Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eg skal senda ut eit spørreskjema via mail, og lurar på korleis dette best kan gjerast. Har sendt det som vedlegg første gongen, men det verkar som mange har problem med å sende det tilbake når det er vedlegg. At dei helst vil ha ein direkte send-knapp på spørreskjemaet. Er det nokon som veit korleis eg kan få til dette? Slik at ein slepp slite med vedlegg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lage det med et script på en nettside og gi de aktuelle url til den siden?

Skrevet

Du kan jo alltids bare sende spørsmålene i en liste i selve e-posten, og så kan de svare slik de pleier å svare.

1) Hvor bor du?

-

2) Hva er yndlingsfargen din?

-

Bør i så fall fylles ut med

1) Hvor bor du?

- Oslo

2) Hva er yndlingsfargen din?

- Blå

Det kan bli litt vanskeligere å organisere svarene skikkelig når du får dem tilbake, men hvis dette gjør at du får flere svar, så er det kanskje greit.

Catzy

Skrevet
Lage det med et script på en nettside og gi de aktuelle url til den siden?

Krev dette spesielle datakunnskapar? Er det enkelt?

Skrevet

Ja, det krever litt datakunnskaper.

Å lage selve spørreskjemaet er greit nok, dette kan gjøres med litt enkel html-koding, du kan forsåvidt bruke en wysiwyg-editor.

Men du må jo lagre svarene på en måte! Enten ved å sette opp en enkel databases og bruke feks php eller jsp til å lagre svarene til databasene, eller skrive koden slik at svarene blir sendt til deg selv via mail eller noe.

Skrevet
Ja, det krever litt datakunnskaper.

Å lage selve spørreskjemaet er greit nok, dette kan gjøres med litt enkel html-koding, du kan forsåvidt bruke en wysiwyg-editor.

Men du må jo lagre svarene på en måte! Enten ved å sette opp en enkel databases og bruke feks php eller jsp til å lagre svarene til databasene, eller skrive koden slik at svarene blir sendt til deg selv via mail eller noe.

Oi, oi trur eg droppar det...Sender det via vedlegg likevel, eg...Sjølv om det er skikkelig stress for dei som skal svare på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...