Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan omgås familie, være på jobb, men får ikke ha venninner. Ved problemer i forholdet har jeg blitt lyttet til og fått råd av ei venninne. Hun presser meg ikke til noe og sier meningen sin enten det var jeg som gjorde feil eller han. Hun pleier å sjekke hvordan det går, uten å mase eller presse. Ofte holder det å få bekreftet det jeg føler.

Samboeren min mener at min venninne manipulerer meg og prøver å tvinge meg til null kontakt. Han får selv ha venninner, men prøver å bestemme hvem jeg skal omgås. Jeg får nå valget mellom venninna mi og han. 

Hva burde jeg gjøre? Hvorfor er han slik? 

Anonymkode: 41e68...f3a

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dump han. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Ingen skal styre og kontrollere deg ! 
Du bestemmer over hvem som er dine venner. Kutt ut den manipulerende kjæresten  din. Han er ikke bra for deg ! 

Anonymkode: 84a96...acb

• Liker 12
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

En som begynner å kontrollere hvem du skal omgås er aldri bra. Du bør avslutte forholdet så fort som mulig. Om du ikke avslutter så vil du miste deg selv og alt han sier retter du deg etter. 

Anonymkode: cc292...02d

• Liker 15
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor finner du deg i det? 

Anonymkode: f8c7f...3c0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde valgt han bort. Det å tilbringe livet mrd ein kontrolerande mann knekk ein, uansett kor sterk ein var ved start.

Anonymkode: 5fc6b...bf7

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Krev at dere er likeverdige i forholdet, ellers så må du avslutte. 
Et forhold der den ene parten bestemmer over den andre, er ikke bra. 

Skal han bestemme hvem du skal omgås, så kan du bestemme hvem han kan omgås. Fra nå av skal dere begge omgås din venninne! *Ond latter*

Anonymkode: 1b5e1...af0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han som ber deg velge, han velges bort. Absolutt ikke greit å prøve å kontrollere en partner på den måten.

Anonymkode: bc011...e69

• Liker 5
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Snu på det. Gi han valget. "Hun er min venninnen og vil forbli det. Jeg har ikke tenkt å ta noe valg, så det valget får du ta. Enten blir du eller du går"

Anonymkode: c7551...904

• Liker 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg kan omgås familie, være på jobb, men får ikke ha venninner. Ved problemer i forholdet har jeg blitt lyttet til og fått råd av ei venninne. Hun presser meg ikke til noe og sier meningen sin enten det var jeg som gjorde feil eller han. Hun pleier å sjekke hvordan det går, uten å mase eller presse. Ofte holder det å få bekreftet det jeg føler.

Samboeren min mener at min venninne manipulerer meg og prøver å tvinge meg til null kontakt. Han får selv ha venninner, men prøver å bestemme hvem jeg skal omgås. Jeg får nå valget mellom venninna mi og han. 

Ta utveien, løp for livet og se deg aldri tilbake. 

Anonymkode: 77c9c...97a

• Liker 6
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Samboeren min mener at min venninne manipulerer meg 

Det er samboeren din som manipulerer deg. 

Hvorfor han gjør det, er ikke relevant. Du bør avslutte forholdet og komme deg langt unna han. 

Anonymkode: ed787...26d

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

En slik mann avslører seg når han kommer med et slikt ultimatum.

Dette er en mann med farlig kontrollerende og manipulerende sider.

Han kommer til å bli ditt verste mareritt om du ikke kommer deg ut av forholdet så fort som mulig!

Tror du kan ha nytte av å snakke med Krisesenteret, slik at du forstår hvor ødeleggende slike menn er. Ta kontakt med Krisesenteret og be om et møte med dem ❤️

Anonymkode: 13a7d...99a

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

En av hans venninner har dukket opp i senere tid, dette året. Han har delt veldig masse om meg til henne, blant annet hvordan vi har det i senga og min psykiske helse. Hun har svart han "kjerringa di er gal, kvitt deg med henne." Hun vet ikke om mine traumer med voldelig forhold og at jeg går i behandling. Hun vet heller ikke at han tidligere har vært utro, men han forteller ikke de tingene, kun det som ser best ut for han.

Hun har skrevet til han om kroppen sin og bedt om hans tanker om den. Jeg ble svært skeptisk til henne pga dette. Han har andre venninner han drar på turer med alene eller er på besøk hos, det går helt fint. Men denne jenta har skapt endel problemer da de ofte sender melding om å møtes via jobben hans. Han skriver "savner deg." til henne

Så tviholder han på henne som venninne samtidig som han vil nekte meg å ha min venninne. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En slik mann avslører seg når han kommer med et slikt ultimatum.

Dette er en mann med farlig kontrollerende og manipulerende sider.

Han kommer til å bli ditt verste mareritt om du ikke kommer deg ut av forholdet så fort som mulig!

Tror du kan ha nytte av å snakke med Krisesenteret, slik at du forstår hvor ødeleggende slike menn er. Ta kontakt med Krisesenteret og be om et møte med dem ❤️

Han blir i blant så sint at det går utover møbler hjemme. 

Så kommer han med subtile meninger som at "dette forholdet varer ikke om du blir såret og jeg bare spiller." Og når han har sagt det så setter han seg til å spille mer.. 

For han spiller nesten hele tiden når han er hjemme, ellers jobber han utrolig mye. Alt jeg har ønsket er å få mer tid mer tid med han. 

Brått kan han kaste fra seg alt han har i hendene fordi han må stille opp for venninnen sin. 

Det er så mange problemer her nå og det toppet det hele med at jeg må velge bort ei som kun lytter til meg. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En av hans venninner har dukket opp i senere tid, dette året. Han har delt veldig masse om meg til henne, blant annet hvordan vi har det i senga og min psykiske helse. Hun har svart han "kjerringa di er gal, kvitt deg med henne." Hun vet ikke om mine traumer med voldelig forhold og at jeg går i behandling. Hun vet heller ikke at han tidligere har vært utro, men han forteller ikke de tingene, kun det som ser best ut for han.

Hun har skrevet til han om kroppen sin og bedt om hans tanker om den. Jeg ble svært skeptisk til henne pga dette. Han har andre venninner han drar på turer med alene eller er på besøk hos, det går helt fint. Men denne jenta har skapt endel problemer da de ofte sender melding om å møtes via jobben hans. Han skriver "savner deg." til henne

Så tviholder han på henne som venninne samtidig som han vil nekte meg å ha min venninne. 

Det der er ikke venninna hans...

Og han vil ikke at du skal ha venner, fordi alle oppegående mennesker vil fortelle deg at typen din ikke er noe bra.

Da mister han kontrollen over deg.

Fyren er en idiot rett og slett.

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg TS, 

Dette er ikke et bra forhold! Helt ulike regler for deg og han, han har vært utro, er ikke villig til å gi deg det du vil ha/trenger, og vil kontrollere hvem du er venn med. Vær så snill og avslutt dette før du blir helt brutt ned! Dette er ikke kjærlighet!

Sender deg en god klem, nå må du stå opp for deg selv

Anonymkode: 7323d...05b

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han blir i blant så sint at det går utover møbler hjemme. 

Så kommer han med subtile meninger som at "dette forholdet varer ikke om du blir såret og jeg bare spiller." Og når han har sagt det så setter han seg til å spille mer.. 

For han spiller nesten hele tiden når han er hjemme, ellers jobber han utrolig mye. Alt jeg har ønsket er å få mer tid mer tid med han. 

Brått kan han kaste fra seg alt han har i hendene fordi han må stille opp for venninnen sin. 

Det er så mange problemer her nå og det toppet det hele med at jeg må velge bort ei som kun lytter til meg. 

Som sagt: han manipulerer deg.  Du bør komme deg bort asap. Ikke prøv å forstå. Og selv om du skulle forstå, så vil det aldri gjøre hans oppførsel akseptabel. 

Kom deg unna så fort som overhode mulig!! 

Anonymkode: ed787...26d

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette forholdet må avsluttes så raskt som mulig. Du er sammen med en manipulerende, kontrollerende narsissist. Gjør deg selv den tjenesten at du går, og få et bedre liv. Ingen skal bestemme over et annet menneske på denne måten. Og om han lar sinnet sitt gå utover møbler nå, er veien kort til at det går utover deg i fremtiden. Du vet egentlig selv, innerst inne, at dette er helt feil. Og vær forberedt på at han kommer til å lyve og manipulere, og kanskje til og med tvinge frem noen krokodilletårer, for å få deg tilbake også. Han kommer nok til å love at han skal endre seg og bli bedre. Men dette kommer aldri til å skje.

Anonymkode: ea67e...f30

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Kom deg bort fra han jo fortere jo bedre!

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hun vet ikke om mine traumer med voldelig forhold og at jeg går i behandling.

Du har ikke bare vært i voldelige forhold før, Ts...

Du ER i et svært så alvorlig psykisk voldelig forhold NÅ!

Et psykisk og materielt voldelig forhold!

Du går i behandling - har du fortalt din terapeut hvor psykisk voldelig samboeren er?

Jeg tror du innerst inne VET at forholdet du er i NÅ, at det ER et voldelig forhold, gjør du ikke?

Da vet du også at dette MÅ du komme deg ut av! NÅ!

(Om du ikke har fortalt din behandler om at også nåværende samboer er så voldelig, vis behandleren din denne tråden på neste time!)

• Liker 6
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...