Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hjelp med pinne og garn til oppskrift

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, skal strikke strl S, skal jeg da bruke pinne 5 eller 6? Litt forvirrende for meg om jeg skal ta pinnestrl nr 2 oppgitt eller første parentes. 
Og, neste spm, ser det står 2 tråder soft silk mohair, men garnforbruket stemmer fortsatt el? Altså jeg har kjøpt 225 gram. 

IMG_6551.jpeg

Anonymkode: ac157...e7c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tolker det som at du trenger pinnestr 4,5, 5 og 6. Les gjennom oppskriften, så blir det nok lettere å skjønne hvilke pinner du skal bruke hvor.

Ja, garnforbruket som er oppgitt skal være dekkende selv om du skal strikke med to tråder.

Anonymkode: 79de6...344

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må strikke prøvelapp for å se strikkefastheten din. Det er den som bestemmer hvilke pinnestr du skal bruke. For det er veiledende. Om du striker løst eller stramt.

Anonymkode: 1e926...a0e

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår det som man justerer pinnestørrelse for å endre størrelse (fordi strikkefastheten endres).

Alle størrelser trenger pinne 4,5 og 5. Så varierer den siste pinnestørrelsen etter hvilken størrelse du skal strikke. Siden du skal strikke S, trenger du pinne 6 (slik første AB skrev).

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det en veldig rar og unøyaktig måte å endre størrelse på? Man kan jo trikse litt med pinnestørrelse i en vanlig oppskrift når man vet strikkefastheten, men dette virket veldig rart. 

Anonymkode: 7c0ae...6dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...