Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det positive er jo at du nå har funnet vedlikeholdskaloriene dine. Fasting er som du sier ikke så relevant ift vektnedgangen, som jo er det du spør om hjelp til i tråden. Du kan jo spise like mye volum, men bytte ut noen varer. Fårepølse, iskaffe, kotelett og bernaisesaus er jo ikke det sunneste akkurat. Og hva har du på knekkebrødet? 
Det hjelper jo ikke å være sur og hevde at du spiser lite nok og beveger deg nok. For slik du lever nå, så vedlikeholder du en kropp på 80kg. Det er det som er fakta. Og det er jo helt greit å stoppe vektnedgangen nå og si seg fornøyd. Men er du ikke fornøyd med vekten, så må du kutte i kaloriene.

Anonymkode: dd707...473

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

DEn største utfordringen slik jeg opplevde det når jeg gikk ned over 30 kilo var at jo mer jeg mistet jo mindre mat trengte jeg og jo mer aktivitet måtte jeg ha for å opprettholde nedganen etterhvert. Spesielt når jeg nådde mitt idealmål. Nå har jeg siste året måtte jobbe knallhardt for å holde meg her nede nettopp fordi jeg trenger mindre mat, mye mindre enn det jeg trodde jeg skulle trenge og jeg må bevege meg mye mer, og annerledes for å ikke legge på meg. Jeg faster, spiser ikke etter 18 og drikker kun vann, og spiser ikke før kl 10, jeg spiser tre måltider pr dag som er nøye sammensatt og tillater meg veldig sjelden noen form for utskeielser fordi jeg har innsett at om jeg ønsker ha denne kroppen og denne vekten er jeg slik bygget at det krever at jeg er på hele tiden i forhld til når jeg spiser og hva jeg spiser spesielt. Det jeg kan tillate meg er en dag uten trening men ikke to..

Anonymkode: 5c4cc...6f0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ikke om du bare luntrer avgårde de skrittene. Klart det hjelper, men det som er greia er jo å få opp pulsen🙏

Anonymkode: 77d30...4e1

Veldig mange som ikke går 4000 skritt om dagen engang så tenker at all bevegelse er bra. Må ikke være så negativ på alt 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, prøv å ikke ta 18:6 hver dag. 
Har du menstruasjonssyklus? I såfall en god ide å følge den. Faste lengre faster i perioden frem il eggløsning, maks 12-15 t faste i perioden mellom eggløsning og mens. Blir mer riktig hormonelt. Sjekk ut boka "fast like a girl".

Evt legg iaf inn noen "spisedager" innimellom 18:6 regimet så ikke kroppen blir stresset. 

Anonymkode: 1bffd...1fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2025 den 19.19):

Å sulte deg er ikke måten å gjøre det på. Fasting er bare en sosialt akseptabel måte å sulte seg selv på. 

Spis mindre jevnt over hele dagen så går vekten ned. 

Anonymkode: 56d96...0b8

Jeg har drevet med fasting i mange år før jeg visste at det var det jeg drev med, og det ble et moteord. 

Jeg har aldri vært sulten tidlig på dagen, og heller ikke på kveldene. Så i hverdagene spiser jeg lunsj på jobb kl 11 og middag rett etter jeg er hjemme ca kl 16. Jeg er aldri sulten. Spiser skikkelige måltider, er gjerne stappmett etter jeg er ferdig med middagen. Holder vekta stabil, selv om jeg i helgene inntar både snacks og is/ desserter i tillegg. 

Jeg spiste periodevis både frokost og kveldsmat sammen med barna når de var små, men dette gjorde meg bare mer sulten/ søtsugen på kveldstid. 

Nå er jeg over 50 og mange på min alder sliter skikkelig med å holde vekta stabil. Mulig jeg bare er heldig, men så langt er der ikke noe problem. Uansett holder jeg et øye med den, da vektøkning fører til større/ andre kroppslige plager som jeg ønsker å unngå. 

Anonymkode: b7c68...d21

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2025 den 16.11):

Leser dere ikke hva jeg skriver? 
Jeg spiser fornuftig og jeg er aktiv hele dagen på jobb, går 10-15.000 skritt pr dag. 

Det er derfor jeg ikke skjønner at jeg ikke går ned i vekt! Jeg er såklart FULLSTENDIG klar over at at det er kaloriinntaket og ikke fasten i seg selv som er årsaken til evt vektnedgang 😊

Anonymkode: 0ca06...b2a

Kroppen din er vant med mengden du beveger deg på jobb, så du må gjøre noe ekstra, spesielt nå som du har blitt lettere 😀

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...