AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #41 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan kan de utrede de for synlig vold 4 måneder etterpå? Anonymkode: 01112...b8c Det er da ikke uvanlig å finne år gamle bruddskader på mishandlede barn. Anonymkode: 9804a...7f0 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #42 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er da ikke uvanlig å finne år gamle bruddskader på mishandlede barn. Anonymkode: 9804a...7f0 Da tar man vel røntgen osv , men skjønner det kan være de ville sjekke omskjæring osv pga religionen til far. Har ikke tenkt på det før nå. Og da er det jo bra det sjekkes 🙏🏼 Hilsen ts Anonymkode: 01112...b8c 1
Gjest Tutte Skrevet 11. mai 2025 #43 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes ikke innlegget over er så ille. Veldig trist å lese det ts går gjennom og jeg ønsker henne alt godt men hun kunne forlatt idioten tidligere. Anonymkode: eb6f9...3d8 Det er det kun folk som ikke aner hva voldelige forhold er som kan si. Og ber dere sette dere inn i det før dere kommenterer. Ts trenger støtte, og ikke at noen skal påføre dårlig samvittighet for noe som ikke er hennes skyld. https://www.volinjen.no/voldsspiralen/
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #44 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dessverre det klarer jeg ikke når hun kritiserer hjelp og undersøkelser hun får fra helsepersonell og barnevern. I slike tilfeller må de undersøke alt for å være sikker på at de får med alt. Anonymkode: eb6f9...3d8 Enig Anonymkode: 31d9f...6e7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #45 Skrevet 11. mai 2025 Tutte skrev (2 minutter siden): Det er det kun folk som ikke aner hva voldelige forhold er som kan si. Og ber dere sette dere inn i det før dere kommenterer. Ts trenger støtte, og ikke at noen skal påføre dårlig samvittighet for noe som ikke er hennes skyld. https://www.volinjen.no/voldsspiralen/ Til info brukte jeg nesten et år på å forlate han. Ba alle rundt meg om hjelp. Siste utvei var krisesenteret og politiet da han dyttet meg ned trapper når jeg ville forlate han. Det var helt forferdelig og barna vitne til alt Anonymkode: 01112...b8c 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #46 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi alle går gjennom terapi sammen.. Anonymkode: 01112...b8c Er ikke det bra da? Her virker det som du tilegner barnevernet motiver de vanligvis ikke har. Barna må ha vært gjennom et helvete. De har vært totalt hjelpeløse oppi det hele. Du kunne velge å dra. Det kunne ikke de. Ta imot den hjelpen du kan og snakk med barnevernet om det er noe du ikke forstår. Anonymkode: 42585...567 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #47 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er overhodet ikke drøyt at helsepersonell vil se etter tegn til vold på kroppene til barn i en pågående voldssak, alvorlig alt! Dersom, du syns det er overveldende at barna skal få hjelp med alt de har opplevd, så burde ikke du bidratt til å utsette den for det med å bli værende hos far. Jeg syns det er helt sykt at du mener barna skal få mindre hjelp fordi det er overveldende for deg. Det er klart bv skal vurdere din omsorgsevne, det er jo ikke gitt at du er en god mor bare fordi du har barn. Anonymkode: 26775...117 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: 42585...567 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #48 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Til info brukte jeg nesten et år på å forlate han. Ba alle rundt meg om hjelp. Siste utvei var krisesenteret og politiet da han dyttet meg ned trapper når jeg ville forlate han. Det var helt forferdelig og barna vitne til alt Anonymkode: 01112...b8c Du er veldig sterk! Det er helt naturlig at du også er ekstra skeptisk til de rundt deg, når du og barna har levd i terror. Du har lov til å spørre hvorfor behandlere gjør som de gjør. De har somregel en god forklaring. Anonymkode: 9804a...7f0 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #49 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er veldig sterk! Det er helt naturlig at du også er ekstra skeptisk til de rundt deg, når du og barna har levd i terror. Du har lov til å spørre hvorfor behandlere gjør som de gjør. De har somregel en god forklaring. Anonymkode: 9804a...7f0 Det hjelper meg å forstå bedre når jeg leser innleggene her, og at det er viktig prosedyre. Jeg vil bare de har det best mulig. Og det er veldig bra de blir sjekket for alt, mulig jeg er for "overbeskyttende" Anonymkode: 01112...b8c 1
lin64337854 Skrevet 11. mai 2025 #50 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Beklager jeg var utydelig, men det er rettsak pågående mot barnefar opprettet av politiet. Pga vold han utøvd mot meg og barna. Bv har i kartleggingen med sykehuset bedt om nøyaktig utredning av barna som er veldig bra, men de ble nødt å kle seg av foran leger. Og det synes jeg er drøyt. Anonymkode: 01112...b8c Du skriver her at det er rettsak pga vold utøvd mot både deg og mot barna? Jeg synes det er veldig naturlig at en fullstendig legesjekk må gjøres av hele kroppen deres. Spesielt for arr, men faktisk også for at de skulle kunne dokumentere at det ikke fantes nye blåmerker eller andre merker som kunne være nyere, fra den tid du og din mor har vært med dem. Med andre ord, for å utelukke fysisk mishandling fra din side. Dette kan også være vesentlig informasjon for rettsaken. Videre synes jeg det var veldig godt du kom deg unna, og jeg forstår at det er tungt og utmattende og traumatiserende å gå gjennom denne etterprosessen. Det er nok først etter rettsaken du vil begynne å puste litt mer ut, så her må du prøve å kjempe deg gjennom det litt til. Den jobben som gjøres nå for å hjelpe barna å bearbeide, prosessere og kartlegge deres traumer, er vesentlig for å unngå senskader og undertrykkende følelser. Denne vonde og overveldende delen, er bokstavelig talt med på å endre livene deres. Jeg lover. Barna dine håndteres av spesialister som har langt mer kunnskap rundt dette enn hva du har, og det du oppfatter som naturlige ting enhver unge går gjennom, kan bety noe helt annet i den store sammenhengen rundt traumer, PTSD og C-PTSD. Du ser ungene dine slitne og frustrerte og redde og tolker det som at denne hjelpen er problemet - det er det ikke. Problemet er alt som allerede har skjedd, alt de har opplevd med sin far. Du ønsker å døyve symptomene nå med det samme ved å stoppe hjelpen, men vil være å gjøre dem en bjørnetjeneste som ikke gagner dem i lengden. For å sette det litt på spissen, kan vi sammenligne det med foreldre som gir etter for barnas ønsker om å ikke pusse tennene sine fordi de synes det er så fælt og tungt og kjedelig. Men vi vet hva ettereffekten av manglende tannpuss vil si, så det er vår jobb å hjelpe dem gjennom den kjipe prosessen fordi vi ønsker å gi dem best mulig forutsetning for fremtiden! 2 1
Gjest Tutte Skrevet 11. mai 2025 #51 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Til info brukte jeg nesten et år på å forlate han. Ba alle rundt meg om hjelp. Siste utvei var krisesenteret og politiet da han dyttet meg ned trapper når jeg ville forlate han. Det var helt forferdelig og barna vitne til alt Anonymkode: 01112...b8c Du og barna har gått gjennom en dyp krise som dere nå endelig er på vei ut av. Forstår at veien ut av det, og med all hjelp og undersøker i tillegg også føles belastende. Men vit at det blir bedre, og at du ikke er en dårlig mor.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #52 Skrevet 11. mai 2025 sekhmet369 skrev (1 minutt siden): Du skriver her at det er rettsak pga vold utøvd mot både deg og mot barna? Jeg synes det er veldig naturlig at en fullstendig legesjekk må gjøres av hele kroppen deres. Spesielt for arr, men faktisk også for at de skulle kunne dokumentere at det ikke fantes nye blåmerker eller andre merker som kunne være nyere, fra den tid du og din mor har vært med dem. Med andre ord, for å utelukke fysisk mishandling fra din side. Dette kan også være vesentlig informasjon for rettsaken. Videre synes jeg det var veldig godt du kom deg unna, og jeg forstår at det er tungt og utmattende og traumatiserende å gå gjennom denne etterprosessen. Det er nok først etter rettsaken du vil begynne å puste litt mer ut, så her må du prøve å kjempe deg gjennom det litt til. Den jobben som gjøres nå for å hjelpe barna å bearbeide, prosessere og kartlegge deres traumer, er vesentlig for å unngå senskader og undertrykkende følelser. Denne vonde og overveldende delen, er bokstavelig talt med på å endre livene deres. Jeg lover. Barna dine håndteres av spesialister som har langt mer kunnskap rundt dette enn hva du har, og det du oppfatter som naturlige ting enhver unge går gjennom, kan bety noe helt annet i den store sammenhengen rundt traumer, PTSD og C-PTSD. Du ser ungene dine slitne og frustrerte og redde og tolker det som at denne hjelpen er problemet - det er det ikke. Problemet er alt som allerede har skjedd, alt de har opplevd med sin far. Du ønsker å døyve symptomene nå med det samme ved å stoppe hjelpen, men vil være å gjøre dem en bjørnetjeneste som ikke gagner dem i lengden. For å sette det litt på spissen, kan vi sammenligne det med foreldre som gir etter for barnas ønsker om å ikke pusse tennene sine fordi de synes det er så fælt og tungt og kjedelig. Men vi vet hva ettereffekten av manglende tannpuss vil si, så det er vår jobb å hjelpe dem gjennom den kjipe prosessen fordi vi ønsker å gi dem best mulig forutsetning for fremtiden! Takk ♥️ men likevel må de møte han og det gjør meg vondt, det er som er sted framover og to steg bakover hver gang. Og han er veldig på og gir ikke opp. Jeg er helt enig om det du sier ♥️ Anonymkode: 01112...b8c 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #53 Skrevet 11. mai 2025 Tutte skrev (2 minutter siden): Du og barna har gått gjennom en dyp krise som dere nå endelig er på vei ut av. Forstår at veien ut av det, og med all hjelp og undersøker i tillegg også føles belastende. Men vit at det blir bedre, og at du ikke er en dårlig mor. Takk. Det er godt å få perspektivet på plass. Anonymkode: 01112...b8c 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #54 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk ♥️ men likevel må de møte han og det gjør meg vondt, det er som er sted framover og to steg bakover hver gang. Og han er veldig på og gir ikke opp. Jeg er helt enig om det du sier ♥️ Anonymkode: 01112...b8c Det er jo nettopp derfor barnevernet må være på og gjøre undersøkelsene sine og tilsynet. For å beskytte barna dine. Prøv å la de gjøre jobben sin! Anonymkode: 42585...567 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #55 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det hjelper meg å forstå bedre når jeg leser innleggene her, og at det er viktig prosedyre. Jeg vil bare de har det best mulig. Og det er veldig bra de blir sjekket for alt, mulig jeg er for "overbeskyttende" Anonymkode: 01112...b8c Ikke rart du er ekstra overbeskyttende etter det dere har vært igjennom❤️ Det er viktig at de undersøker barna godt. For tenkt om de ikke hadde gjort det, og barna hadde hatt skader, og far slipper unna fordi at de ikke undersøkte. Anonymkode: 10a9c...000
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #56 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke rart du er ekstra overbeskyttende etter det dere har vært igjennom❤️ Det er viktig at de undersøker barna godt. For tenkt om de ikke hadde gjort det, og barna hadde hatt skader, og far slipper unna fordi at de ikke undersøkte. Anonymkode: 10a9c...000 Nemlig, og det kan ha skjedd ting jeg ikke vet om når de var alene .. skyr tanken på det Anonymkode: 01112...b8c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #57 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er jo nettopp derfor barnevernet må være på og gjøre undersøkelsene sine og tilsynet. For å beskytte barna dine. Prøv å la de gjøre jobben sin! Anonymkode: 42585...567 Ja jeg er enig, takk for svar ♥️ Anonymkode: 01112...b8c
Josephine Skrevet 11. mai 2025 #58 Skrevet 11. mai 2025 Kjære TS, Først av alt; så tøff du er som endelig klarte å forlate ham - og så vondt å høre om all lidelsen eksen har påført både deg og barna. Du står i ditt livs største krise, og det er naturlig å føle seg overveldet, engstelig og bekymret. Jeg synes det er trist at barneverntjenesten ikke har klart å trygge deg i større grad, relasjonsbygging er viktig for å kunne være til hjelp og støtte. Har du forsøkt å sette ord på det du nevner her til din saksbehandler i barnevernet? Ta gjerne med deg en støtteperson og sett ord på bekymringene du nå opplever. Barneverntjenesten har sine rutiner, men du som mor har rett til medvirkning, og det er viktig at de forklarer godt og grundig hvilke grep de tar og hvorfor. Spør om det du lurer på, og forklar at usikkerheten er en merbelastning. Jeg ønsker deg og barna dine alt godt. Hilsen en som tidligere jobbet I barnevernet og ville gitt deg en stor klem. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #59 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Beklager jeg var utydelig, men det er rettsak pågående mot barnefar opprettet av politiet. Pga vold han utøvd mot meg og barna. Bv har i kartleggingen med sykehuset bedt om nøyaktig utredning av barna som er veldig bra, men de ble nødt å kle seg av foran leger. Og det synes jeg er drøyt. Anonymkode: 01112...b8c Hvor gamle er barna? Det er jo ikke helt uvanlig å kle av seg ihvertfall noe hos legen eller helsesøster før veiing og slikt for mindre barn. Førsteklassinger kler av jo av seg ganske mye og legen sjekker en del om alt er som det skal være. Så avhengig av alder til barna, er nok lurt å sjekke hva som er vanlig og tenke litt gjennom det. Hos fysioterapeut og kiropraktor må man fort også kle litt av seg for at de skal kunne se og vurdere utvikling og plager. Anonymkode: 34470...d36
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå