AnonymBruker Skrevet 12. mai #21 Skrevet 12. mai Mezzosoprena skrev (1 minutt siden): Men kjære deg, du kan jo ikke tove ull på ullprogram - det er jo laget nettopp for at ull ikke skal tove seg🤣 skjønner 🙂 Men hvilket program anbefales å tove på? Jeg kjørte første gangen på finvask men null resultat. Anonymkode: 0f508...5ab
Celtic Heart Skrevet 12. mai #22 Skrevet 12. mai Du har ikke brukt bleket hvitt garn da, for det tover heller ikke. Jeg bruker 40c bomullsvask, sammen med et håndkle og grønnsåpe. Mange sier at man ikke skal bruke grønnsåpe, men jeg gjør det allikevel. Bare ikke bruk milo, for det er også laget for at ull ikke skal tove. 1
cassio Skrevet 12. mai #23 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): hadde du såpe i? Toving krever en kombinasjon av varmt vann, såpe og bevegelse. Anonymkode: caeb3...36f Nei, toveprosessen går like bra uten såpe. Har du hørt om toving i tørketrommel? Der brukes ikke såpe. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #24 Skrevet 12. mai Celtic Heart skrev (Akkurat nå): Du har ikke brukt bleket hvitt garn da, for det tover heller ikke. Jeg bruker 40c bomullsvask, sammen med et håndkle og grønnsåpe. Mange sier at man ikke skal bruke grønnsåpe, men jeg gjør det allikevel. Bare ikke bruk milo, for det er også laget for at ull ikke skal tove. Nei har ikke brukt det, men beige naturgarn 100% ull. Da kan jeg jo prøve bomullsvask 40c med håndkle og vaskemiddel .(har ikke grønnsåpe for øyeblikket) Har ikke brukt Milo. Akkurat nå ser tøflene ut som str til en stor bestefar hehe Anonymkode: 0f508...5ab
Hanne67 Skrevet 12. mai #25 Skrevet 12. mai Du må bruke 40 graders bomull eller finvaskprogram. Da blir det tilstrekkelig hardt vasket. Jeg har brukt litt ullvaskemiddel i.
AnonymBruker Skrevet 12. mai #26 Skrevet 12. mai Hanne67 skrev (7 minutter siden): Du må bruke 40 graders bomull eller finvaskprogram. Da blir det tilstrekkelig hardt vasket. Jeg har brukt litt ullvaskemiddel i. Kjører en vask nå på bomulls program 40c med vanlig vaskemiddel og 2 håndkler og tøflene. Krysser fingre 🙂 Anonymkode: 0f508...5ab 1
cassio Skrevet 12. mai #27 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kjører en vask nå på bomulls program 40c med vanlig vaskemiddel og 2 håndkler og tøflene. Krysser fingre 🙂 Anonymkode: 0f508...5ab Det er bedre å tove uten såpe, enn å bruke vanlig vaskemiddel. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #28 Skrevet 12. mai cassio skrev (5 minutter siden): Det er bedre å tove uten såpe, enn å bruke vanlig vaskemiddel. Kjører en vask nå men siste forsøk får da være uten såpe hvis det ikke fungerer nå. Takk for tips.. Anonymkode: 0f508...5ab
AnonymBruker Skrevet 12. mai #29 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjører en vask nå men siste forsøk får da være uten såpe hvis det ikke fungerer nå. Takk for tips.. Anonymkode: 0f508...5ab Denne gangen fungerte det. Det hjalp å kjøre bomullsprogram på 40c med 2 håndkler og vaskemiddel 🙂 Veldig fornøyd med resultatet. Nå skal jeg sy på skinnsåler 🙂 Anonymkode: 0f508...5ab 3 1
Hanne67 Skrevet 12. mai #30 Skrevet 12. mai (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Denne gangen fungerte det. Det hjalp å kjøre bomullsprogram på 40c med 2 håndkler og vaskemiddel 🙂 Veldig fornøyd med resultatet. Nå skal jeg sy på skinnsåler 🙂 Anonymkode: 0f508...5ab Så bra! 🙌 Når du skal vaske de, så bør du gjøre det på 30 grader og ullprogram + vaskemiddel beregnet på ull. Litt usikker på hvordan skinnsålene reagerer på det.🤔 I og med at du setter på det, så minimeres riktignok vasken. Endret 12. mai av Hanne67
AnonymBruker Skrevet 15. mai #31 Skrevet 15. mai Hanne67 skrev (På 12.5.2025 den 21.36): Så bra! 🙌 Når du skal vaske de, så bør du gjøre det på 30 grader og ullprogram + vaskemiddel beregnet på ull. Litt usikker på hvordan skinnsålene reagerer på det.🤔 I og med at du setter på det, så minimeres riktignok vasken. Kanskje det er lurt å vaske de for hånd pga skinn sålene.. Tror faktisk jeg gjør det når den tid kommer 🙂 eller må de kanskje sentrifugeres lett etter vask for at de ikke skal være så våte. (tar lang tid å tørke) Anonymkode: 0f508...5ab
Honey Dew Skrevet 18. mai #32 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (På 12.5.2025 den 17.37): skjønner 🙂 Men hvilket program anbefales å tove på? Jeg kjørte første gangen på finvask men null resultat. Anonymkode: 0f508...5ab Vanlig 40 graders vask.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå