Gå til innhold

Dere som hadde 2 konfirmasjoner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Svakheten i denne tråden er at ts konsekvent bruker to konfirmasjoner. Ingen i dette landet får konfirmere seg to ganger. 

Man kan ha ti selskaper, men å konfirmere seg får man bare gjøre en gang, uansett. 

I mitt hode er dette trolling. 

Anonymkode: ac29a...65c

Å, herregud 😂🙈🤦🏽‍♀️

Anonymkode: 38cf2...f46

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 14.30):

I alle dager 😅 Spesielt at alt skal tolkes i verste mening her inne. Konfirmantens ønske var 2 konfirmasjoner rett og slett fordi h*n har nye hel- og halvsøsken, bonusbesteforeldre og venner. Det er to store flokker og helt naturlig å ha 2 store selskaper istedenfor et med ca 80-90 gjester... Ikke alt må være negativt :) TS

Vi hadde et selskap med 85 gjester, bonuser på begge sider og store familier. En veldig fin dag for konfirmanten, og han syns det var fint at f.eks jeg som mamma, og bonusmor sine foreldre fikk pratet sammen, og at slektninger fra både min og fars side fikk møttes. Men vi har ingen konflikter da, ikke vært sammen siden konfirmanten var baby. 

Anonymkode: d6a46...db7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tenk at to voksne folk er så tragiske at de ikke klarer å ha ett selskap for felles barn. 🙄 Stakkars unge.

Anonymkode: fc589...c8b

Stakkars unge? Hva vet vel du? Tror det barnet har det ganske så bra jeg, for barnet vil jo ha to selskap selv? Så her hører faktisk foreldrene på barnet. Hva er vel bedre enn det… 

Anonymkode: 389c5...945

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hen har nye helsøsken? Helsøsken fører ikke til ny slekt å invitere i konfirmasjon. Ellers må dere være en sinnsykt tallrik slekt for at hver side skal bidra med 40-50 stykker av «de nærmeste». I min slekt er det heller ikke normalt å invitere en bønsj av konfirmantens venner, og spesielt ikke viss slekta er så stor.

Høres ut som unnskyldninger og bortforklaringer for å legitimere to voksne som ikke klarer å sette konfirmantens feiring foran sine egne følelser for min del, assa. Hører du sier at konfirmanten ønsker to selskaper. Det er ikke vanlig, men hvis dere foreldre lager et ubehagelig helvete hver gang dere er sammen, så er det forståelig. Men igjen: Da er det dere som er det egentlige problemet.

Anonymkode: d3465...d49

å fordi det ikke er snilt hos deg så kan ikke andre velge annerledes🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 537ae...5d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tenk at to voksne folk er så tragiske at de ikke klarer å ha ett selskap for felles barn. 🙄 Stakkars unge.

Tenk at noen er så korttenkt og fordømmende som deg og tror at alt er mulig! Jeg hadde ikke samarbeida med en voldelig far og hatt et selskap fullt av hat. 

Anonymkode: e5afc...3ef

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Pga covid hadde vi to selskaper. 

Vi hadde begge selskapene samme helg. 

Lørdag med min familie og nære venner,  og søndag med mannens familie.  

For konfirmanten var det null problem å ha to selskaperpå en helg, men jeg kjente jeg var greit sliten på søndagskveld. 

Jeg hadde god hjelp på kjøkkenet,  så jeg slapp å ordne så mye med mat to dager på rad. Men det ble likevel veldig sent på lørdagen, før alt var klart til nytt selskap. 

Anonymkode: 8370c...864

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde to konfirmasjoner. Far ville ha et svært selskap, men nektet noen folk i min familie å komme pga at de tok min side i skilsmissen. Hadde han fått bestemt, så hadde det vært 50 stk fra hans side, og 10 fra min side, og stort dyrt lokale, og selvsagt dele 50/50 pga at det "er barnets familie". Og å samarbeide i planleggingen hadde ikke gått, da han sier ja den ene dagen, og nei den neste. Vi kunne risikert at noen i hans familie kunne stå for kransekaken, og så hadde vi stått uten på konfirmasjonsdagen pga at vedkommende ikke visste om dette. Jeg hadde også måtte stått for klargjøring av lokale og rydding selv, da han ikke har tid til slikt...... (dette er fra tidligere erfaringer)

Anonymkode: 2537b...2a9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 12.46):

Barnet selv ønsker to selskaper. 

Konfirmasjon er 1 fest. Ærlig talt.

Anonymkode: deddc...7d2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde to selskaper. Det gikk helt fint. Vi hadde med slekten til pappa senere da han jobbet på båt og ikke var hjemme selve dagen.

Bestemor syntes dette var veldig sårt, men for meg gikk det helt fint. DA.

men jeg forstår at dette er sårt for mange og utenom selve konfirmasjonen så synes jeg at mamma og pappa løste skilsmissen helt ræva. 

Når de flere år etterpå sitter å skryter om hvor fint de hadde det under samme tak i en periode før og under min søsters bryllup så blir jeg bare irritert. 

Så for meg har det kanskje føltes mest sårt i etterkant... Men da jeg sto som konfirmant så gikk det bra med to selskaper.

Anonymkode: e4efb...b98

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 14.30):

I alle dager 😅 Spesielt at alt skal tolkes i verste mening her inne. Konfirmantens ønske var 2 konfirmasjoner rett og slett fordi h*n har nye hel- og halvsøsken, bonusbesteforeldre og venner. Det er to store flokker og helt naturlig å ha 2 store selskaper istedenfor et med ca 80-90 gjester... Ikke alt må være negativt :) TS

Jeg kan relatere, Ts. Vi hadde samme situasjon med stesønn for noen år siden. Han har en stor familie på morssiden og en litt mindre på farssiden. Det er ingen direkte konflikt, men det hadde blitt kjemperar stemning om alle skulle være samlet, med foreldre som ikke trives sammen, stebesteforeldre, tanter og onkler og mange søskenbarn ++

Han var først i det ene selskapet, og så i det neste (forskjellige lokaler).

Ja, enig i at det er litt trist å gjøre det slik, men tror ærlig talt at konfirmanten var mer avslappet av å gjøre det på den måten enn at alle skulle late som det var så fint å være samlet. 

Anonymkode: da0e8...189

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2025 den 19.32):

Stakkars unge? Hva vet vel du? Tror det barnet har det ganske så bra jeg, for barnet vil jo ha to selskap selv? Så her hører faktisk foreldrene på barnet. Hva er vel bedre enn det… 

Hele opplegget med at skilte foreldre skal kjøre dobbelt, f eks to feiringer av julaften, to konfirmasjoner osv er bare helt dust. Julaften er kun 24. desember og konfirmasjonsdagen er kun en spesifikk dato. To feiringer/markeringer er mer for foreldrenes skyld enn barnets. Og det gjør disse merkedagene mindre spesielle og magiske for barna, et antiklimaks. Ikke søren om et eneste barn synes begge konfirmasjonsselskapene er like stas, futten, gleden og entusiasmen er garantert ikke lik. Foreldre; skjerp dere! Gi ungen EN spesiell dag, både å se frem til og å huske. Tror neimen ikke så mange barn synes det er så stas å få kleine taler og sanger x2 heller. Og hva slags følelse gir det barna; ikke engang i konfirmasjonsselskapet mitt klarer mamma og pappa å sette meg først.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2025 den 19.32):

At foreldrene har så bra samarbeid at man kunne hatt en.

Skrevet

Barnet til ei venninne måtte ha 2 feiringer fordi barnefar nektet å samarbeide med mor om dette. Skal sies at de samarbider perfekt om alt annet nag barnet, men her satte han av en eller annen grunn ned foten.  Dette paret løste det med å feire med far sin familie og venner den ene helga og mor sin familie og venner den andre. Alle som ville kunne møte i kirken

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 22.03):

Min venninne valgte 2 konfirmasjon selskap for sønnen. Selve konfirmasjonen var kl 11. Selskap hos mor kl 13- 17. Og hos far fra kl 18. Gutten ville ha det på samme dag 

Anonymkode: 1388e...acf

Dette.

Middagen hos en, og kake hos den andre forelderen.

Anonymkode: 1db17...175

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...