Gå til innhold

Hva er denne flekken på magen? Obs, bilde

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Noen som vet? Slår meg kanskje som Pityriasis versicolor eller sånt. Er nederst på magen. Er mann forresten. Noen ideer? :)

Endret av Svennis
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ut som om magen har vært trykket mot noe. Kan det være en beltespenne?

AnonymBruker
Skrevet
Svennis skrev (2 minutter siden):

Noen som vet? Slår meg kanskje som Pityriasis versicolor eller sånt. Er nederst på magen. Er mann forresten. Noen ideer? :)

IMG_4180.jpeg

Gnagsår fra ei bukse. 

Anonymkode: 9b31e...92f

• Liker 1
Skrevet
Honey Dew skrev (3 minutter siden):

Ser ut som om magen har vært trykket mot noe. Kan det være en beltespenne?

Tror ikke vi ser på samme greie :) Har runder av. Altså den flekken der.

Skrevet
Svennis skrev (1 minutt siden):

Tror ikke vi ser på samme greie :) Har runder av. Altså den flekken der.

Det var den flekken jeg kommenterte. Den flekken er ikke farlig. Er du urolig, bestiller du deg en legetime i stedet for å spørre på kg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pigment flekk er det første jeg tenker 

Anonymkode: a62a0...64f

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som en helt vanlig pigmentflekk (aner ikke hva det heter på fagspråket).

Anonymkode: 4716b...e25

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Anonymkode: 5c447...226

Jeg tror også sopp. Siden har svettet en del siste tiden, pga mye trening. Vet du hva jeg kan prøve på det? :)

AnonymBruker
Skrevet
Svennis skrev (4 minutter siden):

Jeg tror også sopp. Siden har svettet en del siste tiden, pga mye trening. Vet du hva jeg kan prøve på det? :)

Lege eller apotek for råd siden vi ikke kan diagnostisere gjennom et anonymt forum…

Anonymkode: c7224...398

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Svennis skrev (26 minutter siden):

Det ser ut som sopp, ja. Du kjøper bare soppdrepende middel som kan brukes på hud på apoteket og smører på i dusjen eller noe? Det står sikkert på pakningen. 

Anonymkode: f8ac5...d46

Skrevet

Nytt skyllemiddel / vaskemiddel? Vaskemidler kombinert med hardt trykk og /eller fukt kan gi allergiske reaksjoner.

Det er ikke "skrubbsår" av tørr hard håndduk og litt for hardhendt? Eller klær som har ligget i klem akkurat der?

Ellers å smøre på litt reseptfri Canesten eller Daktacort om kvelden om man tror det er sopp koster lite å prøve.

Skrevet

Ser ut som flekk fra flottbitt med Borrelia. Sjekk om den vokser/utvider seg i løpet av noen dager. Ligner veldig på samme flekk jeg hadde en gang. Visste ikke at jeg var bitt av flott engang. Var hos lege og fikk antibiotika. 

Skrevet
Svennis skrev (50 minutter siden):

Sikkert sopp. Kjøp en flaske Fungoral på apoteket. Vask både hår og resten av kroppen og spesielt der det er «utslett».

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...