AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #41 Skrevet 9. mai 2025 Røyking er fullstendig uaktuelt. Anonymkode: 6fde8...b4c 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #42 Skrevet 9. mai 2025 Jeg ville leid ut til deg. Jeg røykte selv tidligere, og som deg røykte jeg alltid utendørs. Anonymkode: e8595...0c3 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #43 Skrevet 9. mai 2025 Hvis jeg hadde andre alternative leietakere som ellers oppfylte kriteriene hadde røykingen vært diskvalifiserende. Anonymkode: 72b59...142 2
Gaia Skrevet 9. mai 2025 #44 Skrevet 9. mai 2025 Ville ikke leid ut til noen som røyker. Jeg har en nabo som røyker på terrassen sin, og det lukter til og med helt inn i min leilighet hvis jeg har verandadøra åpen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #45 Skrevet 9. mai 2025 Nei, jeg ville ikke leid ut til en som røyker. Ville ikke risikert røykelukt innendørs eller sneiper overalt på bakken eller i blomsterpottene utendørs. Har opplevd at venner jeg trodde var oppegående som stumper røyken i blomsterpottene mine og lar den ligge der når de er på besøk, istedenfor å be om askebeger eller spørre hvor de kan gjøre av sneipen. Anonymkode: c9533...26c 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #46 Skrevet 9. mai 2025 Broren min og moren min røkte før, og på besøk hos oss gikk de alltid ut når de skulle røyke. Da de kom inn, luktet det skikkelig røyk av dem, og også etter at de var reist hjem, luktet det røyk i stua mi. Anonymkode: 890e8...815 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #47 Skrevet 9. mai 2025 Jeg ville heller latt være å leie ut, enn å leie til en røyker. Så ille synes jeg det er! Anonymkode: 86822...119 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #49 Skrevet 9. mai 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg røyker, men bare utendørs og trekker meg vekk fra vinduer og dører. Er enslig, ikke dyrehold og er en rolig, middelaldrende dame. Foretrekker at utleier også er av den rolige sorten, men kan bruke hodetelefoner når jeg jobber hjemmefra. Anonymkode: 0f30e...4a6 Hver gang eks kom inn etter en røyk så luktet det i gangen nede, opp trappa og det første rommet han var i. Det lukter ikke røyk der hele tiden, kun da. Så jeg ville ikke brydd meg om noen som røyker. Anonymkode: 02e3b...866 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #50 Skrevet 9. mai 2025 Nei, ville ikke leid ut til en røyker. Lukta siver inn og blir med inn via klær og hår. Og hva dersom det regner sidelengs og du er sengeliggende pga. sykdom? Går du ut for å røyke da også? Anonymkode: 99e1c...004 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #51 Skrevet 9. mai 2025 Jeg plages av folk som røyker utendørs når jeg sover med vinduet åpent eller ventilene står åpne. Kjenner lukta godt! Ville ikke leid ut til folk som røyker, og som dermed skulle røykt på min eiendom. Har opplevd naboer som røykte utendørs, men som røykte rett oppi friskluft-inntaket til villaventen til 4-mannsboligen. Jeg fikk dermed sigarettrøyk rett inn i hele leiligheten. Jeg ba dem om å flytte seg og forklarte hvorfor, uten at det hjalp. Endte med at de flyttet til slutt. Anonymkode: c9533...26c 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #52 Skrevet 9. mai 2025 Tidligere røyker her, som dengang ikke merket hvor mye jeg stinket. Nå? Lukter det med en gang, og lukta setter seg med en gang, overalt! Venner som røyker på veranda er selvsagt mer enn velkommen på besøk, men det tar noen dager med heftig lufting før lukta er ute. Så nei, ville overhodet ikke leid ut til en røyker. Uansett om du røyker ute setter lukta seg i håret og klærne dine, og det dras inn i leiligheten. Røyking utendørs siver også mer enn du tror, inn til naboer, vindu, veranda etc, så nei, dessverre. Anonymkode: e2600...997 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #53 Skrevet 9. mai 2025 Ja ville leid ut til deg Anonymkode: 8cc51...99e 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #54 Skrevet 9. mai 2025 Kanskje. Jeg leier ut til en som røyker. Jeg er ikke sånn veldig antirøyk, men det er så annoying når det siver inn vinduet og jeg skal legge meg ( hun røyker utenfor soverommet) Det går som regel bra da. Det har nok noe med vindretning å gjøre.. Anonymkode: 6caf5...9b2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #55 Skrevet 9. mai 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, det ville jeg. Syns det generelle alkoholforbruket til Ola og Kari Nordmann er mye verre enn røyking. Anonymkode: b1f2e...271 Ok, men hvis Jeg drikker, men bare utendørs og trekker meg vekk fra vinduer og dører. Er enslig, ikke dyrehold og er en rolig, middelaldrende dame. Foretrekker at utleier også er av den rolige sorten, men kan bruke hodetelefoner når jeg jobber hjemmefra. Blir det ikke litt bedre da? Anonymkode: 35411...d4a 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #56 Skrevet 9. mai 2025 Jeg ville leid ut til deg, og gjerne hvis du hadde med deg dyr også. Jeg røyker sånn på deltid og alltid utendørs selv, og f eks lukta av stekt kjøtt plager meg mye mer enn svak røyklukt utenfra. Dessuten synes jeg at folk som av en eller annen grunn ikke eier egen bolig, bør kunne leve gode og normale liv for det. Så jeg ville leid ut til deg om du bare røyka ute, og jeg hadde ikke krevd uanstendig høy husleie heller. Anonymkode: 5f7bc...65c 1 1
Portia Catonis Skrevet 10. mai 2025 #57 Skrevet 10. mai 2025 Ja, jeg ville leid ut til deg så lenge du ikke har barn og ikke har hyppig besøk. 2
Snublefot62 Skrevet 10. mai 2025 #58 Skrevet 10. mai 2025 Dette med lukter er veldig fascinerende. Oppfattelse av lukt er svært subjektivt. Men tolkes og vedtas som objektivt. Jeg reagerer veldig på røyklukt. Jeg kan lukte det på lang avstand om noen røyker fast. Og jeg kan fint lukte om det bor noen som røyker et sted selv om de ikke har røykt på ei stund og/eller går ut for å røyke. Samtidig er det mange som ikke engang reagerer om noen røyker ved siden av seg. Begge deler kan være sant samtidig.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2025 #59 Skrevet 10. mai 2025 Nei, det ville jeg ikke gjort. Jeg har flere utleieenheter og kontraktfester alltid at det ikke er tillat med røyking i hus/leilighet eller på tomten. Kjenner jeg røyklukt av noen som kommer på visning så leier jeg ikke ut til vedkommende. Anonymkode: 1b2d5...8bd 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2025 #60 Skrevet 10. mai 2025 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Nei. Heller husdyr enn røyk. Anonymkode: fb9cd...d41 Tenkte jeg også, helt til vi leide ut (6 mnd) til rolig par med hund…. FY F…. Som leiligheten så ut…. Måtte ha rørlegger inn pga hundehår i sluket. Det stinket våt hund i alle rom, og det som var av møbler var skittent etter hunden hadde fått fri tilgang til og ligge der den ville (måtte kjøpe nye møbler, lukt / skit gikk ikke bort i vask). Om noen røyker utendørs tar jeg det over hund inne any day! Anonymkode: b763c...650 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå