Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som er nyutdanna barnehagelærer og jobber i skolen? Lurer på hva minstelønna er med 2 års ansiennitet fra skoleverket. Dere som er lærere, hva tjener dere? Har blitt tilbydd fagarbeider lønn nåri en lærerstilling (vikariat). Noen som kjenner til desse reglene og kan hjelpe meg?

Takk på forhånd!

Anonymkode: 0de46...999

AnonymBruker
Skrevet

All ansiennitet telles, ikke bare den fra skolen. 

Om du ikke er utdannet lærer med godkjent utdanning for grunnskolen kan du heller ikke få lærerlønn. Fagarbeider er riktig kode.

Lønn ser du på lønnskalkulatoren, spørs om du er i Oslo eller KS. 

Anonymkode: 193b0...0ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

All ansiennitet telles, ikke bare den fra skolen. 

Om du ikke er utdannet lærer med godkjent utdanning for grunnskolen kan du heller ikke få lærerlønn. Fagarbeider er riktig kode.

Lønn ser du på lønnskalkulatoren, spørs om du er i Oslo eller KS. 

Anonymkode: 193b0...0ce

Dette.

TS: Obs at ansiennitet regnes om, så du får ikke full uttelling dersom du har jobbet deltid i perioden. 

Anonymkode: 51e2f...5e6

AnonymBruker
Skrevet

Les svarene i den forrige tråden du lagde. At du ikke var fornøyd med svarene betyr ikke at det ikke er korrekt. Forsøk å forhandle til bedre lønn, men stillingskode er riktig. Siden du er ansatt i skolen uten godkjent lærerutdanning så er det nok mangel på kvalifiserte søkere. Du kan ha et godt utgangspunkt for lønnsforhandling. Ta dette med fagforening evt. om du trenger tydeligere svar enn du allerede har fått. KG kan ikke hjelpe deg når du nekter å godta svarene som kommer. Lykke til! 

Anonymkode: 057ce...bf2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

så lenge du ikke er lærer (masterutdanning) er fagarbeider rett, evt må du bruke utdanningen din  i bhg å få barnehagelærerjobb og lønn etter det der. 

Skrevet
monican94 skrev (1 minutt siden):

så lenge du ikke er lærer (masterutdanning) er fagarbeider rett, evt må du bruke utdanningen din  i bhg å få barnehagelærerjobb og lønn etter det der. 

Man trenger ikke masterutdanning for å være utdannet lærer altså. De med 4-åring lærerutdanning eller mindre er adjunkter, eller adjunkter med opprykk. Selv har jeg 1.-7. grunnskolelærerutdanning og skulle vært adjunkt, hadde det ikke vært for at jeg har en master ++ i tillegg, som gjør at jeg er lektor med opprykk.

Ts: All ansiennitet skal telle, også fra det private. Derfor har jeg nesten full ansiennitet (16 år), selv om jeg kun har jobbet som lærer i 4 år. Det sagt, det er riktig hvis du faktisk ikke er adjunkt eller lektor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...