Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er svært plaget av allergi om våren, og har helt siden ung.skolen fått utvidet til ved eksamener ol. Altså både på ungd.skolen, videregående og på universitetet.

Nå går jeg på en høyskole og har også her søkt om utvidet tid ved våreksamenene (har ikke fått dette tidligere semestre her, for jeg søkte for sent :forvirret: ). Hadde legeerklæring med anbefaling om utvidet tid.

Nå har jeg fått svar, og har fått innvilget hviletid utenfor eksamenslokalet. Det hjelper jo meg ikke i det hele tatt - det er jo ikke det at jeg blir sliten som er problemet, men at jeg blir ukonsentrert, klør i nese og øyne, og generelt sett jobber saktere. Jeg trenger altså lengre tid for å gjøre samme jobben.

Nå skal jeg gå å snakke med hun som har behandlet søknaden min imorgen, men jeg bare lurte om om noen andre har noen erfaringer med hvordan slikt blir gjort andre steder. Selv har jeg alltid fått innvilget ekstratid inne i eksamenslokalet - så ble litt paff nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Har ikke hørt om hviletid utenfor eksamensrommet jeg, er også vant til at man får utvidet tid inne i eksamensrommet, ev. også eget rom eller rom med færre medkandidater i.

Skrevet

Det har jeg aldri hørt om før. Har aldri hatt problem med å få utvidet tid på eksamen både på videregående og høgskole. Jeg trodde det nærmest var en formalitet, noe man har krav på. Du kan jo sjekke med astma og allergiforbundet og høre hva de sier.

Gjest gjest1
Skrevet

Ok, tusen takk for svar! Det var det jeg mente - at dette ikke var vanlig.

Har vært å snakket med damen på eksamenskontoret nå, og jeg kommer til å sende inn en klage på vedtaket. (skulle gjerne sendt en klage på damen også, men det blir jo fort usaklig)

Hun var det mest hårreisende mennesket jeg har snakket med på lenge. Hun presterte å si at uttalelsen fra legen min, hvor hun anbefalte at jeg fikk utvidet tid pga. symptomene som ble beskrevet over, bare var en standardformulering fra legen sin side og at skolen ikke var enig. Hun satt i bunn og grunn der å sa at både jeg og legen min løy. Måtte virkelig ta meg sammen for å ikke bli skikkelig sinna.

Så får krysse fingrene for at det ordner seg

Gjest Gjest
Skrevet

For et forferdelig kvinnemenneske, hun på kontoret!

Det vitner om totalt mangel på respekt på enkeltstudenten, hun burde skamme seg, og gjør ikke en god jobb!

Hun har ingen rett til å oppføre seg å usaklig! Får håpe på at det er andre enn hun som behandler søknaden. Hvis ikke, få legen din til å ringe den ekle damen og gi henne inn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...