Gå til innhold

Droppe en date som er rotete?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eww, det der hadde jeg aldri orka. Det der er et fremtidig mannebarn som du må rydde opp etter. Som kommer til å si «men jeg ser ikke rotet, kan du ikke bare si hva jeg skal gjøre??», så gjør han det etter sin egen standard, og du må gjøre det på nytt igjen etterpå… resten av livet ditt, eller til du har blitt halvt sprø av å prøve å lære ham. Så slår du opp med ham, og han er marginalt litt bedre ved neste samboerskap. Og slik går hjulet… inntil noen gir opp seg selv, han har vært nok runder gjennom det til å faktisk forandre seg, eller noen tar livet av ham.

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Visste han at du kom 1-2 dager i forveien?

Da er det slapt av ham å ikke rydde et minimum.

Men er han 25 så er det kanskje håp - tror rot er vanlig blant unge menn i den alderen men at mange blir bedre.

Er han passert 35 burde han ha fått ting i orden innen da, ellers tror jeg han forblir slik livet ut.

Anonymkode: cccfe...683

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ble med han hjem uanmeldt er det innafor. Hvis han inviterer deg hjem og det ser sånn ut er det jo et stort rødt flagg😅

Anonymkode: c1ec4...aae

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2025 den 9.27):

Eller er det bare slik mange menn er?

Var på hjemmebesøk hos en jeg har datet noen ganger. Veldig flott fyr!

Men det jeg la merke til.
I entreen var det en hel haug med sko som ikke var ryddet/organisert. Faktisk vanskelig å ikke tråkke på noen av de. 
På kjøkkenet var deler av benken helt dekket/stablet med oppvask som var skylt (han har ikke oppvaskmaskin). 
På soverommet lå det en stor haug med klesvask som ikke var brettet og satt inn i skap. Så ut som det til sammen var ihvertfall 3-4 klesvasker. Ellers var det generelt endel støv i toromsleiligheten. Det luktet godt, men fordi han hadde duftfrisker..

På badet hadde dusjkabinettet som var i klart glass så skittent at det så ut som frostet glass. Vasken bar preg av å ikke ha vært vasket på en god stund. Det så ut som han hadde brukt klor vask nedi toalettet (hvitt og fint) men resten av toalettet var ikke vasket. 

La også merke til han hadde endel kaktuser som levde, mens et par planter som trenger jevnlig vanning var døde.

Utenfor leilighetsdøren hadde han satt fra seg en knyttet pose med restavfall som han sikkert planla å kaste når han skulle ut.  Noe jeg synes er et dårlig tegn. Hvorfor ikke bare laste det med en gang?

Er jeg for renslig og ryddig av meg og bør la det ligge?

Anonymkode: 6108a...656

Jeg synes ikke noen av de punktene tilsier at han er spesielt rotete. Bortsett fra klesvask på gulvet på soverommet. Kanskje han bare ikke er optimist? Sko i gangen, hvem bryr seg. Ren oppvask på benken? Må lufttørkes, det er mest hygienisk. Frostet dusjkabinett? Tja.. Altså er dette sånn hver gang eller hadde han kanskje ikke tid til å vaske det denne gangen?

Hvorfor ikke kaste pose med en gang? Ueffektivt. Menn må være effektive for å ha suksess.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er tidvis rotete selv men egentlig fordi jeg bor alene og bare meg som må deale med det. Rydder alltid før noen kommer på besøk.

Anonymkode: 782c0...90c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...