AnonymBruker Skrevet 8. mai #1 Skrevet 8. mai Jeg har søkt tresemesterordning for ingeniørstudier hos NTNU. Jeg fikk i dag en mail om at jeg har fått svar på søknaden om opptak. Da jeg sjekket svaret, så jeg at det ikke var kvalifisert. Jeg har siden tatt kontakt med NTNU for begrunnelse og venter svar. Men det er ingen grunn til at søknaden min ikke var kvalifisert. Jeg hadde sendt inn riktig dokumentasjon fra riktig instans til riktig tid og ligger godt over grensen sammenlignet med fjorårets snitt. Jeg tenker å klage på vedtaket etter jeg har mottatt begrunnelsen, men det kan kan ta en måned, og studiet starter om under en måned. I tillegg det er på andre siden av landet, så jeg må vite på forhånd om jeg kommer inn eller ikke, for å planlegge flytting. Hadde allerede sluttet i jobben og sagt ifra til utleier at jeg planlegger å flytte, så jeg skjønner ikke helt hva som skjer nå. Hva gjør jeg? Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 6c801...30d
AnonymBruker Skrevet 8. mai #2 Skrevet 8. mai Jeg sendte en sånn og ba om begrunnelse til et studie i 2022 jeg ikke kom inn på. Har fortsatt ikke hørt noe fra dem. Ville ringt. Anonymkode: 454fa...6ee
AnonymBruker Skrevet 8. mai #3 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg sendte en sånn og ba om begrunnelse til et studie i 2022 jeg ikke kom inn på. Har fortsatt ikke hørt noe fra dem. Ville ringt. Anonymkode: 454fa...6ee Det er utrolig dårlig. Det står i forvaltningslovens §24. at enkeltvedtak skal grunngis. Forvaltningsorganet skal gi begrunnelsen samtidig med at vedtaket treffes. Det står videre at i den utstrekning det er nødvendig for å sette parten i stand til å forstå vedtaket, skal begrunnelsen også gjengi innholdet av reglene eller den problemstilling vedtaket bygger på. I begrunnelsen skal dessuten nevnes de faktiske forhold som vedtaket bygger på. Ringte sentralbordet hos NTNU tidligere i dag, men fikk en automatisert beskjed om at personen jeg prøvde å nå, var opptatt. Får prøve igjen i morgen. TS Anonymkode: 6c801...30d
AnonymBruker Skrevet 13. mai #4 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 23.22): Da jeg sjekket svaret, så jeg at det ikke var kvalifisert. Jeg har siden tatt kontakt med NTNU for begrunnelse og venter svar. Men det er ingen grunn til at søknaden min ikke var kvalifisert. Det er ikke søknaden eller svaret som ikke er kvalifisert, men derimot deg. Anonymkode: 6babc...b52 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai #5 Skrevet 13. mai Du som har denne tråden også, TS? Anonymkode: febf0...647 1
Pippi Lotta Skrevet 13. mai #6 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 23.22): Jeg har søkt tresemesterordning for ingeniørstudier hos NTNU. Jeg fikk i dag en mail om at jeg har fått svar på søknaden om opptak. Da jeg sjekket svaret, så jeg at det ikke var kvalifisert. Jeg har siden tatt kontakt med NTNU for begrunnelse og venter svar. Men det er ingen grunn til at søknaden min ikke var kvalifisert. Jeg hadde sendt inn riktig dokumentasjon fra riktig instans til riktig tid og ligger godt over grensen sammenlignet med fjorårets snitt. Jeg tenker å klage på vedtaket etter jeg har mottatt begrunnelsen, men det kan kan ta en måned, og studiet starter om under en måned. I tillegg det er på andre siden av landet, så jeg må vite på forhånd om jeg kommer inn eller ikke, for å planlegge flytting. Hadde allerede sluttet i jobben og sagt ifra til utleier at jeg planlegger å flytte, så jeg skjønner ikke helt hva som skjer nå. Hva gjør jeg? Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 6c801...30d Har du prøvd å ringe de? Jeg fikk avslag på et studi med begrunelsen at jeg bare hadde generel studiekompetanse, selv om generel studiekompetanse var alt som krevdes. Ringte skolen og spurte hva som hadde skjed, og fikk nytt brev 40 minuter etter på... Av og til gjør de bare feil.
AnonymBruker Skrevet 16. mai #8 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 18.37): Det er ikke søknaden eller svaret som ikke er kvalifisert, men derimot deg. Anonymkode: 6babc...b52 Nei, var søknaden som ikke var kvalifisert. Var en feil med behandlingen av søknaden som ble ordnet opp i. Gøy at du kommer med en slik påstand basert på det lille jeg skrev da. Pippi Lotta skrev (På 13.5.2025 den 19.00): Har du prøvd å ringe de? Jeg fikk avslag på et studi med begrunelsen at jeg bare hadde generel studiekompetanse, selv om generel studiekompetanse var alt som krevdes. Ringte skolen og spurte hva som hadde skjed, og fikk nytt brev 40 minuter etter på... Av og til gjør de bare feil. Tok kontakt og fikk etter hvert løst problemet. AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 18.53): Du som har denne tråden også, TS? Anonymkode: febf0...647 Nei, det var ikke meg. TS Anonymkode: 6c801...30d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå