AnonymBruker Skrevet 9. mai #1 Skrevet 9. mai Har de siste 2 årene sikkert halvvert håret. Kun klippet slitte tupper nå og da, men selve håret er nok 50% tynnere og det blir ikke lenger for det bare knekker.. Har sjekket alt hos fastlegen og alt er bra. De siste to årene har jeg også startet på adhd medisiner (Aduvanz) og også trent mye og spist mye sunnere og gått ned over 60 kilo. Vet at vektnedgang kan gi tynnere hår, men håret mitt bare knekker? Så hele håret mitt ser veldig oppklippet ut. Det faller liksom ikke ut fra toppen.. Har ikke gått ned drastisk fort i vekt heller, men leser vekttap er sjokk for kroppen. Leser også noen steder på nett at ADHD-medisin kan gi hårtap? Noen som har vært borti dette? Har fortsatt rundt 10 kilo å gå ned før jeg er normalvektig.. lurer på når håret skal normalisere seg? Har sluttet med alt hårbleking, farging osv. Har prøvd både olaplex og k18, men ingenting ser ut til å hjelpe 😕 Anonymkode: fd952...231
AnonymBruker Skrevet 9. mai #2 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Har de siste 2 årene sikkert halvvert håret. Kun klippet slitte tupper nå og da, men selve håret er nok 50% tynnere og det blir ikke lenger for det bare knekker.. Har sjekket alt hos fastlegen og alt er bra. De siste to årene har jeg også startet på adhd medisiner (Aduvanz) og også trent mye og spist mye sunnere og gått ned over 60 kilo. Vet at vektnedgang kan gi tynnere hår, men håret mitt bare knekker? Så hele håret mitt ser veldig oppklippet ut. Det faller liksom ikke ut fra toppen.. Har ikke gått ned drastisk fort i vekt heller, men leser vekttap er sjokk for kroppen. Leser også noen steder på nett at ADHD-medisin kan gi hårtap? Noen som har vært borti dette? Har fortsatt rundt 10 kilo å gå ned før jeg er normalvektig.. lurer på når håret skal normalisere seg? Har sluttet med alt hårbleking, farging osv. Har prøvd både olaplex og k18, men ingenting ser ut til å hjelpe 😕 Anonymkode: fd952...231 Les pakningsvedlegget/bruksanvisningen på medisinen din. Anonymkode: 3d743...405
AnonymBruker Skrevet 9. mai #3 Skrevet 9. mai Jeg har det på samme måte, mister helt sinnsyke mengder hår. Står på elvanse, og det er en bivirkning - men jeg vet ikke hva som er hva.. Hatt bulimi i 10 år, og gått opp og ned i vekt gjennom alle disse årene.. Sikkert en god kombinasjon av medisiner, bulimi og alt det medfører, i tillegg til stort vekttap på kort tid i enkelte faser... Anonymkode: 46a68...99e
bloomey90 Skrevet mandag kl 08:20 #4 Skrevet mandag kl 08:20 Hei! Veldig seint svar her, beklager det. I forhold til vekttap, har jeg tatt sleeve-operasjon, og det har ført til tynnere hår og at det knekker lettere for meg også. Men jeg har følt at det hjelper litt å ta daglige vitaminer som hjelper hår og negler. Feks B-vitamin, men er sikkert andre vitaminer som også hjelper for håret direkte eller indirekte i form av å hjelpe andre prosesser i kroppen, som dermed kan hjelpe for håret. Bare husk å sjekke om vitaminene er vannløselige, hvor kroppen skiller ut det den trenger, eller fettløselige, hvor du må være forsiktig med å ta for mye hvis du egentlig ikke trenger så høy dose. Håper dette hjelper litt. Lykke til 🙏
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå