Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ingen røyk. 

Anonymkode: 3e966...98b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi som har røkt vet godt at det lukter. Vi merket det før vi begynte å røyke, og vi merker det nå. Da vi røkte glemte vi ikke at det luktet vondt, herregud.

Anonymkode: 2f66d...a08

Nå har røykere generelt en oppfatning om at røyklukten ikke er så plagsom for omgivelsene som det reelt er, altså tror røykerne (feilaktig) at det er et mindre problem enn det er, i hvert fall går de rundt og forsvarer/lyver for seg selv og andre ved å hevde det ikke bør være for plagsomt.

Tenker at røykere (som har varig skadet luktesans) at de får et forvrengt bilde i sine egne hoder, et argument for at de vet at de lukter ille (for det kjente dem selv andre gjorde før de startet å røyke selv), det hjelper lite når de over år mens de røyker omprogrameres i hjernen til å tenke at det ikke er så ille...

Dere lukter ille!!

I dagens verden kan man si at det er de minst ressurssterke som fortsatt røyker, i stor grad samfunnstaperne, de har generelt lavere standarder og forventninger både overfor seg selv og til andre. At de ikke er like omtenksom overfor andre og bagatelliserer hvor vondt de lukter, det burde ikke overraske noen.

Endret av tvertimot
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det ville jeg nok gjort. 

Anonymkode: 2adfc...dfd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei, jeg ville ikke leid ut til en som røyker. Ville ikke risikert røykelukt innendørs eller sneiper overalt på bakken eller i blomsterpottene utendørs. Har opplevd at venner jeg trodde var oppegående som stumper røyken i blomsterpottene mine og lar den ligge der når de er på besøk, istedenfor å be om askebeger eller spørre hvor de kan gjøre av sneipen. 

Anonymkode: c9533...26c

Ts her. Tror du jeg kaster sneiper? På bussholdeplassen og offentlig? Det gjør jeg ikke. Jeg går heller ikke inn etter siste trekk når jeg er på besøk hos de som ikke røyker fordi pusten vil lukte en liten stund. 

Ville likt å høre hvor gamle dere er. Før i tida røyka til og med legen på kontoret, det var lov på buss og på fly. Jeg er ikke i mot røykeloven, tvert i mot, men å dømme de som røyker synes jeg lite om. Du ville heller leid ut til en narkoman?

Anonymkode: 0f30e...4a6

• Liker 3
Skrevet

Ved å svare på en leilighetsannonsen med akkurat den teksten hadde det sikkert filtrert seg selv.
Det er helt sikkert en del røykende som leier ut selv også, og de kan ikke ha noe i mot det. Og røyking er faktisk lov i dette landet.

Og de fleste tenker kun på om man er en stabil betaler eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ts her. Tror du jeg kaster sneiper? På bussholdeplassen og offentlig? Det gjør jeg ikke. Jeg går heller ikke inn etter siste trekk når jeg er på besøk hos de som ikke røyker fordi pusten vil lukte en liten stund. 

Ville likt å høre hvor gamle dere er. Før i tida røyka til og med legen på kontoret, det var lov på buss og på fly. Jeg er ikke i mot røykeloven, tvert i mot, men å dømme de som røyker synes jeg lite om. Du ville heller leid ut til en narkoman?

Jeg kjenner deg ikke, og har ingen forutsetninger for å uttale meg om hva du gjør eller ikke gjør. Jeg uttaler meg om de røykerne jeg har erfart, og basert på dét, ville jeg ikke leid ut til en som røyker.

For ordens skyld, siden du trekker det inn i diskusjonen: Jeg ville heller ikke leid ut til en rusmisbruker.

Anonymkode: c9533...26c

• Liker 2
Skrevet
Snublefot62 skrev (22 timer siden):

Røyking setter seg i både kropp og klær og du drar det uansett inn i huset.

Jeg har enda ikke møtt noen som røyker, som faktisk klarer å skjule at de røyker.

Det har jeg. Svigermor røyker. Det lukter ikke røyk hjemme hos henne. Ikke av henne heller. I alle fall ikke på normal avstand. Mulig jeg har kjent en bitteliten eim umiddelbart etter at hun har røyket, men ikke noe man hadde lagt merke til om man ikke visste hun hadde røyket. Nå hører det med at hun kun røyker en sigarett eller to i løpet av kvelden, så det er ikke snakk om en storrøyker.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Nei. Jeg leier bare ut til studenter og unge. Har svært dårlig erfaring med godt voksne leieboere dessverre. 

Anonymkode: 3f044...326

Så du driver med god gammeldags diskriminering? 

Anonymkode: ea605...c64

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så du driver med god gammeldags diskriminering? 

Anonymkode: ea605...c64

Gjør ikke alle som leier ut det. Har forstått at det er vanlig med visninger der utleier er til stede og vurderer leietaker. Hadde man ikke drevet med diskriminering, ville en jo bare leid ut til førstemann som tok kontakt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tekumseh79 skrev (4 timer siden):

Ved å svare på en leilighetsannonsen med akkurat den teksten hadde det sikkert filtrert seg selv.
Det er helt sikkert en del røykende som leier ut selv også, og de kan ikke ha noe i mot det. Og røyking er faktisk lov i dette landet.

Og de fleste tenker kun på om man er en stabil betaler eller ikke.

Har søkt på finn. De fleste eller alle skriver ønsker ikke-røyker. Merkelig at vi blir så stigmatisert. 

Jeg er voksen, og røyker aldri inne eller under et vindu etc. Og så venter jeg litt før jeg går inn så ikke pusten lukter røyk.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg er veldig sensitiv når det kommer til røyk. Jeg får veldig lett migrene av lukten.

Anonymkode: 83bc5...5c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Merkelig at vi blir så stigmatisert.

Synes du virkelig det? Har du aldri sett dem som røyker på busstopp, foran døra til sykehuset og kjøpesenteret? Du har aldri merket at røykere gjør at lufta stinker inne hos naboene? 

Røykere virker veldig selvopptatte, spør du meg. 

Anonymkode: f5527...5e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Synes du virkelig det? Har du aldri sett dem som røyker på busstopp, foran døra til sykehuset og kjøpesenteret? Du har aldri merket at røykere gjør at lufta stinker inne hos naboene? 

Røykere virker veldig selvopptatte, spør du meg. 

Anonymkode: f5527...5e0

Dere må jo vite hva som var regelen før røykeloven kom. Jeg røkte ikke inne der det var barn. Jeg kjøpte en vann og vindtett poncho til nesten fem tusen for å kunne gå ut og røyke i vær og vind. 

Vi er forskjellige. Jeg skulle ønske hvor gamle dere er som svarer i tråden, cirka alder. Eier egen bolig nå, men vurderer å selge og å leie for å komme nærmere barnebarn og mine gamle foreldre. Har ikke råd til å kjøpe der. Jeg har respekt for utleiere, og går langt unna, vær og vind tåler jeg. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dere må jo vite hva som var regelen før røykeloven kom. Jeg røkte ikke inne der det var barn. Jeg kjøpte en vann og vindtett poncho til nesten fem tusen for å kunne gå ut og røyke i vær og vind. 

Vi er forskjellige. Jeg skulle ønske hvor gamle dere er som svarer i tråden, cirka alder. Eier egen bolig nå, men vurderer å selge og å leie for å komme nærmere barnebarn og mine gamle foreldre. Har ikke råd til å kjøpe der. Jeg har respekt for utleiere, og går langt unna, vær og vind tåler jeg. 

ts

Alderen spiller vel ikke noen rolle? Jeg vet veldig godt hva som var regelen før røykeloven kom. Kan ikke helt se sammenhengen der. Røyk siver inn via vinduer og lufteluker fra lang avstand. Jeg er 55 år. 

Anonymkode: 96e51...c44

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

ts

Jeg er gammel nok til å huske hvordan det var før røykeloven, og skjønner ikke hvorfor det er relevant hva du gjorde da... I motsetning til mange andre fikk den deg ikke til å slutte, det teller adskillig mer.

Faktum er at mange røykere ikke skjønner/tenker over/bryr seg om hvor plagsomt og merkbart røyking er for omgivelsene, selv de som tror de tar - og sier at de tar - hensyn. Det er godt mulig du er et sjeldent unntak, men som utleier ville jeg ikke tatt sjansen hvis jeg hadde alternativer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2025 den 13.34):

Jeg røyker, men bare utendørs og trekker meg vekk fra vinduer og dører. Er enslig, ikke dyrehold og er en rolig, middelaldrende dame. Foretrekker at utleier også er av den rolige sorten, men kan bruke hodetelefoner når jeg jobber hjemmefra. 

Langtidsleie: uten problemer 

Korttidsleie knyttet til spekulering rundt bolig, som er normalen man må fokusere på nå? Nei!

Det handler om handlingsrommet og hvordan vi politisk styrer leiemarkedet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg røyker, men bare utendørs og trekker meg vekk fra vinduer og dører. Er enslig, ikke dyrehold og er en rolig, middelaldrende dame. Foretrekker at utleier også er av den rolige sorten, men kan bruke hodetelefoner når jeg jobber hjemmefra. 

Ja

Anonymkode: 4eb4c...9b2

Skrevet

Jeg ville leid ut til deg. Ville ikke leid ut til hundeeiere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat sett meg nødt til å kaste ut leieboeren min pga røyking innendørs, dvs "røyking ut av vinduet". Vedkommende har pleid å gå et stykke unna for å røyke, men har hatt flere besøk i det siste hvor de "røyker ut av vinduet'', og det aksepterer jeg ikke. Den røyken dras rett inn i ventilasjonen, og fordeles rundt i resten av huset. I utgangspunktet leide jeg ut leiligheten som "ikke røyk", og leietakeren mente h*n ikke røykte🙄

Anonymkode: a7d7a...4ab

Skrevet

Nei.

Jeg stoppet ved røyking, og der er det nei uansett hva som måtte komme videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...