Fjompen Skrevet 16. mai 2025 #41 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Forseglingen på pakken er uten betydning. Det er trusene som må plomberes. Kunden kan umulig få bytte da det er strenge regler på det, men mulig og krangle til seg en eske i til er alltid mulig. hadde jeg gjort det du foreslår og blitt tatt på det hadde butikken blitt stengt. Anonymkode: 18028...3b4 Veldig rart å skrive på nettsidene deres at undertøy som er forseglet kan byttes. Veldig strenge regler du må forholde deg til, kan du vise til dem? AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva pokker er fremdeles plombert / forseglet? Ble alle de 3 boxerne blombert i kassen? Det er jo ingen som kommer ferdig plombert . Det er en avtale du gjør i kassen. den ansatte i dette tilfellet har jo ikke gjort noe galt, og en med myndighet vil selvsagt vise til lovverket og kvitteringen. Det er ikke noe åpenbart vanvidd i og fjerne alarmen i kassen. Det er åpenbart vanvidd og kjøpe boxere man er usikker på uten og få de blombert og ha en avtale om bytting. ja, jobbet såpass lenge med dette at jeg tror du sikter til « usikker ekstrahjelp «. Det kan også være hvis du står på med 100 mailer at ledelsen ikke gidder mer og gir deg en ny pakke, men det blir jo ikke og bytte men at du krangler til deg gratis truser. Dessverre fungerer det innimellom , og det er trist for de oppegående kundene som til sist må betale for ditt rør. Anonymkode: 18028...3b4 Du tror mye. Hvis en butikk selger forseglede varer, men den ansatte bryter forseglingen før salg, så hadde jeg nok sendt en epost ja. AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du kunne jo ikke byttet dem uansett om ikke pakningen var brutt og trusene plombert. Herregud. Håper virkelig ikke du kommer og handler i min butikk. Anonymkode: 18028...3b4 Jeg handler bare i butikker med gode rutiner og god service, så da ender jeg nok ikke hos deg.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #42 Skrevet 16. mai 2025 Ikke rart det er krig i verden🙄 Anonymkode: 2fdd4...a57
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #43 Skrevet 16. mai 2025 Fjompen skrev (18 minutter siden): Du tror mye. Hvis en butikk selger forseglede varer, men den ansatte bryter forseglingen før salg, så hadde jeg nok sendt en epost ja. Det står ingenting i HI at den ansatte brøt noen forsegling, kun at hun tok av en alarm inni esken. Ikke alle esker er forseglet fra start av, de fleste forsegles i kassa hvis kunde ber om det. At undertøy ikke byttes med mindre det er forseglet er vel noe alle voksne menensker vet, så det burde TS ha nevn når hun betalte de. Anonymkode: b3ddd...c93 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2025 #44 Skrevet 17. mai 2025 Fjompen skrev (På 16.5.2025 den 9.34): Veldig rart å skrive på nettsidene deres at undertøy som er forseglet kan byttes. Veldig strenge regler du må forholde deg til, kan du vise til dem? Du tror mye. Hvis en butikk selger forseglede varer, men den ansatte bryter forseglingen før salg, så hadde jeg nok sendt en epost ja. Jeg handler bare i butikker med gode rutiner og god service, så da ender jeg nok ikke hos deg. Hvilken nettside er rar? Det er ikke rare regler jeg må forholde meg til. Man får ikke byttet truser og badetøy som ikke er plombert av hygieniske årsaker. Jeg synes ikke det er rart eller strengt. De aller fleste kunder, 99,9% , synes jo dette er logisk og helt forståelig. Så hender det at det kommer noen som ønsker og bytte uplombert, men jeg tror ikke de egentlig ønsker og ende opp med en truse som har vært uplombert ute av butikken selv. Det er bare kranglefanter , sånn opplever jeg deg og. Du ønsker åpent kjøp av underbukser når det er du som skal bytte, men vil sannsynligvis ikke kjøpe potensielt brukte underbukser selv . For de som ønsker det må det gjøres på nett. Den ansatte i dette tilfellet har ikke brutt forseglingen, den ble jo aldri forseglet eller plombert. Esken ble åpnet for og ta ut alarmen, det hadde vært et fint tidspunkt og gjøre oppmerksom på at man var usikker på kjøpet og få alle de 3 boxerne plomberte med avtale om bytting . Det mest vanlige er og plombere, men noen operer med forseglingspose. Hvis det er det siste må alle tre forsegles. Det virker som du insisterer på at undertøy kommer ferdig plombert fra produsenten. Eksen , eller tapebiten på esken, er ikke godt nok. Hvor mange esker åpnet vi for og vise fram innholdet og bretter de og legger de pent tilbake og lukker igjen « forseglingen « som i tapebiten på esken ? Kunder kan jo gjøre akkurat det samme hjemme. Bruke trusene en kveld og så bytte. Derfor plomberes trusene slik at de ikke kan prøves på / brukes hjemme uten og bryte plomberingen. Skulle likt og vite hvor du handler undertøy, det burde jo vært anmeldt . Nei, det er ikke gode rutiner og service, men du ser det kanskje sånn, helt til du kjøper en brukt truse av dem. jeg spør alltid om kunder ønsker plombering hvis det er åpenbart at det er en gave eller usikkert kjøp, men det er ingenting i hi som tilsier at den ansatte burde visst at ts ønsket og bytte boxerne. Litt ansvar må man ta selv. Anonymkode: 18028...3b4
Gjest jegerrinne Skrevet 17. mai 2025 #45 Skrevet 17. mai 2025 Ser flere og flere steder står det at undertøy byttes ikke
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2025 #46 Skrevet 17. mai 2025 Fjompen skrev (På 14.5.2025 den 19.07): Hva er da vitsen med å forsegle det? Jeg sakser fra deres nettsider: Hva gjør jeg hvis jeg ikke ønsker å beholde varen? Vi har retur- og angrefrist på 14 dager etter at pakken ble utlevert til deg. Innen denne fristen kan du sende varen(e) i retur til oss, gitt at de er i original emballasje og ubrukt. Du kan ikke returnere kosmetikk, undertøy eller badetøy som ikke er forseglet. På nett har man alltid 14 dagers angrefrist, andre regler enn over disk. Så ser du altså at de samme regler for hygiene gjelder på nett. Varer kan byttes om de er i originalemballasje og ubrukt. Feks en genser eller et par sko kan man prøve på. Strengere regler for kosmetikk, undertøy og badetøy , de må i tillegg være forseglet/ plombert for og kunne byttes. ts kunne altså ikke ha byttet boxerne på nettbutikken heller i originalemballasjen uten plombering/ forsegling , men de har nok rutine for og plombere / forsegle kosmetikk , undertøy eller badetøy som sendes ut på nettordre. Anonymkode: 18028...3b4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2025 #47 Skrevet 17. mai 2025 Fjompen skrev (På 14.5.2025 den 19.07): Hva er da vitsen med å forsegle det? Jeg sakser fra deres nettsider: Hva gjør jeg hvis jeg ikke ønsker å beholde varen? Vi har retur- og angrefrist på 14 dager etter at pakken ble utlevert til deg. Innen denne fristen kan du sende varen(e) i retur til oss, gitt at de er i original emballasje og ubrukt. Du kan ikke returnere kosmetikk, undertøy eller badetøy som ikke er forseglet. Loven er ulik om du handler overdose i en fysisk butikk, eller om du netthandler. Ved netthandel har du rett på å se og prøve varen hjemme før du bestemmer om du vil returnere. Å lage egne regler i den enkelt butikk om at de ikke tar retur ved netthandel, er faktisk lovbrudd. Anonymkode: afe73...d85
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2025 #48 Skrevet 17. mai 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Loven er ulik om du handler overdose i en fysisk butikk, eller om du netthandler. Ved netthandel har du rett på å se og prøve varen hjemme før du bestemmer om du vil returnere. Å lage egne regler i den enkelt butikk om at de ikke tar retur ved netthandel, er faktisk lovbrudd. Anonymkode: afe73...d85 Du har ikke rett på og prøve underbukser og leppestift hjemme nei. Du har rett på og returnere dem blombert / forseglet. Så mye rare ideer, hvordan hadde det fungerte i praksis om det var sånn du påsto? Kjøpt deg « ny» leppestift på nett som 10 andre hadde prøvd før deg? Kjøpt deg «ny « truse som 7 andre hadde hatt hjemme på prøving noen timer? Det er unntak for hjemmeprøving på en del varer av hygieniske årsaker, og jeg tror de fleste er fornøyd med det om de tenker seg litt om. Anonymkode: 18028...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2025 #49 Skrevet 17. mai 2025 Her var det mye rør, og spesielt fra butikkansatte. Man forventer selvsagt å få byttet ubrukte klær i 2025, alle butikker tilbyr det. Hvis det er et krav at pakken er forseglet så må butikken sikre det. Det er ikke jeg som kunde som skal vurdere eller "be" om forsegling som tilfredsstiller butikkens tydeligvis uklare krav. Det får de fikse opp i selv. Hvis en ansatt er så nedsnødd at han/hun bryter forseglingen så har de allerede frasagt seg enhver rasjonell grunn til å nekte bytte. Makan! Anonymkode: 13d2d...d93
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2025 #50 Skrevet 17. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her var det mye rør, og spesielt fra butikkansatte. Man forventer selvsagt å få byttet ubrukte klær i 2025, alle butikker tilbyr det. Hvis det er et krav at pakken er forseglet så må butikken sikre det. Det er ikke jeg som kunde som skal vurdere eller "be" om forsegling som tilfredsstiller butikkens tydeligvis uklare krav. Det får de fikse opp i selv. Hvis en ansatt er så nedsnødd at han/hun bryter forseglingen så har de allerede frasagt seg enhver rasjonell grunn til å nekte bytte. Makan! Anonymkode: 13d2d...d93 Uklare krav ? 😅 Det er så få av dere på kg ute i den virkelige verden. For hver 10. 000 kunde vi ekspederer, så er det 1 som ikke skjønner regler for bytting av undertøy grunnet hygiene. Altså deg. Så det er vi som er nedsnødd. Anonymkode: 18028...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2025 #51 Skrevet 18. mai 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Her var det mye rør, og spesielt fra butikkansatte. Man forventer selvsagt å få byttet ubrukte klær i 2025, alle butikker tilbyr det. Hvis det er et krav at pakken er forseglet så må butikken sikre det. Det er ikke jeg som kunde som skal vurdere eller "be" om forsegling som tilfredsstiller butikkens tydeligvis uklare krav. Det får de fikse opp i selv. Hvis en ansatt er så nedsnødd at han/hun bryter forseglingen så har de allerede frasagt seg enhver rasjonell grunn til å nekte bytte. Makan! Anonymkode: 13d2d...d93 Man kan forvente så mye man vil, men ingen har noe krav på å bytte noe som helst i fysikk butikk. De fleste butikker har derimot av egen vilje gitt denne ekstra servicen å kunne bytte innen en viss tid. Undertøy er derimot ikke lov å bytte og selge igjen. Cubus er så vidt jeg vet eneste unntaket, de bytter undertøy....men kaster det etterpå. At det fremdeles er noen som er så nedsnødd og tror at bytte er noe man kar krav på..... Maken. Anonymkode: b3ddd...c93 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2025 #52 Skrevet 18. mai 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Man kan forvente så mye man vil, men ingen har noe krav på å bytte noe som helst i fysikk butikk. De fleste butikker har derimot av egen vilje gitt denne ekstra servicen å kunne bytte innen en viss tid. Undertøy er derimot ikke lov å bytte og selge igjen. Cubus er så vidt jeg vet eneste unntaket, de bytter undertøy....men kaster det etterpå. At det fremdeles er noen som er så nedsnødd og tror at bytte er noe man kar krav på..... Maken. Anonymkode: b3ddd...c93 HM også bytter og kaster truser. Og selge truser som har vært hjemme hos folk uplombert videre er ikke lov uansett hva kg brukere synes om regler for hygiene, så ts vil aldri kunne bytte boxerne, men kanskje krangle seg til at de blir kastet og at hun får nye gratis. de som påstår at de får bytte uplomberte underbukser i sin butikk, og det er god service juger. ja, hos Cubus kan du komme tilbake med underbuksa du kjøpte feil også gir de deg ny og kaster den du kom med, enn så lenge, med nye regler for kasting av tekstil og folk økte bevissthet på miljø tror jeg denne « servicen « snart blir borte. og nei, man har ikke krav på og bytte noe som er kjøpt over disk , det er en avtale en gjør med butikken. Anonymkode: 18028...3b4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå