Gå til innhold

Skjerp dere, hundeeiere!🐶

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Blir man tatt kan en få bot ja.

Ikke lov å kjøre over fartsgrensen eller, likevel gjør mange det vær eneste dag...

Anonymkode: 1b893...efd

Ja, og får man bot så er det fortjent, uansett om det er fartsbot eller bot for å ikke ha hunder i bånd. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skulle vært mer kontroller, siden så mange bare gjør som de vil og ikke tar hensyn.

Anonymkode: 32bc3...2ba

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en tråd om båndtvang på hund, vil du diskutere katter så opprett en egen tråd for det😉 Båndtvang er en enkel regel å følge, og den er ikke laget kun for morro skyld. Jeg har selv hund, men har ingen problem med å forholde meg til regler om båndtvang. Jeg liker ikke å møte på løse hunder, og stadig ser jeg unødvendig utagering av hunder som får gå løse - helt unødvendig å sette hunden i den situasjonen. Værste plassen er på Bygdøy, det er håpløst mange som absolutt på død og liv må ha hunden sin løs når de er på tur🙈

Anonymkode: b7b9f...391

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen kan påstå at sin egen hund ALDRI kommer til å havne i en uheldig situasjon når den er løs. Selvfølgelig gjelder det også hunder i bånd, men du som eier kan løse situasjonen mange ganger enklere hvis hunden er i bånd. Jeg er ikke særlig flink til å si i fra når jeg møter folk med løse hunder, men jeg burde ha blitt det.

Selv holder jeg båndtvangen til min hund......og det ble jammen båndtvang i min egen inngjerdete "hage" også i dag (gårdsbruk), da et forvirra fjorårsdyr av en elg fant ut at den ville besøke oss. Heldigvis bryr ikke hunden min seg noe om elg, som å jakte på den, men han bjeffet fra trappa og sa i fra om at elgen ikke var velkommen. Elgen brydde seg ikke særlig om hverken bikja eller meg, og gikk rolig tilbake til skogen etter å ha spist litt mer kratt. Får tru at elgen holder seg utenfor gjerdet heretter, men for sikkerhets skyld så blir det bånd på hunden også her hjemme i noen dager. 

Anonymkode: f7e13...734

Skrevet

Hundeeiere som ikke plukker opp bæsjen ødelægger for alle ansvarlige hundeeiere

• Liker 1
Skrevet

Jeg overholder ikke båndtvangen. Hunden min skal få springe fritt og strekke på beina. 

Dere som er redd hunder bør heller jobbe med frykten deres. 

AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (1 time siden):

Jeg overholder ikke båndtvangen. Hunden min skal få springe fritt og strekke på beina. 

Gud at det er mulig å være så f ego . Akkurat slike hundeeiere skjønner jeg folk virkelig får nok av. Du og de andre som er lik deg. Ødelegger for mange hundeeiere. Det finnes barn og voksne som er livredd hunder. Av ting som har skjedd. Å ta hensyn burde du lære deg. Ja her har vi hund. Men vi tar hensyn og bruker bånd. Der som ingen ser oss også. Håper så inderlig det vil komme mye strengere lover hundeeiere må forholde seg til. 

Anonymkode: 416d4...693

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gud at det er mulig å være så f ego . Akkurat slike hundeeiere skjønner jeg folk virkelig får nok av. Du og de andre som er lik deg. Ødelegger for mange hundeeiere. Det finnes barn og voksne som er livredd hunder. Av ting som har skjedd. Å ta hensyn burde du lære deg. Ja her har vi hund. Men vi tar hensyn og bruker bånd. Der som ingen ser oss også. Håper så inderlig det vil komme mye strengere lover hundeeiere må forholde seg til. 

Slipper hunden kun i marka. Så da bør dere unngå små stier 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 17.33):

Jeg liker ikke barn. Kan jeg kreve at alle foreldre holder ungene sine i bånd?

Anonymkode: 3ff73...666

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg liker ikke barn. Kan jeg kreve at alle foreldre holder ungene sine i bånd?

Anonymkode: 3ff73...666

Whataboutism. 

Båndtvang er lovpålagt og gjelder dyr som potensielt kan gjøre skade. At denne loven ikke kan overføres til barn tror jeg du forstår svært godt. 

Anonymkode: 5ba51...636

• Liker 1
Skrevet
got2go skrev (På 13.5.2025 den 15.30):

Håper du bor midt på St.Hanshaugen, og bikkjeskinnet ditt aldri er i skogen og får jaget drektig vilt eller kalver. 
Du fremstår som en som aldri er i naturen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 8.57):

Jeg har hund og synes det burde vært båndtvang hele året. 

Hunden har mer enn nok frihet når man feks har 15m med langline. 

Jeg synes også at det skulle vært forbudt å slippe ut katter. 

Antar ingen blir overrasket over at jeg er biolog 😅

Anonymkode: 42327...a62

Burde ikke både du og hunden holde dere kun innendørs? Da er dere skikkelig trygge..

Skrevet
got2go skrev (På 13.5.2025 den 19.20):

Slipper hunden kun i marka. Så da bør dere unngå små stier 😊

Er vel strengt tatt i marka man tenker at båndtvangen er på sitt mest relevante. Så den holdningen skjønte jeg mindre av. Hadde du derimot gått på en ikke altfor folketett Karl Johan, med en mindre og lite skremmende hund løs ved dine ben hadde sannsynligvis både folk og politi smilt hyggelig til deg.

• Liker 2
Skrevet
PITTY skrev (57 minutter siden):

Er vel strengt tatt i marka man tenker at båndtvangen er på sitt mest relevante. Så den holdningen skjønte jeg mindre av. Hadde du derimot gått på en ikke altfor folketett Karl Johan, med en mindre og lite skremmende hund løs ved dine ben hadde sannsynligvis både folk og politi smilt hyggelig til deg.

Hunden min bryr seg lite om hjort/ekorn o.l uansett

Skrevet
Snok1 skrev (3 timer siden):

Håper du bor midt på St.Hanshaugen, og bikkjeskinnet ditt aldri er i skogen og får jaget drektig vilt eller kalver. 
Du fremstår som en som aldri er i naturen.

Gidder ikke bruke tid på deg.

• Nyttig 1
Skrevet
got2go skrev (1 minutt siden):

Hunden min bryr seg lite om hjort/ekorn o.l uansett

Omtrent som min det da. Min hadde fått hjertestans hvis hun så en hjort..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper jo ikke at en viss mannlig influenser går ut åpenlyst og sier at han driter i reglene for båndtvang. Jeg er livredd hunder, uansett hvor søt hunden din er. Jeg kjenner den ikke, og føler meg utrygg når hunder går løs. Ser han har fått en del kommentarer på det på snap , hvor han bare himler med øynene. Blir så provosert! 😡

Anonymkode: 08823...780

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (På 13.5.2025 den 15.30):

Nei, hunden din er ditt ansvar og ikke vårt! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske utrolig. 99 av 100 hundeeiere i området her driter i båndtvangskilt. Møter løse hunder med eieren 300 meter bak i skogen. Elg og rådyr her men det virker som hundeeiere er mentalt tilbakestående. De river ned skilt om sauer på beite gang på gang.  Sorry til dere VELDIG få som oppfører dere, men majoriteten er dessverre ufyselige folk.

Anonymkode: ff9b4...222

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, hunden din er ditt ansvar og ikke vårt! 

Ja? Har ikke sagt noe annet? Men jeg slutter ikke å la hunden min få springe løs bare for at det finnes folk som er redd. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...