Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sett på 90 sekunder av en virkelig plagsom sang på din veranda. På repeat. I akkurat god nok styrke til at det skjærer nok i ørene. Dra ut i en park hele dagen.

Se om naboen tar hintet. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eller forsøkt med en uttrekkbar levegg som er tett. Slipper i hvert fall at det siver røyk gjennom veggen som er der.

Anonymkode: aff63...b6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan glasse inn verandaen din? Så vil det alltid stenge ute røyken. Når du ser at naboen ikke er ute, da kan dere åpne og nyte været. Trist at naboer oppfører seg sånn.

Anonymkode: dabe7...3b1

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en vifte, gå ut hver gang naboen røyker og sett på viften og sett et glass eddik foran. Pass på at det går i retning mot dritt naboen. 

Håper røyking blir ulovlig i Norge, nå forbanna dritt at andre skal få lov å forpeste hjemmet til andre folk!! 

Anonymkode: f1d77...bb7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Nei. Lurte på kanskje å sette ppp et hagetelt med tak og vegger, bare åpnet for den veien sola er?

Anonymkode: 9d348...dce

Usikker på om det vil hjelpe heller, for røyken vil jo finne veien rundt og gjennom. Men du kan selvsagt prøve. 

Anonymkode: 1872f...cb1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan man gjøre noe for å beskytte seg mot røyking fra naboen i rekkehus? Barnet mitt er allergisk og har astma og jeg har en autoimmun lungesykdom så vi blir begge dårlige.

Jeg har snakket med naboen men hun ble bare sur og fortsetter å røyke ti centimeter fra min uteplass og vinduer. 

Selveier, ikke sameie eller styre. 

Vil det feks hjelpe med høyere og tettere levegg? Dekke med plast eller stoff? Ta det til konfliktrådet? Søke kommunen? 

Det eneste du her kan gjøre når dialog ikke fører frem, er å flytte. 

Anonymkode: 05570...0f5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Finn en dårlig og sterk parfyme og spray mot henne når hun røyker! Eller som en over sier; spray eddik! Hvis naboen reagerer på det, bare later du som ingenting og svarer at du rengjør vinduene  😅

Anonymkode: 401cc...b79

AnonymBruker
Skrevet
Fjompen skrev (9 timer siden):

Sett på 90 sekunder av en virkelig plagsom sang på din veranda. På repeat. I akkurat god nok styrke til at det skjærer nok i ørene. Dra ut i en park hele dagen.

Se om naboen tar hintet. 

Trenger ikke å hinte, for jeg har jo sagt rett ut hva problemet er. Og med et slikt hint vil jeg jo plage alle andre også, og garantert ikke bygge goodwill for min side av saken…

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det eneste du her kan gjøre når dialog ikke fører frem, er å flytte. 

Anonymkode: 05570...0f5

Ja, men jeg må sjekke andre tiltak først i alle fall. Man har ingen garanti for at ikke det dukker opp lignende problem neste sted man bor. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Finn en dårlig og sterk parfyme og spray mot henne når hun røyker! Eller som en over sier; spray eddik! Hvis naboen reagerer på det, bare later du som ingenting og svarer at du rengjør vinduene  😅

Anonymkode: 401cc...b79

Har faktisk tenkt på dette, men det er bare så utrolig passiv aggressivt. Hun har god plass å røyke på der hun ikke plager noen, jeg har sagt fra at det er plagsomt, og likevel fortsetter hun - og det gjør meg ganske oppgitt og sint. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har faktisk tenkt på dette, men det er bare så utrolig passiv aggressivt. Hun har god plass å røyke på der hun ikke plager noen, jeg har sagt fra at det er plagsomt, og likevel fortsetter hun - og det gjør meg ganske oppgitt og sint. 

Dette skjønner jeg så veldig godt, TS. Det må jo være noe seriøst galt med naboen din som bryr seg så lite om andre mennesker. Det er ikke alltid så lett å bo så tett på andre, man er så prisgitt at naboene er ordentlige og fornuftige folk. 

Setter du opp levegg så forundrer det meg ikke om naboen din stiller seg på ei gardintrapp og blåser over. Virker jo som en sånn type :ler:

Du må vurdere kostnaden, men du kan f.eks sette opp en så stor levegg som du har lov til å gjøre, og i tillegg ha hagetelt? 

Fungerer ikke det, så er alterntivet å la være å gå ut når naboen er der, eller flytte. 

AnonymBruker
Skrevet

Hun har lov til å røyke på egen eiendom.

Anonymkode: af088...cf0

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, selvsagt har hun lov til det. Men hvorfor er det så vanskelig for røykere å utvise litt hensyn? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, selvsagt har hun lov til det. Men hvorfor er det så vanskelig for røykere å utvise litt hensyn? 

Røykere viser hensyn hele tiden ,men i mitt eget hjem vil jeg gjøre som jeg vil!

Kan ikke naboen vise litt hensyn ved å holde seg på den andre siden ? 

Sånn seriøst - hvor mye av den røyken som blåser over er egentlig skadelig?  

Røyk er faktisk en lovlig vare. Har dere tenkt på hvor staten skal ta pengene fra som kommer  fra røyksalg dersom det blir forbudt ? 

Anonymkode: aad37...4cf

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det har vel ikke noe med saken eller min problemstilling å gjøre?

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Røykere viser hensyn hele tiden ,men i mitt eget hjem vil jeg gjøre som jeg vil!

Røyk er faktisk en lovlig vare. Har dere tenkt på hvor staten skal ta pengene fra som kommer  fra røyksalg dersom det blir forbudt ? 

Passiv røyking er skadelig. Det er et fakta. Prøv å holde deg til saken, jeg har ingen forutsetning for å vite noe om deg. 

Hvis alle skader av tobakk forsvant tipper jeg staten hadde fått mer penger, ikke mindre. 

AnonymBruker
Skrevet

En ting at det er skadelig, men det stinker jo helt forferdelig!!!! Vi bor også i rekke og naboen røyker ett-to tiden om natten, vi våkner da av at det stinker dritt på soverommet. Lukker vi vinduet så stinker det jo fortsatt inne. Det er nesten som at røykeren sitter på rommet vårt og røyker. De som røyker står på en balkong ca 7m fra vårt soverom. 

Er igrunn veldig rart at de ikke kan røyke og ta hensyn. Skulle tatt seg ut om jeg satt ute med venner og pratet og hoiet til sene natta, nei da er det regler for å ta hensyn. Men røykerne med den forferdelige stanken, de kan forpeste naboer til alle døgnets tider uten å ta hensyn. Og det er lov!

Anonymkode: f577b...97c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og i mitt hjem så ønsker jeg å få lov til å puste om natta. Jeg har i grunn bare soverom på èn side av leiligheten, hvorfor skal naboene få lov til å røyke slik at soverommet mitt forpestes og holder meg våken halve natta? 

Hvorfor skal kun den ene parten "vinne"? Gi og ta, er det så jævlig vanskelig? 

Tja, de kan sikkert ta det fra kassa fra alle som slipper sykdom på sikt, som koster staten mye penger? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

En ting at det er skadelig, men det stinker jo helt forferdelig!!!! Vi bor også i rekke og naboen røyker ett-to tiden om natten, vi våkner da av at det stinker dritt på soverommet. Lukker vi vinduet så stinker det jo fortsatt inne. Det er nesten som at røykeren sitter på rommet vårt og røyker. De som røyker står på en balkong ca 7m fra vårt soverom. 

Er igrunn veldig rart at de ikke kan røyke og ta hensyn. Skulle tatt seg ut om jeg satt ute med venner og pratet og hoiet til sene natta, nei da er det regler for å ta hensyn. Men røykerne med den forferdelige stanken, de kan forpeste naboer til alle døgnets tider uten å ta hensyn. Og det er lov!

Anonymkode: f577b...97c

Akkurat samme opplevelse her, heldigvis så flyttet de. Hvor vanskelig er det å røyke i en annen del av boligen, eller øyke inne med vinduer lukket, fremfor balkong? 

Det er så mye man kan gjøre for å ta litt hensyn, små grep. Men av en eller annen grunn så liker visst røykere at egen bolig stinker, og må derfor ha vinduer åpne/røyke ute? :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Ikke skulle jeg røyke på terrassen og eller ikke foran eget privat inngangsparti. Hvor søren skal jeg røyker da? 

Ja, jeg er klar over at du kan lukte røyker på mange meters avstand, men det er ikke passiv røyking. Det er en lukt du ikke liker. 

Anonymkode: 3c40a...c36

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke skulle jeg røyke på terrassen og eller ikke foran eget privat inngangsparti. Hvor søren skal jeg røyker da? 

Ja, jeg er klar over at du kan lukte røyker på mange meters avstand, men det er ikke passiv røyking. Det er en lukt du ikke liker. 

Men som jeg sier i hi: Min nabo røyker ti cm fra mine vinduer og min uteplass. Klart det er passiv røyking da. Man må være rimelig idiot for å ikke skjønne at det er plagsomt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Inne? Ikke ute/med vinduet åpent mellom visse klokkeslett slik at folk kan få sove? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Samfunnsøkonomer i Norge har tidligere kommet frem til at røyking koster oss rundt 80 milliarder kroner i året. Likevel drar staten bare inn sju milliarder i avgifter

Anonymkode: d08ab...5b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...