AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Datteren min på 12 sa i dag hun vil ikke ha hår på bein og i armhulene. Kan ikke huske når jeg begynte med det men liker glatte legger selv så jeg har ikke så mye jeg skulle sagt🫣 Men heller bedre at jeg oppfordrer henne å gjøre det skikkelig med gel og kvalitetshøvler enn de billige BIC jeg rev av huden min med som tenåring i smug? Anonymkode: 5f08c...92a 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai Ja, lær henne hvordan det gjøres skikkelig og gi henne ordentlig utstyr. Her bruker jeg ikke gel (eller noe annet med rosaskatt), men babyolje og vanlig høvel for menn. De funker like godt og er langt billigere! Anonymkode: 7b960...dcc 7 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Ja, gi hun gode produkter og lær hun hvordan hun burde gjøre det 😊 Anonymkode: 93c9d...1ce 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai #4 Skrevet 11. mai Gi henne gode produkter og lær henne å bruke de😊 Anonymkode: bb223...4dc 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #5 Skrevet 11. mai Vet du jenta mi, du velger helt selv om du vil fjerne hårene under armene og beina. Det er helt normalt å ha hår, og det vil vokse ut igjen, men om du vil fjerne det, så skal vi kjøpe en barberhøvel til deg. Vil du være med å kjøpe, eller skal mamma finne det for deg" Det hadde jeg sagt. OG SELVFØLGELIG er det bedre å kjøpe noe bedre enn disse engangshøvlene som du selv ikke klarte å bruke. Anonymkode: 6330e...fea 7
AnonymBruker Skrevet 11. mai #6 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Datteren min på 12 sa i dag hun vil ikke ha hår på bein og i armhulene. Kan ikke huske når jeg begynte med det men liker glatte legger selv så jeg har ikke så mye jeg skulle sagt🫣 Men heller bedre at jeg oppfordrer henne å gjøre det skikkelig med gel og kvalitetshøvler enn de billige BIC jeg rev av huden min med som tenåring i smug? Anonymkode: 5f08c...92a Noen er tidlig utviklet og klar for sånt, da er det helt innafor! Spesielt når hun nesten er tenåring! Kjøp Venus, de er grei! Jenten min liker best de 3pakningene Venus tropical på Normal! Anonymkode: 3b15a...da3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #7 Skrevet 11. mai Har en 12 åring selv og har vist henne hvor fort bena begynner å stikke etter barbering så hun er ikke helt gira på det enda 🙈 hun vil gjerne få formet bryna sine da , lurer på å dra et sted å få det gjort heller enn at hun skal nappe de i stykker selv 🙈🙈 Anonymkode: 0f292...729
AnonymBruker Skrevet 11. mai #8 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har en 12 åring selv og har vist henne hvor fort bena begynner å stikke etter barbering så hun er ikke helt gira på det enda 🙈 hun vil gjerne få formet bryna sine da , lurer på å dra et sted å få det gjort heller enn at hun skal nappe de i stykker selv 🙈🙈 Anonymkode: 0f292...729 Dette er jo genetisk og. Selv drar jeg over legga i dusjen med bare vanlig såpe under. Har lite hår, og det blir aldri stikkete. Hvis datteren din aldri lar det vokse ut, slipper hun kanskje den stikkingen. Anonymkode: 49ee2...944 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #9 Skrevet 11. mai I skapet hjemme (80-90 tallet) lå det et rikt utvalg av høvler, barberkrem, kremer, olje, (bind, tamponger og tampax). Og en epilator. For min del ble epilator ble veldig raskt favoritten. Og har nå vært nærmest hårfri i veldig mange år, da denne ødelegger hårsekken over tid. Ingen tvang. Kun frihet til å ta egne valg. Anonymkode: ef6d0...fc5 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai #10 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Datteren min på 12 sa i dag hun vil ikke ha hår på bein og i armhulene. Kan ikke huske når jeg begynte med det men liker glatte legger selv så jeg har ikke så mye jeg skulle sagt🫣 Men heller bedre at jeg oppfordrer henne å gjøre det skikkelig med gel og kvalitetshøvler enn de billige BIC jeg rev av huden min med som tenåring i smug? Anonymkode: 5f08c...92a Jeg gjorde det da jeg var 12, nesten 13. Knabbet utstyr av mamma. Anonymkode: 57214...337 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #11 Skrevet 11. mai Jeg visste ikke engang at det var vanlig å fjerne hår på legger og under armene da jeg var på den alderen (ikke husker jeg om jeg hadde noe heller). Nå gjør jeg det kun om jeg skal gå i kjole eller bruke shorts. Ellers synes det jo ikke. Anonymkode: f4ccf...bd3 2
k4ren Skrevet 11. mai #12 Skrevet 11. mai Ja. Hjelp henne! Minnes selv første gang jeg som 13 dro en høvel opp beinet og ble helt overrasket over hvor overdrevent glatt det så ut - før jeg 2 sekunder senere innså at jeg hadde dradd med meg et lag hud, smerten satte til og blodet piplet ut. Så lær henne for all del heller opp 😵💫
AnonymBruker Skrevet 11. mai #13 Skrevet 11. mai Takk for alle innspill! Da blir det en tur på Normal etter skolen i morgen👍🏻 Anonymkode: 5f08c...92a 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #14 Skrevet 11. mai Jeg ville absolutt ikke nektet henne å gjøre det. Lurt å lære henne opp og gi henne gode høvler og krem, ja! Anonymkode: 502bb...54f 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #15 Skrevet 11. mai k4ren skrev (12 minutter siden): Ja. Hjelp henne! Minnes selv første gang jeg som 13 dro en høvel opp beinet og ble helt overrasket over hvor overdrevent glatt det så ut - før jeg 2 sekunder senere innså at jeg hadde dradd med meg et lag hud, smerten satte til og blodet piplet ut. Så lær henne for all del heller opp 😵💫 Huff, jeg har også opplevd helt grusomme høvler… og jeg har hatt noen veldig smertefulle og pinlige møter med Nair. 🤯 Skulle ønske min mor kunne vist meg i stedet… Men hun hadde neppe mye erfaring, hun har veldig lite hår på leggene naturlig. Dessverre arvet ikke jeg de genene! 🤯 Anonymkode: 502bb...54f
AnonymBruker Skrevet 11. mai #16 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Dette er jo genetisk og. Selv drar jeg over legga i dusjen med bare vanlig såpe under. Har lite hår, og det blir aldri stikkete. Hvis datteren din aldri lar det vokse ut, slipper hun kanskje den stikkingen. Anonymkode: 49ee2...944 Hvis hun skal slippe stikking så må det jo barberes hele tiden , jeg kan jo også gjøre det , men det gidder jeg jo ikke 🙈 Anonymkode: 0f292...729
AnonymBruker Skrevet 11. mai #17 Skrevet 11. mai Gi henne det hun trenger, forklar hvordan det gjøres riktig. Ingen vits i å nekte henne det for hun finner en måte å gjøre det på allikevel. Så lenge barn/unge spør selv om det og ikke blir oppfordret av voksne, så er det helt innafor å "gi etter". Forskjell på en 6 åring og en 12 åring så klart. Begynte selv i 5-6 klasse. Tenkte ikke tanken på å nevne det til mamma en gang, for jeg var ikke åpen om noe som helst med henne av forskjellige årsaker. Å barbere på tørrhud er ikke noe man gjør alt for mange ganger for å si det sånn. Men hadde sluppet det om jeg hadde fått veiledning. Anonymkode: 072f6...5ea 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #18 Skrevet 11. mai Begynte selv i den alderen, men jeg visste at mamma var motstander, så jeg turte ikke be henne om hjelp eller høvel. Det endte med at jeg kjøpte høvel for egne penger, som jeg brukte om og om og om igjen, helt til jeg fikk et sår så stygt og betent at jeg endte på legevakten... Kjøp for all del utstyr og produkter til henne. Lær henne hygiene, og vis hvordan det gjøres. Jepp, det er kjipt at jenter har det sånn, men da er det bedre at du støtter og hjelper, så slipper hun også å skade seg med sløve høvler hun bruker i skjul. Anonymkode: 8980a...ba0 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #19 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Datteren min på 12 sa i dag hun vil ikke ha hår på bein og i armhulene. Kan ikke huske når jeg begynte med det men liker glatte legger selv så jeg har ikke så mye jeg skulle sagt🫣 Men heller bedre at jeg oppfordrer henne å gjøre det skikkelig med gel og kvalitetshøvler enn de billige BIC jeg rev av huden min med som tenåring i smug? Anonymkode: 5f08c...92a Jenter i dag vet og kan langt mer enn vi foreldre vet og tror. La henne barbere og gjøre ting på sin måte. Kjøp det hun ønsker om dere ikke har dette tilgjengelig hjemme. Hun er 12 og en dag må hun uansett begynne. De er i gym sammen med andre jenter og i svømmeanlegg, soler seg ute og er eller eksponert for andre kropper og ser og følger med hva andre gjør. Ingen vil skille seg ut på dette området uansett hva de voksne hjemme måtte mene og tenke. Anonymkode: a5b15...32c
AnonymBruker Skrevet 11. mai #20 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jenter i dag vet og kan langt mer enn vi foreldre vet og tror. La henne barbere og gjøre ting på sin måte. Kjøp det hun ønsker om dere ikke har dette tilgjengelig hjemme. Hun er 12 og en dag må hun uansett begynne. De er i gym sammen med andre jenter og i svømmeanlegg, soler seg ute og er eller eksponert for andre kropper og ser og følger med hva andre gjør. Ingen vil skille seg ut på dette området uansett hva de voksne hjemme måtte mene og tenke. Anonymkode: a5b15...32c Har 18 åring som aldri har barbert legger eller under armene. Ho sier det er flere som ikke gjør det. Er flere og flere som har det naturlig med hår Anonymkode: a2193...786 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå