Gjest Gjest_jenny_* Skrevet 14. mars 2006 #1 Skrevet 14. mars 2006 et sp,: jeg har fått betenelse i et sår eller lettere sakt kutt,skjerte meg på brødkniven,ikke så stort men så,vasket jeg gulve etter på! (bøtte og klut) oppdaget ike såre før etter på,og det ser ut som om jeg har fått en betennelse,farlig,eller går det over av seg selv,er litt redd for bakteriene!
Shea Skrevet 14. mars 2006 #2 Skrevet 14. mars 2006 Har du grønnsåpe er du berget. Altså: Ta en bolle/skål med lunket vann og passe sterkt grønnsåpevann. Putt handa (kuttstedet) i grønnsåpe oppløsningen (må ikke være grønnsåpe med salmiak) La handen hvile i 15- 20 min. Ta opp og tørk forsiktig. La det hele lufttørke. Ikke banadsjer om natten, men kan bandasjeres om dagen om du er rett for skit i såret. Gjennta behandlingen 1-2 dager så går det bra. Har gjort det selv med god erfaring
Gjest Gjest_jenny_* Skrevet 15. mars 2006 #3 Skrevet 15. mars 2006 jeg så ikke svare før nå,og når jeg voknet opp i morres verker dt i hele armen,og det er bare et lite kutt,kommer veske og sånt fra det! wææ er det farlig!
Mrs. K Skrevet 15. mars 2006 #4 Skrevet 15. mars 2006 Hvis det verker i hele armen fra såret (altså ikke gangsperre fra andre aktiviteter) bør du absolutt kontakte lege og få sjekket såret/betennelsen
Amanlis Skrevet 15. mars 2006 #6 Skrevet 15. mars 2006 Huff, det der hørtes ikke godt ut. Hva sa legen?
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #7 Skrevet 15. mars 2006 Kegen sa at det kom til å gå over av seg selv,hu så ikke på det engang!..syns det er litt rart for det gjør sykt vondt i armen.men jeg drar ned på legenvakten i kveld jeg hvis det ikke blir bedre legen min er kjent for å ikke være no bra så!:S
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå