AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #21 Skrevet 11. mai 2025 Jeg forlot forholdet så fort jeg visste det var skadelig, ble desverre oppmuntret av tidligere familieterapeut via bv å bli i forholdet. Så fort jeg skjønte alvoret forlot jeg men da ble det er helvete på jord med han Vær forsiktig med å si at kvinner burde forlatt tidligere, du vet ikke hele historien og veldig mange kvinner blir drept når de forlater forholdet. Glad jeg er i live enda, men det er fremdeles ikke over. Har ikke fred og ro fra han enda og det kan eksplodere når som helst ... Anonymkode: 01112...b8c 3 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #22 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Beklager jeg var utydelig, men det er rettsak pågående mot barnefar opprettet av politiet. Pga vold han utøvd mot meg og barna. Bv har i kartleggingen med sykehuset bedt om nøyaktig utredning av barna som er veldig bra, men de ble nødt å kle seg av foran leger. Og det synes jeg er drøyt. Anonymkode: 01112...b8c Du synes det er drøyt at lege skal undersøke barna for synlig vold? Du burde være takknemlig for hvor inngående dem faktisk bryr seg! Anonymkode: 00a93...ab7 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #23 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du synes det er drøyt at lege skal undersøke barna for synlig vold? Du burde være takknemlig for hvor inngående dem faktisk bryr seg! Anonymkode: 00a93...ab7 Hvordan kan de utrede de for synlig vold 4 måneder etterpå? Anonymkode: 01112...b8c 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #24 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Beklager jeg var utydelig, men det er rettsak pågående mot barnefar opprettet av politiet. Pga vold han utøvd mot meg og barna. Bv har i kartleggingen med sykehuset bedt om nøyaktig utredning av barna som er veldig bra, men de ble nødt å kle seg av foran leger. Og det synes jeg er drøyt. Anonymkode: 01112...b8c Det er overhodet ikke drøyt at helsepersonell vil se etter tegn til vold på kroppene til barn i en pågående voldssak, alvorlig alt! Dersom, du syns det er overveldende at barna skal få hjelp med alt de har opplevd, så burde ikke du bidratt til å utsette den for det med å bli værende hos far. Jeg syns det er helt sykt at du mener barna skal få mindre hjelp fordi det er overveldende for deg. Det er klart bv skal vurdere din omsorgsevne, det er jo ikke gitt at du er en god mor bare fordi du har barn. Anonymkode: 26775...117 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #25 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan kan de utrede de for synlig vold 4 måneder etterpå? Anonymkode: 01112...b8c Hørt om arr? Skjevstillinger? Anonymkode: 26775...117 5
Hareena Skrevet 11. mai 2025 #26 Skrevet 11. mai 2025 (endret) Kan noen av dere som svarer i denne tråden vise litt mer empati overfor et menneske i dyp krise? Endret 11. mai 2025 av Hareena 2 7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #27 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hørt om arr? Skjevstillinger? Anonymkode: 26775...117 Dette dreier seg mest om psykisk vold. Ingen har blitt slått Anonymkode: 01112...b8c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #28 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette dreier seg mest om psykisk vold. Ingen har blitt slått Anonymkode: 01112...b8c Sier du. Heldigvis skal de undersøke selvstendig, ikke tro på hva som som har utsatt barna for dette mener. Anonymkode: 26775...117 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #29 Skrevet 11. mai 2025 Hareena skrev (11 minutter siden): Kan noen av dere som svarer i denne tråden vise litt mer empati overfor et menneske i dyp krise? Dessverre det klarer jeg ikke når hun kritiserer hjelp og undersøkelser hun får fra helsepersonell og barnevern. I slike tilfeller må de undersøke alt for å være sikker på at de får med alt. Anonymkode: eb6f9...3d8 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #30 Skrevet 11. mai 2025 Det er ikke barnevernet som stresser barna dine nå. Det er de årene med vold du har latt dem oppleve. Barnevernet prøver å hjelpe. Om du ikke er fornøyd så må du snakke med dem, ikke oss. Anonymkode: 00a93...ab7 3
AprilLudgate Skrevet 11. mai 2025 #31 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei i følge bv var det standard kartlegging alle bv barn må gjennom i samarbeid med sykehuset Anonymkode: 01112...b8c Standard kartlegging at barn må kle seg nakne på sykehuset? Jeg ville kontaktet Stine Sofies stiftelse og spurt om dette er standard prosedyre. Det høres mer ut som et overtramp om hensikten ikke var å avdekke mistanke om skader ved fysisk og/eller seksuell vold - som jo uansett ikke er synlig etter en viss periode. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barna er pålagt samvær med far, med tilsyn . Selv om de opplever reaksjoner, far har selv krevd mer samvær og oppsøker både meg og familien hele tiden. Han hadde besøksforbud tidligere men politiet har ikke godkjent nytt besøksforbud da de mener han oppfører seg fint nå. Anonymkode: 01112...b8c 🙈🫥 Så det at han stadig oppsøker dere er å «oppføre seg greit» ja. Dette du forteller om er jo nøyaktig det mange protesterer mot ifbm ny barnelov. Husk å spare på all kommunikasjon, loggfør når han oppsøker dere, og ikke ta noe muntlig. Kun skriftlig. For noe dritt at barn tvinges til samvær 🥹 Hvor gamle er de? 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #32 Skrevet 11. mai 2025 AprilLudgate skrev (5 minutter siden): Standard kartlegging at barn må kle seg nakne på sykehuset? Jeg ville kontaktet Stine Sofies stiftelse og spurt om dette er standard prosedyre. Det høres mer ut som et overtramp om hensikten ikke var å avdekke mistanke om skader ved fysisk og/eller seksuell vold - som jo uansett ikke er synlig etter en viss periode. 🙈🫥 Så det at han stadig oppsøker dere er å «oppføre seg greit» ja. Dette du forteller om er jo nøyaktig det mange protesterer mot ifbm ny barnelov. Husk å spare på all kommunikasjon, loggfør når han oppsøker dere, og ikke ta noe muntlig. Kun skriftlig. For noe dritt at barn tvinges til samvær 🥹 Hvor gamle er de? De er 3 og 5, og han har uteblitt fra samvær flere "perioder" og skylder på at han må jobbe eller ta seg en tur på ferie. Sender melding og ber om hjelp økonomisk feks. Har alt på svart og hvitt... Anonymkode: 01112...b8c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #33 Skrevet 11. mai 2025 AprilLudgate skrev (6 minutter siden): Standard kartlegging at barn må kle seg nakne på sykehuset? Jeg ville kontaktet Stine Sofies stiftelse og spurt om dette er standard prosedyre. Det høres mer ut som et overtramp om hensikten ikke var å avdekke mistanke om skader ved fysisk og/eller seksuell vold - som jo uansett ikke er synlig etter en viss periode. 🙈🫥 Så det at han stadig oppsøker dere er å «oppføre seg greit» ja. Dette du forteller om er jo nøyaktig det mange protesterer mot ifbm ny barnelov. Husk å spare på all kommunikasjon, loggfør når han oppsøker dere, og ikke ta noe muntlig. Kun skriftlig. For noe dritt at barn tvinges til samvær 🥹 Hvor gamle er de? Også oppsøker han mine venner og bekjente og sier mye stygt om meg, føler meg helt utslitt Anonymkode: 01112...b8c 2
AprilLudgate Skrevet 11. mai 2025 #34 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De er 3 og 5, og han har uteblitt fra samvær flere "perioder" og skylder på at han må jobbe eller ta seg en tur på ferie. Sender melding og ber om hjelp økonomisk feks. Har alt på svart og hvitt... Anonymkode: 01112...b8c AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Også oppsøker han mine venner og bekjente og sier mye stygt om meg, føler meg helt utslitt Anonymkode: 01112...b8c 😮💨 Er du veldig etablert der du bor nå med slekt/jobb osv?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #35 Skrevet 11. mai 2025 AprilLudgate skrev (8 minutter siden): Standard kartlegging at barn må kle seg nakne på sykehuset? Jeg ville kontaktet Stine Sofies stiftelse og spurt om dette er standard prosedyre. Det høres mer ut som et overtramp om hensikten ikke var å avdekke mistanke om skader ved fysisk og/eller seksuell vold - som jo uansett ikke er synlig etter en viss periode. 🙈🫥 Så det at han stadig oppsøker dere er å «oppføre seg greit» ja. Dette du forteller om er jo nøyaktig det mange protesterer mot ifbm ny barnelov. Husk å spare på all kommunikasjon, loggfør når han oppsøker dere, og ikke ta noe muntlig. Kun skriftlig. For noe dritt at barn tvinges til samvær 🥹 Hvor gamle er de? Hun skriver ikke «kle seg nakne», hun skriver kle av seg. Men å ta av klærne for å undersøkes av lege er ganske vanlig for både liten og stor, tenk f eks fireårskontroll. Disse barna er tre og fem. Tror ikke det er krise for dem å bli undersøkt. Anonymkode: f9e97...793 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #36 Skrevet 11. mai 2025 AprilLudgate skrev (3 minutter siden): 😮💨 Er du veldig etablert der du bor nå med slekt/jobb osv? Ja Anonymkode: 01112...b8c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #37 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun skriver ikke «kle seg nakne», hun skriver kle av seg. Men å ta av klærne for å undersøkes av lege er ganske vanlig for både liten og stor, tenk f eks fireårskontroll. Disse barna er tre og fem. Tror ikke det er krise for dem å bli undersøkt. Anonymkode: f9e97...793 Jo de måtte kle seg nakne men det er sikkert ikke uvanlig Anonymkode: 01112...b8c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #38 Skrevet 11. mai 2025 Synes enkelte i denne tråden burde opptre mer varsomt overfor en kvinne det står stor respekt av - du kom deg ut av forholdet! Det er veldig bra for deg og barna dine. Selv om ting ikke er helt bra enda, og far fortsatt plager deg, så er du på riktig vei. Husk på det, og vær stolt av at du klarte å forlate idioten. Ang. BV. Jeg forstår det føles som en ekstra belastning i alt dere går gjennom nå. Har du en grei tone med saksbehandler? Hva med å lufte dine tanker rundt dette på en rolig og nysgjerrig måte, ikke anklagende? Det kan føre til at de blir mer obs på hvordan deres inngripen påvirker deg og barna, eller kanskje de gir det begrunnelser for tiltak de gjør som kan gi deg mer ro? Lykke til videre i alt du står i. Jeg er stolt av at du kom deg vekk. ❤️ Anonymkode: d4424...e63 5 1
Gjest Tutte Skrevet 11. mai 2025 #39 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tenk på barna. De må igjennom dette. Tenk på alt du har utsatt de for. Du kunne gått mye tidligere for å ikke skade de. Men du legger overalt på du er sliten av dette. De er pålagt å måtte be barna kle av seg i forbindelse med eventuelle overgrep, og merker på barna. Ja, forstår du er sliten samtidig. Men du må være en bedre mor nå enn hva du har vært. En hendelse burde vært nok for deg å gå. Anonymkode: bd974...9e6 Håper dette innlegget blir slettet. Du svarer nå en mor som har vært i et voldelig og traumatisk forhold med barnas far, og ber deg tenke gjennom hva du har skrevet en gang til. Har du hørt om hva sånne forhold kan gjøre med mennesker, og hvordan voldelige mennesker kan true? Det er kun faren som er ansvarlig her. Ts har klart å komme seg unna og måtte på krisesenter.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #40 Skrevet 11. mai 2025 Tutte skrev (7 minutter siden): Håper dette innlegget blir slettet. Du svarer nå en mor som har vært i et voldelig og traumatisk forhold med barnas far, og ber deg tenke gjennom hva du har skrevet en gang til. Har du hørt om hva sånne forhold kan gjøre med mennesker, og hvordan voldelige mennesker kan true? Det er kun faren som er ansvarlig her. Ts har klart å komme seg unna og måtte på krisesenter. Jeg synes ikke innlegget over er så ille. Veldig trist å lese det ts går gjennom og jeg ønsker henne alt godt men hun kunne forlatt idioten tidligere. Anonymkode: eb6f9...3d8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå