Perine Skrevet 13. mai #1 Skrevet 13. mai Ja da, alt er dyrest tidlig i sesongen, poteter også, men jeg har aldri sett høyere pris på jordbær enn dette Sjokkpris på norske jordbær – 109 kroner for 330 gram | ABC Nyheter Jeg venter tålmodig. Kanskje vi kan skrive litt om jordbærprisene rundt omkring oss sommeren 2025?
AnonymBruker Skrevet 13. mai #2 Skrevet 13. mai Det er jo på meny, men likevel.... noen kurver hadde bare 7 bær og, 7 bær for over 100 spenn, da skal de faen meg være spesielle som han japanske fyren fikser. Anonymkode: fba14...1a0
Hololo Skrevet 13. mai #3 Skrevet 13. mai Vi får se hva prisen er senere i sesongen, aldri om jeg betaler 6-700kr kiloet for jordbær. Alltid koselig å se denne kommentaren som aldri slår feil. Som lest rett ifra instruksene han har fått fra toppledelsen i Norgesgruppen. Han sier de har lav fortjeneste på bærene. – Går én kurv i bakken, så taper vi penger, forklarer han.
AnonymBruker Skrevet 13. mai #4 Skrevet 13. mai Det handler nok mest om at krona har gått i dass - så man får ikke tak i polske plukkere lengre. Mulig vietnamesiske plukkere holder stand - men dette er altså en del av en villet politikk hos de rødgrønne 😉 Anonymkode: 12995...a2d
anon01 Skrevet 13. mai #5 Skrevet 13. mai Altfor dyrt! Spesielt når minst 1/3 av bærene er vassne/dårlige eller mugne... Hva skjedde med litt menneskelige priser.. Jada, inflasjon, svak krone, krig og fordervelse..
AnonymBruker Skrevet 13. mai #6 Skrevet 13. mai Norgesgruppen bidrar som vanlig til lave priser (eerm)! De lider jo stakars, og må få betalt. Pfft. Det blir nok bedre tider, men dette er lavmål fra de som allerede er rike. Anonymkode: bf4e6...0c8
AnonymBruker Skrevet 13. mai #7 Skrevet 13. mai Smart slår tollen på jordbær inn, og da blir utenlandske bær like dyre også. Anonymkode: 4e5af...83d
AnonymBruker Skrevet 13. mai #8 Skrevet 13. mai Leste en annen artikkel om dette der de intervjuet en kunde som var opprørt og snakket om hvor kjipt det kunne være å fortelle barna at man ikke har råd til å kjøpe 8 jordbær for over 100 kroner. Selv mener jeg at det må være en ypperlig anledning til å lære barna verdien av penger, og at det rett og slett er en skikkelig dårlig deal. Anonymkode: 07f15...8ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå