Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (41 minutter siden):

Har du regnet ut hvor mange kalorier du inntar med denne menyen? Jeg hadde gått opp i vekt om det var min normale meny.

Det har jeg. 

Anonymkode: 0ca06...b2a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser nå at du er ts, hvorfor oppretter du en tråd som heter Faster 18:6, men går ikke ned i vekt hvis du ikke faster for å gå ned i vekt?

Anonymkode: 896b8...dbe

Les tråden, gidder ikke gjenta meg selv på et spm jeg allerede har besvart.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Les tråden, gidder ikke gjenta meg selv på et spm jeg allerede har besvart.

Deg:

Jeg har gjort det i flere uker, men vekten ruller seg ikke! Jeg er 160 cm og veier 80, har tidligere gått ned fra 98 kg, men det er en stund siden nå. Holder altså vekten, men kroppen er super vanskelig å få rikket nedover fra 80 kg. Hva kan jeg gjøre for booste den nedover, spiser jo ikke mye tull og er aktiv hele dagen på jobb.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Deg:

Jeg har gjort det i flere uker, men vekten ruller seg ikke! Jeg er 160 cm og veier 80, har tidligere gått ned fra 98 kg, men det er en stund siden nå. Holder altså vekten, men kroppen er super vanskelig å få rikket nedover fra 80 kg. Hva kan jeg gjøre for booste den nedover, spiser jo ikke mye tull og er aktiv hele dagen på jobb.

Les resten av tråden, jeg har svart på spm. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Les resten av tråden, jeg har svart på spm. 

Du kommer fortsatt ikke til å gå ned før du kutter kaloriene om du så utvider eller minker faste tiden din, fasting er fortsatt ingen magisk kur.

Du snakker om vekten din gjennom hele tråden så skjønner ikke hvorfor du skal kverulere på det, og begynne å nekte for at du gjør det pga vekten.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du kommer fortsatt ikke til å gå ned før du kutter kaloriene om du så utvider eller minker faste tiden din, fasting er fortsatt ingen magisk kur.

Du snakker om vekten din gjennom hele tråden så skjønner ikke hvorfor du skal kverulere på det, og begynne å nekte for at du gjør det pga vekten.

Åh jeg orker ikke. Går heller til Facebook gruppene. Ditcher tråden 🙄

AnonymBruker
Skrevet

Kverulantene og kranglekjerringene kan få ha tråden 🤡 dere er alltid her på KG og aldri hjelper noen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ville ikke gått 20timer i døgnet hele uken uten å spise.. Da legger du fort på deg igjen når du skal i besøk eller annet og spiser til andre tider... 16-18 er vel ok, så lenge du spiser det du trenger og beveger deg nok!

Spiser du grovt? sunt? fiber? 

får i den nok vann?

har du noe sykdommer som kan gi deg mer vekt i kroppen og gjøre det vanskelig å gå mer ned?

Anonymkode: 10a5a...331

Dårlig i matte, much? 

Anonymkode: a47e5...033

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Altså hvis jeg spise enda mindre enn det jeg gjør på de 6 timene så skjønner jeg ikke noe.  
I dag er en typisk dag:

1 mål=1 kopp kaffe, 1 grov skive med egg og fårepølse

2 mål= 1 Wasa knekkebrød + iskaffe

3 mål= 1 glass Pepsi Max, 1.5 potet, brokkolini, 1 svinekotelett og en skvett bernaisesaus.

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har legetime for å få målt hvordan det ligger ann med insulinresistens, for jeg lurer på om det kan være årsaken.

Det høres ut som du bør sjekke det, og så ville jeg spist mer proteiner. Du må jo bli veldig sulten av denne dietten? 

Anonymkode: 31aa5...050

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2025 den 1.10):

Det har jeg. 

Og hvor mye får du i deg i snitt per dag da?

Da jeg var tykk så raste kiloene av hvis jeg spiste 1500-1600 kalorier om dagen, men jeg måtte jo bare spise mindre og mindre jo mindre jeg ble. Nå er vedlikeholdet mitt rundt 1700 kalorier, altså ikke langt unna det jeg før gikk ned ved å spise.

Anonymkode: 71003...749

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2025 den 13.16):

Fasting er jo bare tull. Spis små måltider, ca 4 ganger om dagen. Så må du være litt i aktivitet da. Hilsen ei som har gått ned ca 30 kg nå. 

Anonymkode: 49294...4c8

Her er det du som snakker tull. Fasting er helt supert for mange av oss. 

til ts: Jeg har gått ned ca 30kg ved faste. Spiste da 2 måltider om dagen, men et mellommåltid hvis kroppen trengte det. Spiste hovedsakelig fett og proteiner, og bær og grønt, men var ikke slavisk lavkarbo.  En typisk frokost/lunsj var tyrkisk joghurt med bær, hjemmelaget granola med masse nøtter og frø, blandet gjerne inn cottage cheese eller skjørost for ekstra proteiner. Et annet alternativ var eggewrap med ost, skinke, grønnsaker, en omelett,  en salat med kylling, søtpotet, diverse grønt/bær/frø/ost og fete dressinger… altså ikke brød eller knekkebrød, men litt større måltider. Middager var råvarebasert, ofte litt mer karbohydrater som potet og pasta (siden hele familien hadde samme middag)..  

Siden du har vært såpass overvektig så er du mest sannsynlig insulinresistent, og da gjelder vel mat som ikke trigger insulinutslipp… Så hadde jeg vært deg ville jeg droppet iskaffe og Pepsi maks, og funnet alternativer til brødet og knekkebrødet. Gi heller kroppen større volum mat, med mindre blodsukkerpåvirkning. Iskaffe kjøpt i butikken inneholder masse greier kroppen ikke har nytte av- hva med å heller lage den selv? (Om du ikke allerede gjør det?). Pepsi Max tror jeg lurer mange og har ugunstig effekt for kroppens metabolisme. 

Anonymkode: 91630...39a

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2025 den 16.11):

Leser dere ikke hva jeg skriver? 
Jeg spiser fornuftig og jeg er aktiv hele dagen på jobb, går 10-15.000 skritt pr dag. 

Det er derfor jeg ikke skjønner at jeg ikke går ned i vekt! Jeg er såklart FULLSTENDIG klar over at at det er kaloriinntaket og ikke fasten i seg selv som er årsaken til evt vektnedgang 😊

Hilke svar forventer du egentlig?

Du vil ikke oppgi hvor mye du spiser, da er det svært vanskelig kunne si noe om du bør endre kostholdet eller spisevinduet.

Hvis 10-15 000 skritt er den aktiviteten du får i løpet av en dag, så er du ikke spesielt aktiv. Svinekoteletter, bearnaise og iskaffe er ikke veldig fornuftig mat heller.

Anonymkode: a3a2b...7b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hilke svar forventer du egentlig?

Du vil ikke oppgi hvor mye du spiser, da er det svært vanskelig kunne si noe om du bør endre kostholdet eller spisevinduet.

Hvis 10-15 000 skritt er den aktiviteten du får i løpet av en dag, så er du ikke spesielt aktiv. Svinekoteletter, bearnaise og iskaffe er ikke veldig fornuftig mat heller.

Anonymkode: a3a2b...7b6

10-15 000 skritt er da helt fint, og moderat aktiv? 

Anonymkode: 35d35...42e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enda en tråd med "jeg spiser nesten ingenting og går 10–15 000 skritt om dagen, men går fortsatt ikke ned i vekt – hva er galt med meg?".

TS: Det er veldig lite sannsynlig at du faktisk følger den menyen du beskriver, uten å gå ned i vekt. Jeg tror heller ikke det handler om insulinresistens eller noe annet mystisk – mest sannsynlig spiser du mer enn du tror eller oppgir.

Anonymkode: d044b...e23

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2025 den 19.19):

Å sulte deg er ikke måten å gjøre det på. Fasting er bare en sosialt akseptabel måte å sulte seg selv på. 

Spis mindre jevnt over hele dagen så går vekten ned. 

Anonymkode: 56d96...0b8

Du har ikke forstått hva det handler om.

Mulig ordet faste er det som gjør at man tror man sulter seg. 

Personlig kjenner jeg mer på sult og har lettere for å overspise og bli fysen på kvelden når jeg spiser fire måltider i døgnet. 

Å redusere til to måltider innebærer egentlig bare at du kan spise deg mer mett når du først spiser. Jeg har aldri vært sulten til frokost så når jeg spiser første måltidet mitt i 11-12 tiden så handler det også om at jeg ikke er sulten før det. Deretter spiser jeg middag i 16-17 tiden. Fordel da er at jeg kan spise to store porsjoner, men må tenke litt på kalorier så spiser kun bittelitt karbo til og har alltid mye grønnsaker eller salat. Deretter trenger jeg ikke mat og er ikke sulten heller resten av kvelden. Så handler ikke om å sulte seg. Skal jeg spise en bedre middag ute med venner og vet at det kan blir alkohol dropper jeg noen gang lunsjen også for å kunne kjøre på med mer kalorier på det ene måltidet. Funker gull. 

Til TS: Kan du prøve å spise mer grønnsaker og mindre karbohydrater? Jeg ville muligens også logget maten for å se hva du ligger på av kalorier bare for å se om du spiser riktig. 

Hva har du i en den iskaffen?

Anonymkode: 1afea...7ff

• Liker 3
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2025 den 17.45):

10-15 000 skritt er da helt fint, og moderat aktiv? 

Anonymkode: 35d35...42e

Det er mer en moderat aktivt faktisk. 

AnonymBruker
Skrevet
Who is she skrev (3 minutter siden):

Men det har marginal effekt på vektnedgang. Det sies jo at man tar kiloene på kjøkkenet, mens treningen tar grammene, eller noe slikt. Mange overvurderer også effekten av fysisk aktivitet når det gjelder vektnedgang.

Anonymkode: 0cfd8...7e5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det har marginal effekt på vektnedgang. Det sies jo at man tar kiloene på kjøkkenet, mens treningen tar grammene, eller noe slikt. Mange overvurderer også effekten av fysisk aktivitet når det gjelder vektnedgang.

Anonymkode: 0cfd8...7e5

Ja kaloriunderskudd er viktigst. 

AnonymBruker
Skrevet

Virker som det bare er folk som faster med lavt blodsukker som svarer her, iom at alle er så grinete i svarene sine... lol

Anonymkode: 20585...265

AnonymBruker
Skrevet
Who is she skrev (2 timer siden):

Ikke om du bare luntrer avgårde de skrittene. Klart det hjelper, men det som er greia er jo å få opp pulsen🙏

Anonymkode: 77d30...4e1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...