Gå til innhold

Steke grønnsaker i vann?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det i oven. Jeg klarer ikke kokt eller dampet grønnsaker. 

Anonymkode: c0a55...271

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker gjerne bare litt olje eller smør og så kan jeg fint helle på litt væske underveis, funker ofte fint synes jeg. Eller stek det i ovnen.
Husk vi har behov for litt fett også.

Anonymkode: 1ff9b...5b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 11.45):

Meningen med at grønnsaker er sunt og kalorifattig betyr jo ingenting når man tilsetter 3-400 kcal ved å ringle over 3-4 ss med olje under steking. Kan man steke grønnsaker i vann? Hva med i ovn? Jeg er svært overvektig og fikk sjokk når jeg leste hvor mange kcal det er i olje som brukes til steking i panne og ovn. Har jo fått i meg 3-400 kcal mer enn jeg har trodd til alle disse måltidene, ikke rart jeg ikke gikk ned i vekt... 

Anonymkode: f8bf0...a35

Nei, du kan ikke steke i vann, men du kan koke i vann. Men du han steke i langpanne med bakepapir uten fett. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle, jeg har puttet matolje i sprayflaske og bruker kun en enkelt, liten dusj med olje i panna. Men steker nå nesten bare i ovn på bakepapir. Det fungerer veldig fint og jeg har nok redusert mengden matolje med 70-80% 😇 Så blir det teflonpanne neste gang! Tror nok at jeg har redusert daglig kaloriinntak med 4-500 kcal bare pga dette, da det har gått mye i stekte grønnsaker og stekt kylling 🙈

TS

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Husk vi har behov for litt fett også.

Haha, fett har jeg nok av med BMI på 33. Og kcal i matolje er bare waste for min del, jeg syns det smaker godt uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Haha, fett har jeg nok av med BMI på 33. 

Mente man må ha noe fett i kostholdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...