Alice123 Skrevet 8. mai 2025 #41 Skrevet 8. mai 2025 Liker ikke grilling og liker ikke å spise utendørs. Mannen elsker å grille så blir en del grilling i sommerhalvåret. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #42 Skrevet 8. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Grilling er noe herk, hovedsakelig pga været. Det er ikke mange dager i Norge da det er både tørt og over 20 grader ca kl 18 - 19 i løpet av et år i Norge. Ikke spiser jeg kjøtt heller, men været er hovedsaken. Anonymkode: 241d5...464 Da har man overbygd veranda å grille på. Eneste måten å ha mange grilldager i året. Anonymkode: aa95e...ca8 2
skreppamedleppa Skrevet 8. mai 2025 #43 Skrevet 8. mai 2025 (endret) Elsker å både grille og spise grillmat. Det er så mye forskjellig en kan mikse og spise at en trenger jo ikke spise den samme tingen 2 ganger igjennom sesongen. Super måte å tilbrede mat på som smaker digg. Elsker tilbehør som dipper, marinader, hjemmelaget potetsalat, salsa osv. Og det er så himla fantastisk å sitte ute en sommerdag i hagen og kose seg. Når været er fint er det sjeldent jeg spiser mat inne uansett. Også er det enkelt om en skal invitere flere og bare sitte å kose seg med litt forskjellig av mat og tilbehør og et glass vin eller en øl i de seine kveldstimer. Grillmat er så anvendelig, det er alltid noe som passer noen. Endret 8. mai 2025 av skreppamedleppa 2
Beneath the Moon Skrevet 8. mai 2025 #44 Skrevet 8. mai 2025 Nei, men jeg er glad i å spise grillmat, Liker bedre å kokkelere inne på kjøkkenet. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #45 Skrevet 9. mai 2025 Nei. Gleder meg til trenden dør. Anonymkode: 01cda...f29 2
K.B. Skrevet 9. mai 2025 #46 Skrevet 9. mai 2025 Jeg griller eller bruker pizza ovnen så og si daglig fra april/mai og så langt ut på høsten det lar seg gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #47 Skrevet 9. mai 2025 Jeg er glad i å grille. Vi har ikke grill, men håper vi kan kjøpe en i år. Synes det er gøy å prøve forskjellige typer mat på grillen. Veldig glad i alt tilbehør man kan ha til også. Jeg liker godt å spise ute også, så lenge det er varmt og ikke blåser altfor mye da Anonymkode: 72b24...b42 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2025 #48 Skrevet 9. mai 2025 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nei. Gleder meg til trenden dør. Anonymkode: 01cda...f29 Trenden? Da tror jeg du må vente lenge! Folk har jo laget mat over åpen flamme siden tidenes morgen. Anonymkode: aa95e...ca8 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2025 #49 Skrevet 10. mai 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei. Gleder meg til trenden dør. Anonymkode: 01cda...f29 😂 Jeg vokste opp med grilling på 80- og 90-tallet. Husker hvor fint det var første dagen, da de bestemte at nå var det fint nok til å bære ut grillen. Som student kjøpte vi inn utstyr, fant en offentlig grill, eller delte på et-par minigriller, og koste oss med rimelig grillmat. Nå, som godt voksen, har vi også pizzaovn og pelletsgrill, i tillegg til tradisjonell kull, som gjør at vi har utvidet sesongen enda mer. Anonymkode: d6449...604 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2025 #50 Skrevet 10. mai 2025 K.B. skrev (10 timer siden): Jeg griller eller bruker pizza ovnen så og si daglig fra april/mai og så langt ut på høsten det lar seg gjøre. Her og. Ikke daglig, men mange ganger i uka nå når det er fint vær. Denne uka har vi hatt og skal ha; Ørret med nykål, asparges og potetsalat. Hvit pizza med salsiccia. Langtidsstekt spare-ribs med mais og coleslaw. Sjøkreps med hvitløkssmør, grillet flatbrød og aioli. Lager også tacokjøttet på grill gjennom sommeren. Pulled pork av Skulder. Eller pulled beef av høyrygg eller brisket. Som får godgjøre seg på peletsgrillen noen timer. Anonymkode: d6449...604 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2025 #51 Skrevet 10. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 13.03): Grillmat er digg det bare jeg slipper å grille maten selv. Altså jeg vil gjerne spise uten å bidra så mye. Hvordan er det med deg/dere? Er det alltid en som griller og de andre spiser eller hvordan gjør dere det? Anonymkode: aa95e...ca8 Lager mat til alle hver dag, når det skal grilles må jeg gjøre det og, mannen kan ikke lage mat og vil ikke prøve heller! Så liker og liker, nei, men hadde vært glad om noen ville grillet for meg! Anonymkode: 254d4...7e6
Gjest Bombasi Skrevet 10. mai 2025 #52 Skrevet 10. mai 2025 Grilling er så koselig. Har en fin Weber Q2000 som jeg braser alt mulig på, og balanserer mellom direkte og indirekte varme. Og ingen lukt slår lukta av grilling. 🤤
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2025 #53 Skrevet 12. mai 2025 elsker å grille alt mulig. beste følelsen å fyre opp grillen og stå med en iskald pils i sola. gjerne marinere noe større kjøttstykker og grille hele kvelden. Anonymkode: d6003...0e7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2025 #54 Skrevet 12. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 13.03): Grillmat er digg det bare jeg slipper å grille maten selv. Altså jeg vil gjerne spise uten å bidra så mye. Hvordan er det med deg/dere? Er det alltid en som griller og de andre spiser eller hvordan gjør dere det? Anonymkode: aa95e...ca8 Digge grilling og grill mat. Den man er hos er den som griller Anonymkode: 82417...c8e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2025 #55 Skrevet 13. mai 2025 Solgte grillen i fjor. Både mannen min og jeg mente det ble for mye greier rundt grilling, og vi holder oss heller til å lage mat innendørs nå. Et av problemene er at man må gå mellom grillen ute og kjøkkenet inne hele tiden, med mindre man har et fullverdig utekjøkken. Og om man har et fullverdig utekjøkken kan man banne på at måkene er klar til å forsyne seg av maten som forberedes der i det sekundet du snur ryggen til😬 Anonymkode: bf636...849 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2025 #56 Skrevet 13. mai 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Solgte grillen i fjor. Både mannen min og jeg mente det ble for mye greier rundt grilling, og vi holder oss heller til å lage mat innendørs nå. Et av problemene er at man må gå mellom grillen ute og kjøkkenet inne hele tiden, med mindre man har et fullverdig utekjøkken. Og om man har et fullverdig utekjøkken kan man banne på at måkene er klar til å forsyne seg av maten som forberedes der i det sekundet du snur ryggen til😬 Anonymkode: bf636...849 Hvordan i alle dager får dere til det? Vi gjør klart alt kaldt. Og legger alt som skal grilles på fat, samt gjør klart alt som skal ut av tallerkener, krydder og slikt. Tar med grillmaten ut, griller. Henter også tallerkener og krydder og slikt i en runde (på serveringsbrett). Når grillmaten tempereres bæres maten som har stått på kjøkkenet ut (på serveringsbrett). Før vi setter oss til bords. Har som dere et måkeproblem. Så logistikken rundt at mat bæres frem på denne måten er viktig. Det er 2,5 tur til kjøkkenet. Anonymkode: d6449...604
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2025 #57 Skrevet 13. mai 2025 Grillmat er min største fiende. Har ocd. Takler ikke storfekjøtt. Selv om at jeg liker det. Får ikke til å spise mye av det jeg har klart å spise tidligere, som f.eks rent kjøtt av storfe. Liker pølser... men ikke laget på grill fordi de blir brent utenpå og rå inni (tvangstanke, ikke reelt og jeg er klar over det) Takler ikke kjøtt med bein i, selv om at mye grillmat har store beinbiter som lett kan fjernes. Har det bein, så kan det ikke spises. Får ikke til å spise varmmat som blir kaldt, og grillmat blir alltid kaldt med en gang. Og tilbehøret blir kaldt. Jeg må spise en ting om gangen, rett fra grill/ovn. Får ikke til å spise utendørs, fordi det er insekter ute. Er mye grillmat jeg liker smaken av, men får ikke til å spise på grunn av tvangstanker. Før elsket jeg grillmat, nå får jeg ikke til å spise det og det blir gradvis verre og verre med årene. 😭 Har vokst opp med å grille hele sommeren og har levd på grillmat hele sommeren. Men jeg har falt av på grunn av ocd. Anonymkode: bf28f...d57 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #58 Skrevet 14. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 13.18): Hater det, mye styr og venting før en får noe halvstekte greier som smaker av grillkull🥴 Anonymkode: b9731...991 Ok, får du alltid halvstekt mat som smaker grillkull?? Da kan jo ikke vedkommende som har grillet, grille.... Synd at du da hater grillmat generelt fordi noen ikke kan grille. Vi har gassgrill, og ingen halvstekte produkter som smaker grillkull.. Og hva er egentlig styret? jeg synes grillmat er det enkleste. Noen pølser og brød, potetsalat, enkel salat ved siden av og noen kjøttstykker? Forstår ikke at det er styr.... Det er jo vanlig mat en lager inne, bare at man lager det ute. Og vente på mat? Tja, det må vel en alltid Anonymkode: f3db7...fb3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #59 Skrevet 14. mai 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Grillmat er min største fiende. Har ocd. Takler ikke storfekjøtt. Selv om at jeg liker det. Får ikke til å spise mye av det jeg har klart å spise tidligere, som f.eks rent kjøtt av storfe. Liker pølser... men ikke laget på grill fordi de blir brent utenpå og rå inni (tvangstanke, ikke reelt og jeg er klar over det) Takler ikke kjøtt med bein i, selv om at mye grillmat har store beinbiter som lett kan fjernes. Har det bein, så kan det ikke spises. Får ikke til å spise varmmat som blir kaldt, og grillmat blir alltid kaldt med en gang. Og tilbehøret blir kaldt. Jeg må spise en ting om gangen, rett fra grill/ovn. Får ikke til å spise utendørs, fordi det er insekter ute. Er mye grillmat jeg liker smaken av, men får ikke til å spise på grunn av tvangstanker. Før elsket jeg grillmat, nå får jeg ikke til å spise det og det blir gradvis verre og verre med årene. 😭 Har vokst opp med å grille hele sommeren og har levd på grillmat hele sommeren. Men jeg har falt av på grunn av ocd. Anonymkode: bf28f...d57 Her høres det ikke ut som grillingen har noe med saken å gjøre, men at du har så mange komplekse greier som du kanskje skulle hatt hjelp til.... Anonymkode: f3db7...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #60 Skrevet 14. mai 2025 Jeg liker grilla fisk og grønnsaker, men blir kvalm av osen av grilla kjøtt.. Så alt i alt er noen grilla maiskolber og litt fisk ett par ganger i året mer enn nok. Anonymkode: ef8cc...fa8 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå