Gå til innhold

Hvordan skal DU feire 17.mai?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

:flagg:

Anonymkode: a5d45...8db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skal til sverige å handle.Her har jeg ikke råd til mat.Feire med en god mat etterpå og 1 is.

Anonymkode: c6ea3...988

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen vår blir enkel. 

Stå litt tidlig opp, (for meg vil det si før ti😁)

Slenge på seg bikini, shorts og singlet, pakke sekken med godsaker av mat og det norske flagget 🇳🇴 og ta ulriksbanen opp til Ulriken, også gå vidden i Bergen i 21 grader og strålende :strålende:

Ta seg en velfortjent pils eller cider når vi kommer til Fløyen på ettermiddagen/kveld. Komme fornøyd, sliten og svett hjem og spise noe grillmat/tapas aktig før både mann, hund og meg selv kubber glad og fornøyd.

For meg er dette en nydelig måte å tilbringe 17. mai på, ikke noe kav og mas bare velstand borte fra både skrikunger og fyllakalas

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Møtes hos en venn for champagnefrokost klokka 11. Drikke oss opp litt der. Så drar vi ut på byen i 12-13-tiden. Ser litt på folk. Drikke mer øl.

Så hjem til hagefest med grilling på kvelden.

Anonymkode: 53e95...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

stå opp, på med finstasen, går i tog med ungen, aktiviteter på skolen, famillien samles for å grille, slappe av på kvelden.

En standard 17.mai med andre ord, men jeg føler ikke på det maset og stresset som mange gjør. synes det er en koselig dag, håpe bare finværet melder seg på og.

Anonymkode: 5c71e...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett. Er meldt flott vær og temperatur. Tenker å slentre opp til en fjelltopp med vakker utsikt og totalt fravær av andre folk, og sitte der så lenge vi gidder. Har med ekstra digg mat (tapas), bobler og kaffe i sekken. Hipp hurra!

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sove til jeg våkner, så blir det sjokoladekake til frokost. Lukke vinduet når korpset kommer. Se film, spise pizza, is til dessert. På kvelden blir det Eurovision. 

Innimellom blir det sikkert tid til litt 17. mai-underholdning på kg, med klagetråder om bunader som ble brukt feil, kjoler som var for korte, folk som gikk i joggebukse, russ som bråkte, barn som var slitsomme, svigermødre som klaget på maten, svigerinne som laget for lite mat (eller er det bare i jula?), barnetoget som går feil vei foran slottet, NRK som intervjuer folk fra feil land eller med feil hudfarge, noen som har observert et flagg som verken var norsk, samisk, kvensk eller skogfinsk, kransekake med for få ringer og dårlige vitser. :flagg:

Anonymkode: 75f13...f4a

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir nok stort sett kanon hele dagen.

Anonymkode: d6be2...1ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir en fjelltur med to venner her. 

Anonymkode: 7ef49...5b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir litt forvirret.

Spørsmålet var hvordan man skulle feire. Ikke hvordan man skulle tilbringe dagen. 

Anonymkode: c8528...225

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg blir litt forvirret.

Spørsmålet var hvordan man skulle feire. Ikke hvordan man skulle tilbringe dagen. 

Og? Kan en ikke feire 17. mai på fjelltur mener du? Eller hjemme aleine? Er feiring av 17. mai bare på en måte tenker du?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Står opp når jeg våkner - enten det er 08 eller 10 - drikke tre kopper kaffe. Deretter blir det brunsj - antakelig inkludert noe røkelaks og hvite asparges. Tenker drikke noe musserende - kanksje norsk sider. Så får jeg se litt an vær og føre - antar at jeg tar meg en tur ut alene for å se litt på folkelivet - ta en øl der det passer - går vel ut i 2-3 tiden og så ser jeg hva som skjer. Regner med jeg kommer meg hjem i rimelig tid og tar på meg shorts og slenger meg i sofaen, spiser noen pølser på kvelden til cola og ESG.

Anonymkode: fe5a1...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen frokost

Sette frem hagemøblene

Se fa cup-finale

Grillmat

Smågodt

Eurovision 

Innimellom reflekterer jeg over hvor glad jeg er for å bo i dette landet. Skal henge opp balkongflagg og feste en 17. mai-sløyfe i t-skjorta. Kommer sikkert å spille igjennom denne spillelista i løpet av dagen også. Kanskje sette den opp som alarmlyd på Sonos'en 🇳🇴 

https://tidal.com/browse/playlist/1f611f8b-9380-4bb8-a8ea-27d9c0e14c7a 

Syns alle skal få lov til å feire som det passer seg best. Det er ikke feiringsplikt (hva nå enn det er? Folk kan fint feire dagen selv om de tilbringer den på en fjelltopp eller i sofaen med en film) 

Eller er det bare de som tar på seg finstasen kl. 07:00 og står i stampe i byen som får lov til å svare? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Og? Kan en ikke feire 17. mai på fjelltur mener du? Eller hjemme aleine? Er feiring av 17. mai bare på en måte tenker du?

Man kan feire på fjelltur.

Men å gå en fjelltur er ikke å feire. Det er å gå en fjelltur. 

Det blir litt som å si at du feirer Id med å gjøre storhandel på plantasjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Henge ut flagget blir nok eneste markeringen av dagen her.

Blir en god middag og ett glass vin også, men det er typisk helg da.

Anonymkode: 337a0...0b9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal feire tradisjonelt i år, ikke gjort det siden ungdomskolen. Skal gå i tog med mine små på 22mnd og 3mnd. Spise is, ha på bunad og grille litt senere med familie.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

I år blir det mer feiring enn til vanlig.

Skal pynte meg, på noe tog i byen med famillien, lunsj hos noen, ute å spise. Kanskje noe annet av aktivitet, blir egentlig bare dradd rundt av de jeg er med sine planer 😊

Håper å spise pølse, men tror det blir for mange måltider som det er allerede. 

Anonymkode: d35a3...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok å være sjåfør og kjøre korpsgutten vår og hans korpsmamma fra arrangement til arrangement.

Første oppmøte for guttungen er kl 0620 på morran hvor han skal spille fanfare i forbindelse med kanonsalutt kl 0700. Deretter barnetog, spilleoppdrag på byens hovedscene og borgertog på ettermiddagen. Blir nok å forlate heimen omkring 0600 og hjemme igjen omkring kl 1900. Hvis vi orker, blir det vel å grille noe enkel middag før jeg kanskje kryper til køys. Festen får vi ta en annen dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I år er jeg så heldig at jeg er invitert til min venninne, så blir rolig feiring der med henne, hennes forlovede og dems hund. Hun er gravid, så blir nedpå feiring.

Vanligvis er jeg helt alene, har få venner... 

Anonymkode: d7a20...32f

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Typisk helgefrokost med barna før vi pynter oss og tar banen ned til byen for å se på togene. Så tar vi banen hjem og drar på skolen til barna for opplegg der.

Anonymkode: 2e969...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...