Gå til innhold

Har mye dårlig samvittighet for eget alkoholforbruk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg drikker mer enn deg. Mister ikke lappen eller noe med det forbruket der. 

Anonymkode: 2e60d...de8

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan vet du at det ikke er bra? Hvilken nasjonalitet har du?

Det er da et helt normalt kontinentalt drikkemønster som er helt normalt og "godkjent" alle andre steder enn i bitte lille Norge?

Anonymkode: 92ea4...1dc

Her handler det vel ikke bare om hvor mye TS drikker, men om grunnen til at han/hun drikker. TS drikker for å døyve vonde følelser, det er et dårlig mønster og en farlig vei... Lett å få stadig større forbruk.

Oppsøk hjelp, TS!

Anonymkode: 7f382...3c1

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De skal starte et sånt nettopplegg for rusmisbruk, sånn at en kan jobbe hjemme med det uten å tenke på stigma. Ja, stigma, ja.

Anonymkode: 880b2...206

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2025 den 16.55):

Jeg har tidligere opplevd noe vondt, som krevde mye av meg over tid og alkohol ble en måte å få litt "bomull i hjernen." Noen timer der alle tanker var litt lettere osv. Det jeg sliter med nå er 100% et resultat av dette selv om jeg har det så mye bedre i dag. Jeg tror det er derfor jeg skammer meg slik, fordi jeg trenger ikke den krykken lengre. Samtidig føler jeg meg ikke fysisk avhengig, jeg klarer fint flere uker helt uten ved behov, fks når jeg bruker medisin som ikke skal blandes med alkohol. 

Det er hodet, altså...

Anonymkode: ed932...3d0

Det er jo nesten det verste. Det er der makten og viljen til endring sitter, og har man ikke det på plass så ender det lett i fysisk avhengighet, dessverre 😢

Jeg kommer fra en lang rekke slektninger med dårlig forhold til alkohol. Brukes mot tankekjør og traumer av alle. Jeg er obs på dette og drikker derfor lite selv, men jeg er VELDIG glad i akkurat den bomullen i hodet selv, og vet hvor fort jeg kunne sklidd ut om jeg hadde en partner som var glad i å drikke f.eks. 

Om du ikke vil søke hjelp så hadde jeg satt meg mål om å først kutte 2 av dagene, så kutte spriten. Deretter redusere det du klarer til du føler du er på et ok nivå :)

Anonymkode: d6eaf...d17

AnonymBruker
Skrevet

Det der er helt sinnsykt mye spør du meg. Æsj, så ekkel og usunn du må føle deg. Alkohol er gift for kroppen. Selv drikker jeg kanskje et glass vin i måneden. Det holder i massevis. Oppsøk hjelp

Anonymkode: aa695...5f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det der er helt sinnsykt mye spør du meg. Æsj, så ekkel og usunn du må føle deg. Alkohol er gift for kroppen. Selv drikker jeg kanskje et glass vin i måneden. Det holder i massevis. Oppsøk hjelp

Anonymkode: aa695...5f1

Et helt glass vin i måneden? Æsj, så ekkel og usunn du må føle deg. Jeg nipper tre ganger til et halvt glass vin utvannet med farris en gang i året, det er mer enn nok.

Anonymkode: 70f20...425

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...