AnonymBruker Skrevet 13. mai 2025 #1 Skrevet 13. mai 2025 Er i 40 årene og kan ikke huske jeg har vært særlig plaget av slimhoste noen ganger tidligere. Heller ikke når jeg har hatt influensa eller Covid. Blir forkjølet ett par ganger i året, men da sjeldent med hoste. Nå har jeg slitt med slimhoste i ukesvis. Hoster opp store klyster med grønt slim (beklager detaljene). Opplever også litt surkling i brystet til tider. Det er like mye morgen, dag og kveld. Det vil liksom aldri gi seg. Er ikke syk eller forkjølet ellers. Ingen snue eller halsvondt o.l som jeg pleier å få når jeg er forkjølet. Så nå lurer jeg jo litt på hva dette kan være. En venn nevnte at det har florert en del Mykoplasma siste året og lurer på om det kan være det. Men ville jeg ikke følt meg sykere da? Noen som vet om Coronaen som går nå har hoste som typisk symptom? Jeg skal snart begynne å jobbe i helsebransjen. Må jeg gå med munnbind da i tilfelle det kan være noe smittsomt? Eller er det bare om det er nyoppståtte luftveissymptomer? Dette er 6 uken med slimhoste nå. Hadde et lite opphold på en uke før det kom tilbake for fullt igjen. Har vurdert legebesøk, men føler det blir feil det også når jeg ikke føler meg syk. Bare irriterende. Anonymkode: e94ac...067
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #2 Skrevet 14. mai 2025 Jeg har det litt liknende som deg men med både tørrhoste og slimhoste. Hadde veldig milde symptomer på forkjølelse først deretter hoste. I tillegg er jeg veldig sliten/trøtt. Jeg leste om mykoplasma og lurte på om det kan være det. Milde symptomer kan visstnok forekomme. Men etter 6 uker er det kanskje greit å ta en tur til legen selv om du ikke er dausjuk? 😊 Anonymkode: 94c0e...c54 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #3 Skrevet 14. mai 2025 Sjekk deg for allergi mot f.eks støv. Pollenallergi kan gi forkjølelsessymptomer, men jeg har ikke hørt at folk får slimhoste av det. Anonymkode: e44e1...810
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #4 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 14.5.2025 den 12.15): Sjekk deg for allergi mot f.eks støv. Pollenallergi kan gi forkjølelsessymptomer, men jeg har ikke hørt at folk får slimhoste av det. Anonymkode: e44e1...810 Takk for tips. Har lest meg litt opp på allergi nå og ser at pollen allergi kan gi slimhoste. Men leser det ikke skal være så mye farge på det slimet. Mer blankt og seigt. Ikke grønt og gult. Anonymkode: e94ac...067
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå