Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby nummer tre er rett rundt hjørnet og hittil har jeg erfart at pressfasen og «the ring of fire» er det verste med fødselen. Så vurderer pudendalblokade denne gangen :) noen som kan fortelle om erfaringene sine med den? Hadde dere den i kombinasjon med epidural eller kun pudendalbedøvelse?

Anonymkode: 036fc...b8e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den var amazing. Kjente ikke at hodet kom ut i det hele tatt

Anonymkode: 58082...d80

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har bare født en gang, uten epidural, men med pudendal. Det var ekstremt lindrende, kjente ingenting nedentil i pressfasen. Ville valgt det igjen. 

Anonymkode: 369bf...c16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen synes den er topp, men husk at den bare har effekt i omtrent 50 prosent av gangene den settes.. jeg fikk det i min siste fødsel og angret, den var IKKE behagelig å få satt og hadde null effekt av den, så kunne spart meg for det 

Anonymkode: fda42...98c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke erfaring med pudendal som smertelindring, men fikk den for å dempe riene uten å bruke riehemmende medisiner (er en vanlig bivirkning) og hadde veldig god effekt av det.

Anonymkode: db4ff...b7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk epidural og pudendalblokade, kjente absolutt ingenting. Jeg ble klippet og barnet ble forløst med tang. 

Anonymkode: e308d...364

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en traumatisk pressefase sist og har gått til samtaler på sykehuset sist pga fødselsangst knyttet til dette - og er blitt veldig anbefalt pudendal av både jordmor og lege jeg har snakket med :) Har ingen erfaring ennå, men de mener alle fall det vil gi meg en helt annen fødsel! 

Anonymkode: 5092e...d58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hjalp ikke på smertene hos meg. Men var ikke sånn at det var kjempevondt å sette den så tenker det er verdt et forsøk.

Anonymkode: 03f5f...fcd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde epidural og pudendalblokade. Helt supert, hadde en tilnærmet smertefri fødsel og ingen ring of fire. Skal sies at jeg ikke hadde vondt da jeg ba om pudendalen og jeg kjente heller ikke at den ble satt, så usikker på om jeg egentlig trengte den.  

Anonymkode: 7fe20...7f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her! Takk for alle innspill, jeg er overbevist om å prøve pudendalbedøvelse😄🙏🏼

Anonymkode: 036fc...b8e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, TS, venter nr 3 og synes pressfasene uten tvil var de verste da jeg fikk nr 1 og 2. Hadde epidural med nr 1, men synes ikke det hjalp under pressfasen i det hele tatt. Så jeg vurderer også sterkt å prøve pudendalbedøvelsen denne gangen.

Anonymkode: 696a2...5f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Den var amazing. Kjente ikke at hodet kom ut i det hele tatt

Anonymkode: 58082...d80

Samme her. Helt fantastisk, enda barnet satt fast i åpningen leeeeenge.

Anonymkode: 162e9...6d2

• Liker 2
Skrevet

Hadde god erfaring ved sist fødsel. Kjente ikke at den ble satt og kjente nesten ingenting nedentil i pressfasen. Kommer til å be om det igjen denne gangen ☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk det fordi jeg ikke rakk epidural (kom inn på føden med pressrier og 9 cm åpning, men så stoppet alt opp). Husker bare lite stikk av at den ble satt. Var ubehagelig der og da, men helt overkommelig. Aner ikke hvordan fødselen ville vært uten, eller hvor godt den virket da jeg fikk den en stund før, jeg ble også klippet så hadde lokalbedøvelse på ene siden i tillegg, men ja, jeg følte ikke at selve det å presse ut ungen var spesielt vondt, kjente bare riene som da var ganske kraftige (hadde fått drypp for å få igang fødselen igjen) men samtidig jobbet jeg jo med de. Så det hadde sikkert god effekt.

Anonymkode: f5878...f59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det å presse var minst vondt av hele fødselen. Regner med det var pga pudentalen, men vet jo ikke. 

Anonymkode: 476ec...444

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...