Gå til innhold

Utenlandsferie i gave, men hvor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sambo blir 50 år, og jeg vil veldig gjerne gi han en reise. Reisen må være på ca ei uke. Vi er glad i varme, men opplevelse kommer først.

Vi foretrekker nok by fremfor å gå lange turer i skog og mark.

Noen som har tips til tur?

Anonymkode: 7f540...ca0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å fly til Bilbao, reise opp til San Sebastian noen dager med matopplevelser og litt strand, så avslutte i Bilbao for gammelby og kunst/kultur? 

Sør Spania er også nydelig om dere vil oppleve litt, og samtidig ha varme. Grenada med Alhambra, kombinert med nydelige Cordoba (fly til malaga). 

Jordan - med Wadi Rum, Petra og Dødehavet, er fantastisk, og passer fint når man har en drøy uke. Og en opplevelse man bør få i løpet av livet. 

Anonymkode: b4664...2ab

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Barcelona, Sevilla, Tangier (den siste kan også besøkes på dagstur fra Sevilla, men turen er lang). 

Anonymkode: 5d191...ba3

AnonymBruker
Skrevet

Sicilia

Anonymkode: c90cd...540

AnonymBruker
Skrevet

Syns du kommer med litt lite info. Hvor har dere vært før? Hvilken årstid skal dere reise på? Hva slags type opplevelser, tenker du kulturelt som f.eks. museum og arkitektur, eller tenker du uteliv med lokal musikk og dans? 

Her er noen forslag i Europa; 

Sevilla og regionen Andalucia. 

Lisboa. 

Istanbul. 

Anonymkode: 79482...180

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Syns du kommer med litt lite info. Hvor har dere vært før? Hvilken årstid skal dere reise på? Hva slags type opplevelser, tenker du kulturelt som f.eks. museum og arkitektur, eller tenker du uteliv med lokal musikk og dans? 

Her er noen forslag i Europa; 

Sevilla og regionen Andalucia. 

Lisboa. 

Istanbul. 

Jeg tenker ei uke i februar. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker ei uke i februar. 

Da kan Sevilla være et godt alternativ mtp. opplevelser og god temperatur, på den tiden av året er det ca 18 grader på dagtid. Eventuelt også Marrakech. 

AnonymBruker
Skrevet

Gibraltar er også et morsomt sted, kan også besøkes på dagstur fra Sevilla.

Anonymkode: 5d191...ba3

Skrevet (endret)

Jeg ville si Roma.
Jeg bodde en gang jeg var der på høyden bak Peterskirken. Der hadde de utendørs basseng. Fint å ta en dukkert på ettermiddagen og drink ved poolen etter å ha vært turist i Roma hele dagen. Jeg har vært der flere ganger, og det er alltid noe å se (Om du liker å gå på museer, historie etc)

Sitter for øyeblikket å vurderer ny tur til Roma nå.
Ellers reiser vi vanligvis til London noen ganger i løpet av året, og vi var der senest i påsken, så det er også et forslag. (Men da er man ikke garantert go'vær)

Endret av test1e
AnonymBruker
Skrevet

Om det er en uke går jo de fint an å kobinere to byer/steder - reise ut til en by og tilbake igjen fra en annen. F.eks. er raske og gode tog både i Italia og  Spania.

Anonymkode: 84d28...51d

AnonymBruker
Skrevet

Varme, februar og kun én uke? Det er en vanskelig kombo. 

Anonymkode: de366...2cf

• Liker 1
Skrevet

I februar er ikke Roma varmt heller. 
Da ville jeg kanskje satset på Dubai om man ikke skal reise langt som kan bli stress om man bare skal være borte en uke

AnonymBruker
Skrevet
test1e skrev (14 minutter siden):

I februar er ikke Roma varmt heller. 
Da ville jeg kanskje satset på Dubai om man ikke skal reise langt som kan bli stress om man bare skal være borte en uke

Hvilke opplevelser tenker du Dubai kan tilby? 😅 TS skriver jo at opplevelser er viktigere enn varmen. 

Skrevet

Vel, om man kan krysse ut to bokser. Varme samt se Dubai 

(Ser man bort fra varmen ville jeg valgt en hovedstad som Roma eller London)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...