Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det innafor å ikke invitere den mobberen i klassen som har gjort psykisk, fysisk og materiell skade?

Må den desidert onde inkluderes?

vårt barn blir ikke inkludert her om det skal nevnes

Anonymkode: e7660...dff

• Liker 3
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forstår du virkelig ikke at innlegget mangler vesentlig informasjon for at man skal kunne ha en mening? 

Anonymkode: 22e3c...e0a

• Liker 9
  • Nyttig 1
Gjest warther
Skrevet

Vet ikke. Vanskelig å vite noe som helst når du skriver en usammenhengende post blottet for informasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Mobberen holdes unna.

Anonymkode: d541f...415

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Heller mot å si nei. Kommer an på alvorlighetsgrad.

Anonymkode: d5f44...774

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke be alle unntatt en, selv om det er en "mobber". Da blir du på en måte like god. Du sier ingen ting om alder her, men dersom barnet har problemer med å innrette seg, eller oppføre seg, er det greit å be det komme med foresatte. 

Anonymkode: 0e5fc...0eb

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Alder er litt vesentlig.

Anonymkode: 7172b...f31

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel som oftes en grunn for at mobberene mobber dessverre. Ville inkludert han/henne, men sagt at da må foreldrene være med å passe på. 

Anonymkode: 1bcc7...8b7

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her manglet det mye informasjon, men jeg tar Utgangspunkt i at dette gjelder elever på barneskolen og at alle andre elever av samme kjønn i klassen blir invitert. å ikke invitere mobberen kan da forverre situasjonen. Jeg ville ha gjort følgende.

x fyller 12 år og inviterer y til selskap der og der klokken 12.00

Da situasjonen mellom x og y den siste tiden har vært preget av ufinheter ber vi om at en foresatt følger y til selskapet. På den måten kan vi vise barna at vi samarbeider og prater sammen, og x kan føle seg trygg på sin egen bursdagsfest. Velkommen, begge to:)

med denne formuleringen beskylder du ikke y, men gjør det tydelig at det er nødvendig at en voksen blir med

Anonymkode: 50448...843

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ett barn som mobber har det ikke ok. Ett barn er ikke født slem. Mobberen har det trolig verst, og nei det rettferdiggjør jo ikke mobberns handlinger. Men greia er at om mobberen blir utelatt, er man like jævlig som mobbern selv.

Det er jo dette ordtaket med "Kill them with kindness."

Selvsagt er dette skrevet med forbehold om at det er BARN det er snakk om. 

Anonymkode: 93d6e...7e3

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier foreldrene? Regner med at dere er i dialog med dem?

Foreldrene til dette barnet kan eventuelt være tilstede i selskapet.

Anonymkode: 59973...473

Skrevet

Man kan ikke utelukke kun en i klassen, men når man må invitere en mobber setter man som premiss at en av foreldrene må være til stede hele tiden, med klar beskjed om hvorfor. Så håper man de da takker nei.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

En av årsakene til at min sønn valgte å ikke ha bursdag selskap alt fra 1 klasse,  regel sa alle gutter. Og gutten ble slått og sparket nesten daglig av 2 av guttene i klassen.

Så her ble det dermed ingen feiring i 1 tilogmed 3 klasse. Da på vårparten tok vi ungene ut av skolen på dagen og flyttet til privat skole. Der ble det feiring i 4 klasse første batnebursdag

Anonymkode: 09182...3b8

• Liker 3
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil ødelegge dagen til arvingene dine så ber du mobber.

Jeg hadde aldri gjort det,for meg er at mine barn har det bra viktigere enn noe annet. 

Anonymkode: a3e6d...870

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ett barn som mobber har det ikke ok. Ett barn er ikke født slem. Mobberen har det trolig verst, og nei det rettferdiggjør jo ikke mobberns handlinger. Men greia er at om mobberen blir utelatt, er man like jævlig som mobbern selv.

Noen barn som mobber kommer fra helt utmerkede forhold og er rett og slett bare drittunger. Alle som mobber har ikke dype traumer, dårlige kår og diagnoser.

Anonymkode: 0a7a7...c93

• Liker 14
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis du vil ødelegge dagen til arvingene dine så ber du mobber.

Jeg hadde aldri gjort det,for meg er at mine barn har det bra viktigere enn noe annet. 

Anonymkode: a3e6d...870

Jeg er litt enig med deg. Hvis det er grov,alvorlig og gjentagende mobbing/fysisk, så nei skal ikke inviteres. Så får den det gjelder lære at det er konsekvensen av sin egen oppførsel.

Anonymkode: 25797...4f7

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vi liker å tro at et barn ikke kan være født slemme, fordi tanken vekker ubehag i oss, men mye forskjellig forskning som er gjort på området viser at dyssosiale personlighetstrekk absolutt kan være arvelig.

Anonymkode: 7a1b4...856

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke inviterer.

Folk må slutte med at man skal inkludere og ta hensyn til andre som oppfører seg dårlig.

Det er ditt barn sin bursdag, da er ditt barn i fokus, ikke mobberen. Hadde hatt null problem med å droppe invitasjon til noen som mobber. Tenker det er et godt signal til foreldre at slik oppførsel ikke tålereres.

Anonymkode: 9081c...eb5

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Noen barn som mobber kommer fra helt utmerkede forhold og er rett og slett bare drittunger. Alle som mobber har ikke dype traumer, dårlige kår og diagnoser.

Anonymkode: 0a7a7...c93

Stemmer. Har en niese og nevø. Har passet dem mye da de var yngre. Den ene forelderen er psykolog. De bor begge i et godt hjem. Nevøen min er inkluderende og omsorgsfull. Niesen min er en mobber. Ikke bare litt her og der, som mange barn kan gjøre enkelte ganger, men hun er skikkelig stygg med andre barn, og jukser, lyver, og manipulerer. Hun er 12 år gammel, går i terapi, men det har ikke hjulpet. Hun blir ikke mobbet selv. Andre barn, (inkludert 14 år gammel storebror), er redd for henne.

Anonymkode: 7a1b4...856

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Som noen sier så er alderen relevant. En annen sak er at det er slett ikke sikkert at de andre ser like svart/ hvitt på saken som du gjør og at det dermed er du eller ditt barn som kan bli anklaget for utestenging.

Anonymkode: 161b7...1b2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...