Så sexliv er uviktig, men om han skulle skifte livssyn ville det bli et problem. For andre kan sexliv være på listen : Det betyr ikke at kvinner ikke er mer enn sex, like lite som at en partner ikke er mer enn ett livssyn for deg. Poenget er at man må være samstemt om hva som er på listen. Endret 15. mai av Druid 12
Flintis Skrevet 15. mai #6 Skrevet 15. mai Når en har lite damedrag er det å finne ei som vil ha sex med seg viktig. Alt dette andre må være sånn rimelig innafor da blir det forhold. Mister en damedraget i forholdet blir det ikke noe sex og hun kan være utro. Det er selvfølgelig ikke noe særlig å være i et tilnærmet sexløst forhold, men bedre med noe eller ikke noe og alt dette andre kan jo fungere bra. Da er det selvfølgelig bedre om hun åpner eller avslutter forholdet istedetfor å være utro.
AnonymBruker Skrevet 15. mai #7 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Regelmessig sex er det som bekrefter et godt og trygt forhold. Har man ikke lyst på sex med partneren sin regelmessig, har man heller ikke et godt kjærlighetsforhold. Da er man bare venner. Anonymkode: 425b4...23d Du mener det du skiver. Jeg mener det motsatte og begge deler er helt greit for dem som vil ha det sånn. Et godt og trygt forhold inneholder tusenvis av andre ting, så dere sexfikserte ikke har skjønt noe av ennå. Anonymkode: b7f45...ae4 2 1 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai #8 Skrevet 15. mai Flintis skrev (14 minutter siden): Når en har lite damedrag er det å finne ei som vil ha sex med seg viktig. Jeg tror dette er kjernen. Har man draget på damene, så kan man få en kvinne som er mer enn sex. Har man ikke draget, så blir sex det viktigste. Dermed må kvinnene se på sin egen mann for å finne ut hva de selv er der for. Anonymkode: 7d195...678 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #9 Skrevet 15. mai Macro skrev (43 minutter siden): jeg har inntrykk av at mange kvinner kun er gira på sex så lenge det gjøres etter eggløsningstester og avlsprogram. Altså, at mannen ikke er mer enn sæddonor. Dette er jeg veldig enig i... Ekstremt mye fokus på dette hos mange kvinner, og det gir veldig bismak... Anonymkode: 5ea4c...75c 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #10 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Regelmessig sex er det som bekrefter et godt og trygt forhold. Har man ikke lyst på sex med partneren sin regelmessig, har man heller ikke et godt kjærlighetsforhold. Da er man bare venner. Anonymkode: 425b4...23d Eneste forskjellen på vennskap og kjærester er sex? Veldig uenig i dette, man er ikke kun venner om man ikke har sex en periode, og om eneste som bekrefter kjærlighet mellom to personer i et kjærlighetsforholds er sex ville jeg ikke blitt i det forholdet. Jeg må ha mye mer enn vennskap og sex i en partner.   Enig med ts her, sex er viktig. Det er ikke alt i et forhold. Anonymkode: f9e9c...07d 4 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai #11 Skrevet 15. mai Husk at dette er KG, 98% her får ikke til forhold, det er derfor de henger her. Å ta meninger og råd herfra seriøst, blir som å gå til Ingvild Kjerkol for å få råd om eksamensoppgaven. Anonymkode: 0cec4...3aa 8 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #12 Skrevet 15. mai Hm jeg mistet mannen min da jeg ikke hadde lyst på sex første halvåret etter at barnet var født. Så det er kanskje sånn at enkelte menn snur seg utenfor forholdet dersom kona av hormonelle eller andre årsaker ikke vil ha sex. Han fant en annen som ville ha sex og da var han ferdig med forholdet - jeg betydde nok ingenting utover sex... så det er vel noe i det. Til de mennene som ikke vil ha familie (barn)- Kanskje det hadde vært lettere om dere slapp å ha økonomisk ansvar for barna deres? Eller ansvar for dem i det hele tatt? For en kvinne som har passert 30 er ofte fokuset å skaffe familie.. Forstår dere ikke at dette er en del av kjærligheten for mange kvinner? De kan ikke se for seg et liv som barnløs - De fleste ønsker jo en familie - Kanskje menn kunne fått belønning for å sette 2-3 barn til verden og i tillegg sluppet sosialt og økonomisk ansvar for barneoppdragelse og materiell standard for barnet? Fra kvinner side: Menn som ikke vil ha barn blir kjapt valgt bort. Mange kvinner ønsker seg både en partner å elske og muligheten til å danne en familie...Ironien er fra menns side at de kvinner som er åpne om at de ønsker barn blir valgt bort til fordel for de kvinnene som ikke ønsker barn eller ikke er åpne om det... Menn tenker med PENGEBOKA og med TISSEN. Og det er i grunnen alltid kun 1 som har prioritet (mannen selv). Prioriteringslista for en mann ser nok slik ut: seg selv penger sex penger seg selv penger penger sex sex seg selv Kanskje nede på 42 plass har man kjæresten eller ungen... Anonymkode: 8efaa...872 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #13 Skrevet 15. mai Menn trenger sex hver måned. Sex er essensielt for psykisk velvære. Menn har det ikke bra uten regelmessig sex. Sex er likevel ikke alt i et forhold. Men en mann blir aldri lykkelig uten regelmessig sex. Anonymkode: 95871...031 1
Flintis Skrevet 15. mai #14 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror dette er kjernen. Har man draget på damene, så kan man få en kvinne som er mer enn sex. Har man ikke draget, så blir sex det viktigste. Dermed må kvinnene se på sin egen mann for å finne ut hva de selv er der for. Anonymkode: 7d195...678 En kan godt få en kvinne som er der for mer enn sex selvom utgangspunktet var at hun ville ha sex med den med manglende damedrag og for den spesielle kvinnen har jo mannen i utgangspunktet damedrag.
AnonymBruker Skrevet 15. mai #15 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Regelmessig sex er det som bekrefter et godt og trygt forhold. Har man ikke lyst på sex med partneren sin regelmessig, har man heller ikke et godt kjærlighetsforhold. Da er man bare venner. Anonymkode: 425b4...23d Hvorfor er det så mange som er utro da, selv om de har regelmessig sex med partner? Anonymkode: 7d895...8ae 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #16 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor er det så mange som er utro da, selv om de har regelmessig sex med partner? Anonymkode: 7d895...8ae Andre mekanismer. Spenning.. Anonymkode: 95871...031 1 1
Maleficenta Skrevet 15. mai #17 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Regelmessig sex er det som bekrefter et godt og trygt forhold. Har man ikke lyst på sex med partneren sin regelmessig, har man heller ikke et godt kjærlighetsforhold. Da er man bare venner. Anonymkode: 425b4...23d Hva med unntakstilstander som baby, sykdom, andre ting som stopper sexlivet en periode? Er det over og ut da? 2 1
Maleficenta Skrevet 15. mai #18 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Andre mekanismer. Spenning.. Anonymkode: 95871...031 Da bevarte man ikke tryggheten i forholdet likevel da.... 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #19 Skrevet 15. mai Flintis skrev (30 minutter siden): En kan godt få en kvinne som er der for mer enn sex selvom utgangspunktet var at hun ville ha sex med den med manglende damedrag og for den spesielle kvinnen har jo mannen i utgangspunktet damedrag. Nå tror jeg vi snakker forbi hverandre. Tråden handler om hvorfor mannen er sammen med kvinnen, ikke hvorfor kvinnen er sammen med mannen. De to er radikale motsetninger. En kvinne vil omtrent aldri være sammen med en mann på grunn av sex. Anonymkode: 7d195...678 1
Maleficenta Skrevet 15. mai #20 Skrevet 15. mai Flintis skrev (34 minutter siden): En kan godt få en kvinne som er der for mer enn sex selvom utgangspunktet var at hun ville ha sex med den med manglende damedrag og for den spesielle kvinnen har jo mannen i utgangspunktet damedrag. Hva er dette damedragtullet du snakker om? 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå