AnonymBruker Skrevet 8. mai #1 Skrevet 8. mai Flere produsenter sysler nå med bensinmotor for lading av elbiler for å kompensere for lav rekkevidde på elbiler (EREV). Elbilinteressen er skuffende lav i de fleste land, og produsentene håper dette kan være redningen for elbilsatsningen. Blir dette fremtiden, en elbil som kommer seg vesentlig lenger på strøm enn en hybrid, men som kan lade videre i fart uten å tenke på ladekøer? Det er kanskje feil tidspunkt å kjøpe en "ren" elbil nå hvis dette er like om hjørnet? https://www.tv2.no/broom/mener-dette-er-elbil-ber-eu-ta-grep/17710818/ Anonymkode: 34e38...999
AnonymBruker Skrevet 8. mai #2 Skrevet 8. mai Dette er ikke noe nytt, og disse bilene finnes på markedet allerede (node de har gjort i 10-15 år). Aldri slått an i Norge, da de ikke har fått samme fordeler som rele elbiler. Anonymkode: f82cf...661 1
Snok1 Skrevet 8. mai #3 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Flere produsenter sysler nå med bensinmotor for lading av elbiler for å kompensere for lav rekkevidde på elbiler (EREV). Elbilinteressen er skuffende lav i de fleste land, og produsentene håper dette kan være redningen for elbilsatsningen. Blir dette fremtiden, en elbil som kommer seg vesentlig lenger på strøm enn en hybrid, men som kan lade videre i fart uten å tenke på ladekøer? Det er kanskje feil tidspunkt å kjøpe en "ren" elbil nå hvis dette er like om hjørnet? https://www.tv2.no/broom/mener-dette-er-elbil-ber-eu-ta-grep/17710818/ Anonymkode: 34e38...999 Dette er en lattervekkende form for proteksjonisme. Selv Donald Trumps tariffer på utenlandske biler er bedre enn dette. Den europeiske bilindustrien må steppe opp utviklingstakten, da kan de ikke bruke krefter på å reintrodusere hybridbiler. Selv Donald Trumps idiotiske tariffer på utenlandske er mer fornuftig enn dette.
AnonymBruker Skrevet 8. mai #4 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er ikke noe nytt, og disse bilene finnes på markedet allerede (node de har gjort i 10-15 år). Aldri slått an i Norge, da de ikke har fått samme fordeler som rele elbiler. Anonymkode: f82cf...661 Nå tror jeg du tenker på de rene hybridbilene, basert på bensinmptor, men med et lite elbatteri i tillegg. Dette er jo mer det motsatte, en elbil med en liten bensinmotor kun for lading av batteriet når det trengs, rett og slett som å kjøre rundt med en bensindrevet generator som man kan ta i bruk ved behov. Jeg tenker det er en veldig god ide, for å dekke den siste andelen folk som ikke kan ha elbil pga for kort rekkevidde i det daglige. Kjører selv ren el, men syntes absolutt konseptet med de nye hybridene er interessant. Når vi først skal på langtur er det hassel å skulle planlegge lading her og der. Og dyrt, man stopper jo ikke et sted uten å kjøpe noe... hadde vært topp å forlenge rekkevidden med en liten bensinmotor de to gangene i året vi kjører så langt at det hadde vært aktuelt. Anonymkode: 935ed...177
AnonymBruker Skrevet 8. mai #5 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nå tror jeg du tenker på de rene hybridbilene, basert på bensinmptor, men med et lite elbatteri i tillegg. Dette er jo mer det motsatte, en elbil med en liten bensinmotor kun for lading av batteriet når det trengs, rett og slett som å kjøre rundt med en bensindrevet generator som man kan ta i bruk ved behov. Anonymkode: 935ed...177 Nei, jeg tenker på biler som Opel Ampera (må ikke forveksles med Ampera-e som er en ren elbil) og BMW i3 REx som gjør akkurat det du beskriver. Anonymkode: f82cf...661
AnonymBruker Skrevet 8. mai #6 Skrevet 8. mai Altså denne; https://elbil.no/den-perfekte-elbilen-med-stottehjul/, som heller ikke må forveksles med i3 som er ren elbil. Anonymkode: f82cf...661
AnonymBruker Skrevet 8. mai #7 Skrevet 8. mai Her i landet er jo rekkevidde og lading et problem kun for de aller færreste. Det er jo blitt hurtigladere overalt. De fleste må jo uansett stoppe for et dobesøk, en beinstrekk og gjerne en kaffekopp eller noe å spise etter noen hundre km, så da lader man jo bare i samme slengen. Anonymkode: e2cba...c1b
AnonymBruker Skrevet 8. mai #8 Skrevet 8. mai Range extender har jo vært en greia, Fisker Karma eller den nyeste MG hybriden driver begge med det, f.eks. Unødvendig i land med gode ladeinfrastruktur slik som Norge. Anonymkode: 2faaa...e85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå