Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes maten i Ikea-restauranten var bedre for noen år siden. Nå er det dyrt, maten er overstekt, det er lite mat på tallerkenen og lite interessante smakskombinasjoner. Er veldig skuffet, og tror ikke jeg skal spise der igjen. Noen andre med samme opplevelse?

Anonymkode: 1ea7b...769

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den har da alltid vært temmelig stusslig. 

Anonymkode: 6b7ab...b8a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke maten der noensinne har vært annet enn vomfyll. Smakløst, vassent og kjedelig. 

Anonymkode: 92c73...4c9

• Liker 3
Skrevet (endret)

Omg, JA! Husker da en kunne få biff, bearnaise  pommes frites og brokkoli på IKEA. Det var mat, det! Ekte råvarer, de skar biffen mens du stod der, ikke dette ferdigvarer som de selger nå.  

Må redigere meg selv for det var fremdeles ikke gourmetmat, det var rask mat på samlebånd, men det var ordentlig mat.

Endret av luxifine
  • Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Konklusjon: Ja, den var bedre før. 

Anonymkode: 80a44...3b7

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
luxifine skrev (12 timer siden):

Omg, JA! Husker da en kunne få biff, bearnaise  pommes frites og brokkoli på IKEA. Det var mat, det! Ekte råvarer, de skar biffen mens du stod der, ikke dette ferdigvarer som de selger nå.  

Må redigere meg selv for det var fremdeles ikke gourmetmat, det var rask mat på samlebånd, men det var ordentlig mat.

På tidlig nittitall var det nesten høytid da familien kunne ta seg råd til å spise på IKEA en fredag. Det var som du sier, rimelig og ganske godt. 
Nå er det vel fremdeles relativt sett rimelig, men dårligere kvalitet, og omtrent kun folk på arbeidspraksis som jobber der. Det er vel noe positivt i det, men det ødelegger en del av opplevelsen. 

Og så savner jeg sjokoladepuddingen. 

Anonymkode: 91d51...9a0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror de kastet seg på den litt tørre "sunn-trenden" etter hvert og jeg likte den mer velsmakende folkelige stilen før i tiden.  :sukk: 

Anonymkode: 3d522...604

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg savner på IKEA er frokostbuffet de hadde tidligere, tror ikke IKEA Norge har hatt det, men her i Sverige så hadde de det. 
Ellers så pleier jeg å ta kjøttboller når jeg er, og de smaker som de alltid har gjort. De hadde også en kampanje for litt siden da det var halv pris på varmmat om en har IKEA kortet. 

Nå er vel ikke maten så dyr at det gjør noe akkurat der, koster vel rundt 50 svenske kroner for kjøttbollene. Så billig lunch får en ikke andre steder.

Sjekket forresten prisene på den norske siden der nå, og ser at kjøttbollene koster betraktelige mye mer i Norge. Det dyreste på IKEA Sverige er vel rundt 100 svenske kroner.

Anonymkode: 1a9e2...209

AnonymBruker
Skrevet

Meg og mannen  var på Ikea å spiste for noen dager siden, kommenterte til mannen at kjøttbollene var større før. Plutselig så sier en mann som jobbet på kjøkkenet,  " ja vi har byttet ut kjøttbollene,  de gamle var mye bedre, og vi har byttet ut nesten hele menyen, jeg synes det var bedre før". Trodde ikke han hørte meg 🙈 men jeg fikk hvertfall et ærlig svar.

Anonymkode: b6ee5...c91

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innlegg.

Sciurus, mod

Skrevet

Absolutt. Bodde i nærheten av en ikea og kunne stikke dit for å spise middag stadig vekk. Ytrefileten med brokkoli og bernaise var bra… og billig. Kjøttbollene var grisebillig og gode, rause porsjoner. Pleide å spise juletallerken der også, for en slikk og ingenting når sesongen startet. Var alltid mye å velge på til gode priser. Gidder ikke spise når jeg er der lenger….

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syntes pølser til en femmer får urettmessig mye kritikk her.

Anonymkode: 227a9...69d

Skrevet

Same shit diffrent decade.

AnonymBruker
Skrevet

Enshittification is all around. 

Anonymkode: 86fad...6b6

AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg var på IKEA Furuset i februar, så glemte han som stod bak disken at jeg hadde bestilt. Han sa at jeg måtte prate, ikke bare stå der. Jeg sa til han at jeg har jo akkurat bestilt en porsjon stekt ris med grønnsaker. Det tok litt ekstra tid før jeg fikk maten 😀

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sist jeg var på IKEA Furuset i februar, så glemte han som stod bak disken at jeg hadde bestilt. Han sa at jeg måtte prate, ikke bare stå der. Jeg sa til han at jeg har jo akkurat bestilt en porsjon stekt ris med grønnsaker. Det tok litt ekstra tid før jeg fikk maten 😀

Ble din første kommentar slettet? 🤣😅 syns ikke den var så frekk ,men jaja 🤣😉

Anonymkode: b6ee5...c91

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes og maten var mye bedre før, spesielt hvis vi går ganske mange år tilbake.

Anonymkode: 99f40...72c

• Liker 1
Skrevet

IKEA har hatt frokostbuffet i Norge også, men det var et tapsprosjekt ifølge en bekjent som jobbet der.

Jeg savner egentlig lørdagsfrokost på IKEA, og er ellers enig i at middagsmaten ikke er mye å skryte av lenger.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2025 den 9.21):

Det jeg savner på IKEA er frokostbuffet de hadde tidligere, tror ikke IKEA Norge har hatt det, men her i Sverige så hadde de det. 
Ellers så pleier jeg å ta kjøttboller når jeg er, og de smaker som de alltid har gjort. De hadde også en kampanje for litt siden da det var halv pris på varmmat om en har IKEA kortet. 

Nå er vel ikke maten så dyr at det gjør noe akkurat der, koster vel rundt 50 svenske kroner for kjøttbollene. Så billig lunch får en ikke andre steder.

Sjekket forresten prisene på den norske siden der nå, og ser at kjøttbollene koster betraktelige mye mer i Norge. Det dyreste på IKEA Sverige er vel rundt 100 svenske kroner.

Anonymkode: 1a9e2...209

Hadde buffet et par år, men ikke på lenge nå. Synd. for det de har ferdig påsmurt er stusselig. 

Kjøttbollene var både rausere porsjon og bedre før ja. Jeg kjøper ikke fisk ute, men vet at en rett med laks og pasta også var populær. Nå er alt endret i sammensetning/ innhold, det er mindre på tallerken og smaker ikke det samme. 

Anonymkode: e9c91...896

AnonymBruker
Skrevet

For noen år siden hadde de en fiskeburger som var veldig god. Men nå er det ingenting som er særlig bra, så vi spiser aldri der lenger. 

Anonymkode: 75945...023

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...