AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Min nye Tesla Model-Y har 21" felger, men jeg ønsker vanlige felger og dekk. 235/55R18 Skal kjøpe brukte på Finn, er det noe fra andre biler som passer? Anonymkode: 98483...ca0
Snok1 Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai Bruk en dekkalkulator på nett og regn ut dimensjon. Finn ut boltsirkel og innpress på felgene. Boltsirkel skal være lik, og innpress kan variere +-7mm. Senterhull må også være stort nok.
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Takk. 235/55R18 skal tilsvare de originale dekkene, men jeg lurte på om noen vet om biler med originale felger som vil passe 235/55R18. Anonymkode: 98483...ca0
andy capp Skrevet 11. mai #4 Skrevet 11. mai Du må finne ut hvilke biler som har felger som kan passe Tesla. Som det ble skrevet over her, du må ha rett boltsirkel, innpress og senterhull.
AnonymBruker Skrevet 11. mai #5 Skrevet 11. mai andy capp skrev (2 timer siden): Du må finne ut hvilke biler som har felger som kan passe Tesla. Var derfor jeg opprettet denne tråden. Anonymkode: 98483...ca0
andy capp Skrevet 12. mai #6 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Var derfor jeg opprettet denne tråden. Anonymkode: 98483...ca0 Ja, det forstår jeg, men i posten over, så spør du etter felger som passer dekkdimensjonen, ikke bilen.
AnonymBruker Skrevet 13. mai #7 Skrevet 13. mai andy capp skrev (På 11.5.2025 den 15.35): Du må finne ut hvilke biler som har felger som kan passe Tesla. Som det ble skrevet over her, du må ha rett boltsirkel, innpress og senterhull. Det er som det sies her. Du må ha felger med riktig boltsirkel, innpress og senterhull. Hvis man skal stole på for eks denne nettsiden, så har Tesla Model Y boltsirkel 5x114.3, innpress 35mm (der er det maks tillatt med 7,5mm avvik på hver side, så innpress 30 eller 40 burde også gå bra) og senterhull 64.1mm (med større åpning enn det, så får man jo felgen på, men blir kanskje vanskelig å sentrere den skikkelig, evt. må man bruke sentreringsringer). Skal man finne brukte felger/dekk til akkurat sin bil på Finn.no eller andre markedsplasser, blir kanskje det som å lete etter nåla i høystakken. Det er mange annonser og 99 av 100 passer garantert ikke. En mulig tilnærming kan være å søke etter felger med riktig boltsirkel, siden det er det mest sentrale målet man typisk oppgir først og gjerne i overskriften på annonsen. Og så dobbeltsjekke de andre målene. Eller kanskje noen legger ut felger som har sittet på en Tesla. Anonymkode: 39784...3b0
Tiuren Skrevet 13. mai #8 Skrevet 13. mai Sjekk og at felgene virkelig går på, at de kommer over bremser. Elbiler er tunge og har masse hestekrefter, derfor store bremser, og må da ha større diameter på felgene. Er 18" minste standard dimensjon?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå