AnonymBruker Skrevet 12. mai #1 Skrevet 12. mai Var på sparkjøp og kjøpte en eske med 3 boxere. Kom hjem og gutten ser på esken og sier at vil ikke ha den. Vi har ikke åpnet pakken, men hun som stod i kassen åpnet den, tok ut en boxer og tok av alarm. Får vi levert den tilbake da? Anonymkode: 1ff5e...8eb
AnonymBruker Skrevet 12. mai #2 Skrevet 12. mai Var det i dag? Dra tilbake med en gang, så kanskje… i utgangspunktet byttes aldri undertøy med mindre det er plombert. Anonymkode: cf6bf...74c 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #3 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Var det i dag? Dra tilbake med en gang, så kanskje… i utgangspunktet byttes aldri undertøy med mindre det er plombert. Anonymkode: cf6bf...74c Rekker ikke i dag. Stenger snart 🙈. Anonymkode: 1ff5e...8eb
AnonymBruker Skrevet 12. mai #4 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rekker ikke i dag. Stenger snart 🙈. Anonymkode: 1ff5e...8eb Prøv i morgen? Anonymkode: df200...eb7
AnonymBruker Skrevet 12. mai #5 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Var på sparkjøp og kjøpte en eske med 3 boxere. Kom hjem og gutten ser på esken og sier at vil ikke ha den. Vi har ikke åpnet pakken, men hun som stod i kassen åpnet den, tok ut en boxer og tok av alarm. Får vi levert den tilbake da? Anonymkode: 1ff5e...8eb Undertøy kjøpt over disk har ikke butikkene lov til å bytte av hygiene årsaker. Husker ikke i farten hvem so er kontrollorgan her, men tar de undertøy i retur, som ikke er forseglet, så kan butikken havne i skikkelig trøbbel. Mulig dette sorterer under Mattilsynet? Anonymkode: afe73...d85 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #6 Skrevet 12. mai Ta det på tabbekvoten. Koster ikke all verden på Sparkjøp. Og slutt å kjøp klær til gutten uten at det er godkjent av han. Anonymkode: 37be7...c61 4 3
Fjompen Skrevet 12. mai #7 Skrevet 12. mai Hvis butikken bryter en forsegling på en flerpakning med undertøy så er det vel butikkens problem om kunden vil bytte den. Det er vel grenser for hvor upraktisk en skal feste alarmer. Dette hadde jeg kranglet på om nødvendig. 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #8 Skrevet 12. mai Fjompen skrev (30 minutter siden): Hvis butikken bryter en forsegling på en flerpakning med undertøy så er det vel butikkens problem om kunden vil bytte den. Det er vel grenser for hvor upraktisk en skal feste alarmer. Dette hadde jeg kranglet på om nødvendig. Kan ikke tenke meg noe pinligere enn å stå å krangle i kassa på Sparkjøp... Anonymkode: 170f0...c82 6 2 1
Fjompen Skrevet 12. mai #9 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kan ikke tenke meg noe pinligere enn å stå å krangle i kassa på Sparkjøp... Anonymkode: 170f0...c82 De mer rutinerte sender en epost. Da treffer du rett person, og kan legge frem saken i ro og fred. Og. så klart finnes det et punkt der en ikke gidder å ta kampen, men husk at det kan være noen som rett og slett ikke har råd til å bare kaste unna en pakke boxere. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #10 Skrevet 13. mai Fjompen skrev (19 timer siden): Hvis butikken bryter en forsegling på en flerpakning med undertøy så er det vel butikkens problem om kunden vil bytte den. Det er vel grenser for hvor upraktisk en skal feste alarmer. Dette hadde jeg kranglet på om nødvendig. Hva har alarmen med dette og gjøre? Anonymkode: 18028...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #11 Skrevet 13. mai Fjompen skrev (18 timer siden): De mer rutinerte sender en epost. Da treffer du rett person, og kan legge frem saken i ro og fred. Og. så klart finnes det et punkt der en ikke gidder å ta kampen, men husk at det kan være noen som rett og slett ikke har råd til å bare kaste unna en pakke boxere. Du har rett i at hvis du treffer rett person og krangler nok så gidder de ikke ta kampen. Det som er så dritt er at NOEN må jo betale for disse boxerne. Og det blir jo andre kunder til sist. Det er andre kunder som betaler for ditt svinn. Og det hadde faktisk vært billigere for oss om du bare hadde stjålet de du skulle ha, istedenfor og bruke masse tid på og krangle . jeg håper rette personen er en person som bare viser til regler alle voksne mennesker vet eller bør vite og at saken stopper der. Anonymkode: 18028...3b4 1
Caelyn Skrevet 13. mai #12 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva har alarmen med dette og gjøre? Anonymkode: 18028...3b4 Det står da klart og tydelig i HI. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #13 Skrevet 13. mai Caelyn skrev (5 minutter siden): Det står da klart og tydelig i HI. Nei? Tror du hadde fått byttet boxerne uplomberte om det fortsatt var alarm på? Anonymkode: 18028...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #14 Skrevet 13. mai Ring til butikken du og forklar situasjonen. Er ikke vanskelig å se om de er brukte eller ei. Anonymkode: a2f4c...6f2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #15 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ring til butikken du og forklar situasjonen. Er ikke vanskelig å se om de er brukte eller ei. Anonymkode: a2f4c...6f2 Altså.. det er ikke lov og selge truser som har vært ute av butikken uplombert, så selvom du lukter på dem og ser på dem med forstørrelsesglass så må de kastets. Så det spiller egentlig ingen rolle om de er brukt eller ikke, spørsmålet er om du klarer og krangle deg til og få nye og butikken ( egentlig andre kunder ) tar tapet. bare lurer, hvor villig er du til og se nøye på om andres truser er brukt eller ikke? Hadde vært en pussig ting for butikkpersonale og måtte gjøre og vurdere. Anonymkode: 18028...3b4 2
Fjompen Skrevet 13. mai #16 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har rett i at hvis du treffer rett person og krangler nok så gidder de ikke ta kampen. Det som er så dritt er at NOEN må jo betale for disse boxerne. Og det blir jo andre kunder til sist. Det er andre kunder som betaler for ditt svinn. Og det hadde faktisk vært billigere for oss om du bare hadde stjålet de du skulle ha, istedenfor og bruke masse tid på og krangle . jeg håper rette personen er en person som bare viser til regler alle voksne mennesker vet eller bør vite og at saken stopper der. Anonymkode: 18028...3b4 Vi er nok uenig i for mye til å bli enig her, så jeg skal overse den dårlige holdningen din. Å sette alarmer slik at den må åpnes ved salg, og dermed ikke kan byttes er helt, helt på jordet. Jeg sier jo ikke at jeg vil kunne bytte undertøy som ikke er forseglet, det skjønner du vel? 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #17 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): det er ikke lov og selge truser som har vært ute av butikken uplombert, Kan du angi forskrift/bestemmelse for dette? Anonymkode: 5e4dc...456 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #18 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva har alarmen med dette og gjøre? Anonymkode: 18028...3b4 Poenget er vel at BUTIKKENS ANSATTE åpnet esken og brøt forseglingen, ikke kunden. For å fjerne en alarm. Den metoden å gjemme alarmen på, gjør jo at kundene umulig kan bytte noe som er forseglet, da det åpnes av de ansatte. TS har dermed ikke noe hun skulle ha sagt da hun kommer i butikken og vil bytte, og de avfeier henne for "pakken er jo åpnet og det er undertøy". Butikkens rutine gjør altså at kunden umulig kan "vinne" når det kommer til krav om forsegling ved bytte. Anonymkode: df006...2c7 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #19 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): det er ikke lov og selge truser som har vært ute av butikken uplombert Hvilken lov fastsetter dette? Anonymkode: c6d18...dbd
AnonymBruker Skrevet 13. mai #20 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilken lov fastsetter dette? Anonymkode: c6d18...dbd Er nok mest sannsynlig "en lov" som butikkene har innført.😉 Anonymkode: 5e4dc...456
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå