AnonymBruker Skrevet 10. mai #1 Skrevet 10. mai Hei! Har i lengre tid hatt lyst til å dra til Comosjøen i Italia. Har vært på tur til Gardasjøen og flere byer som ligger ved denne. Husker at jeg i den forbindelse spurte flere om tips, og at da mange svarte vi heller burde besøke Comosjøen. Det har stått på planeten i noen år nå, og håper på å ta turen i august/ september. I min googling virker det som at mange av byene rundt Comosjøen er relativt dyre og eksklusive. Er dette riktig? Eller er det noen av byene rundt der som er mer for oss «vanlige folk?» Vi er ute etter koselige byer/ småsteder, masse bading, kanskje en fjelltur eller to, kulturelle opplevelser og litt wine and dine uten at det koster skjorta. Er det noen som har tips til slike steder? Hva tenker dere om å reise akkurat dit, i august/ september? Er temperaturen ok, er det veldig mye folk overalt da? Blir superglad for alle tips og innspill😄 Anonymkode: c7fde...efc
AnonymBruker Skrevet 10. mai #2 Skrevet 10. mai Sjekk ut gruppen " vi som elsker Italia" på fb. Jeg hadde ikke reist dit i august siden det er ferietid for de i Sør-Europa så det vil være veldig mye mennesker der . Anonymkode: bf83c...6a3 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #3 Skrevet 10. mai Det er dyrt ja. Svidde av litt penger på overnatting. Men angrer ikke. Anonymkode: cb295...745
DeLorean Skrevet 10. mai #4 Skrevet 10. mai Jeg var der på guidet tur i to timer. Utrolig billedskjønt sted. Ja, det var sykt mye folk og kokende varmt.
AnonymBruker Skrevet 10. mai #5 Skrevet 10. mai Vi bodde i Milano og tok en dagstur til comosjøen (kort togtur). Skulle ønske vi hadde tatt 1-2 netter der. Ja det er dyrt men kanskje se litt på Airbnb og lignende. Eller legg et par døgn til como og resten et annet sted som er rimeligere (Milano eller lignende). Var der i juli og det var en del folk men ikke helt crazy og veldig varmt. Nyyyydelig sted! Anonymkode: 21e14...847
AnonymBruker Skrevet 11. mai #6 Skrevet 11. mai Vi har bodd rundt Comosjøen mange ganger. Unngår Bellagio, det blir for dyrt,. Men det er en rekke flotte steder i ok prisklasser. Vi bor ofte på agriturismo, der får man mye for pengene. Det er litt mer prispress der det er enkel adkomst (vi har alltid bil), men har også bodd på Grand Hotel Menaggio noen ganger for å ha enkel tilgang til de andre byene med båt, det ligger på ca 4000/natt. Det er turistifisert midt på dagen, da det er veldig mange på dagstur. Så tar gjerne en sightseeingtur tidlig på dagen, tar en lang lunsj, og slapper av ved sjø/basseng ettermiddag, før man igjen trekker inn til tettstedene kveld, da turistene har dratt hjem. Ikke for varmt jevnt over, men som med alle steder har man jo varmere og kaldere perioder, også om sommeren. Kan bare huske en gang det var litt ubehagelig å bevege seg rundt. Anonymkode: 9e49a...530
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå