AnonymBruker Skrevet 10. mai #1 Skrevet 10. mai Jeg var ute å kjørte i dag i en tunnel med 80-sone hvor det er flere fotobokser. Disse er ikke gjennomsnittsmålinger, men vanlig punktmålinger (jeg googlet den spesifikke tunellen for å være helt sikker). Jeg var dessverre litt uoppmerksom på farten min et øyeblikk og kom opp i litt høy hastighet i tunellen. 91 km/t viste dashbordet mitt rett før jeg passerte første fotoboks. Det skal sies at jeg er rimelig sikker på at visningen på dashbordet viser litt høyere enn faktisk fart. Jeg har i hvert fall erfart at når jeg kjører forbi slike skilt som vises hvor fort du kjører så viser disse ca. 10% lavere enn det som vises i bilen. Normalt når jeg kjører gjennom denne tunellen ligger jeg slik at målingen i bilen viser 83-84 km/t, så det var ikke sånn veldig mye mer i dag, men selvsagt fortsatt mer enn det skulle vært. Det som er saken er at jeg er rimelig sikker på at det ikke var rød blink i den første fotoboksen jeg passerte (den jeg hadde litt for høy fart forbi). MEN når jeg passerte forbi fotoboks nr 2 litt etterpå blinket det tydelig rødt, selv om jeg lå rett under fartsgrensen den gang. Fotoboks nr 3 og 4 blinket ikke. Kan også nevne at det kom utrykning med både politi og ambulanse kort tid etter det blinket rødt i fotoboksen, uten jeg helt kan tenke meg at det skal ha noe å si (siden det ikke var akkurat samtidig), men tenkte nå jeg kunne nevne det i tilfelle. Jeg har hatt lappen i over 15 år, men aldri fått fartsbot, så jeg er litt usikker på hvordan alt dette fungerer. Er en vising på 91 km/t på dashbordet nok til å få fartsbot i 80-sonen? Om det er, burde det ikke blinket i den første fotoboksen jeg kjørte forbi? Eller er fotoboksene koblet sammen slik bildet kan bli tatt senere selv om det er punktmåling? Anonymkode: af2b2...6a1
tdm900 Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai Om misvisningen på speedometer er nærme 10%, og du lå på 90-91km/t, er sjansen liten for at du ble klokket inn med for høy hastighet. For det er en liten margin de har satt i boksene også, slik at vi har bittelitt i vår favør. En strekningsmåling jeg kjører ofte ligger jeg jevnt på 87-88km/t, og det har enda ikke lyst i lampa i enden av strekningen.
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Opplevd det samme som passasjer. Lå i 91-92 forbi boksen i 80 sone. Boten tikket inn til sjåføren på Digipost noen dager senere. Anonymkode: 54cf9...fce
AnonymBruker Skrevet 12. mai #4 Skrevet 12. mai Alle fotoboksene på en strekning er ikke nødvendigvis aktive samtidig. Kommer nok et forelegg i posten, et såpass lavt et at du slipper prikker. Anonymkode: 100a7...dd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå