AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #21 Skrevet 8. mai 2025 Koselig med grilling, men mye styr for den maten. Jeg spiser, og rydder. Han griller. Anonymkode: c04c6...f66
PurpleTuliip Skrevet 8. mai 2025 #22 Skrevet 8. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilket tilbehør lager i airfryer? Anonymkode: 39b97...fce Pommes, hasselbackpoteter, potetbåter, bakt potet osv ☺️ 1 1
Hareena Skrevet 8. mai 2025 #23 Skrevet 8. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fersk fisk på grill er jo fantastisk. Jeg griller nesten mer fisk enn kjøtt. På kull eller pellets. har du sett slike nettingformer du legger fisken inn i? Da får du også grillsmaken. Behold alltid skinnet på, og stek hovedsakelig fra skinnsiden. Spray godt med olje på formen. Anonymkode: d6449...604 Ja, jeg har visst noe slikt i naustet, rusta pga manglende bruk og vedlikehold. Fiskeskinn som brenner seg fast og alt går i oppløsning, jeg også...
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #24 Skrevet 8. mai 2025 Hareena skrev (1 minutt siden): Ja, jeg har visst noe slikt i naustet, rusta pga manglende bruk og vedlikehold. Fiskeskinn som brenner seg fast og alt går i oppløsning, jeg også... Naust, og fersk fisk 🤩 Det, og en grill, er jo drømmen. Men skikkelig grill, som gir smak. Ikke disse gassgrillene alle har nå. Anonymkode: d6449...604 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #25 Skrevet 8. mai 2025 PurpleTuliip skrev (3 minutter siden): Pommes, hasselbackpoteter, potetbåter, bakt potet osv ☺️ Aha! Anonymkode: 39b97...fce 1
Tekumseh79 Skrevet 8. mai 2025 #26 Skrevet 8. mai 2025 Ingenting er som svartbrent kaldt kjøtt og sitte ute og fryse når huset er oppvarma av dagens finvær. Litt tennvæskeeim og vannskader på maten etter et par fettbranner i grillen hører med. Lunka potetsalat (som sto inne på kjøkkenbenken i varmen mens du grilla kjøttet) og ubekvemt å sitte på alskens hagemøbler kontra å sitte godt og behagelig inne. Mye av grillmaten skal også smake røyk, så da er den pusha med røykaroma, som nå heldigvis blir forbudt etterhvert: https://www.mattilsynet.no/mat-og-drikke/matproduksjon/tilsatte-stoffer-i-mat/aroma/roykaroma 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #27 Skrevet 8. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Grillmat er digg det bare jeg slipper å grille maten selv. Altså jeg vil gjerne spise uten å bidra så mye. Hvordan er det med deg/dere? Er det alltid en som griller og de andre spiser eller hvordan gjør dere det? Anonymkode: aa95e...ca8 Enig med deg, grillmat er digg å spise, men jeg synes det er styrete å dra med så mye greier ut til grillen. Anonymkode: bed6a...e5b
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #28 Skrevet 8. mai 2025 Ja grillmat er godt. Spiller ingen rolle om jeg selv griller eller om det er noen andre. Jeg syns ikke det er noe problem å grille selv, men har heller ingen ting imot om det er noen andre som står for grillingen. Anonymkode: a4031...5db 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #29 Skrevet 8. mai 2025 Grillmat er noe av det beste jeg vet 😍 Anonymkode: f0cba...e35 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #30 Skrevet 8. mai 2025 Meeh... Syns grillmat kan være godt, men det er ikke noen favoritt liksom. Selve grillingen i seg selv er det aldri jeg som står for 🤷♀️ Anonymkode: c5734...30b 2
Honey Dew Skrevet 8. mai 2025 #31 Skrevet 8. mai 2025 Ikke griller jeg og ikke liker jeg grillmat. Det er ofte for sterkt krydret. 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #32 Skrevet 8. mai 2025 Syns grilling er oppskrytt som faen. Det er tilbehøret som er digg. Ofte grilles kjøttet ujevnt, ingenting er klart samtidig og det er bare mye styr for lite kos. Gjør det fordi det er sosialt, men ikke mitt førstevalg. Skal kjøpe gassgrill i år. Kanskje det gjør det mindre styrete. Anonymkode: 5e47c...ed1 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #33 Skrevet 8. mai 2025 Tekumseh79 skrev (1 time siden): Ingenting er som svartbrent kaldt kjøtt og sitte ute og fryse når huset er oppvarma av dagens finvær. Litt tennvæskeeim og vannskader på maten etter et par fettbranner i grillen hører med. Lunka potetsalat (som sto inne på kjøkkenbenken i varmen mens du grilla kjøttet) og ubekvemt å sitte på alskens hagemøbler kontra å sitte godt og behagelig inne. Mye av grillmaten skal også smake røyk, så da er den pusha med røykaroma, som nå heldigvis blir forbudt etterhvert: https://www.mattilsynet.no/mat-og-drikke/matproduksjon/tilsatte-stoffer-i-mat/aroma/roykaroma Sånn er det å grille! Oppskrytt som faen, ass. Anonymkode: 5e47c...ed1 2 2
Amossa Skrevet 8. mai 2025 #34 Skrevet 8. mai 2025 Ja, det liker jeg godt. Da er det jeg som lager salater og tilbehør, og mannen som griller.
Million Skrevet 8. mai 2025 #35 Skrevet 8. mai 2025 Jeg er ingen fan av grilling. Da jeg var gift, hadde vi en diger gassgrill som mannen insisterte på at vi måtte ha, og han grillet på den hele sommeren, så sant været tillot det. Stort sett kjøtt av noe slag med potetsalat til. Ble ganske lei det, etter årevis med det. Kan ikke huske at jeg brukte grillen noengang. Det var alltid han som tok initiativet til at "i dag griller vi!". 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #36 Skrevet 8. mai 2025 Jeg kan styre min begeistring for typisk grillmat fra butikken som er dynket i marinade (som i 9 av 10 tilfeller utløser en allergisk reaksjon hos meg). Ender som regel opp med å bare spise salat hvis det ikke er noe rent kjøtt uten marinade eller blandingskrydder (grillkrydder o.l) på. Men pølsefest med mange forskjellige sorter pølser og godt tilbehør liker jeg. Jeg finner alltid minst en pølsetype jeg kan spise. Anonymkode: 5efa2...ffd 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #37 Skrevet 8. mai 2025 Jeg syns grilling er koslig når vi er bare to, men er det flere så blir det stress. Anonymkode: aa95e...ca8
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #38 Skrevet 8. mai 2025 Synes den enkleste formen for grilling - som tydelligvis mange holder på med - putte på noe ferdigmarinerte greier og servere potetsalat ut av boksene - framstår som temmmelig harry. Det mest merkelige jeg hører om er folk som skryter av at det man pakker inn blåskjell og fisk i folie og slenger på grillen... Nokså meningsløst. . BBQ er noe annet. Og om man har interesse for det og øvelse, kan man jo få til de herligste ting fra en grill. Selv bor jeg i lelighet alene, og tenkte jeg skulle prøve meg med en sånn liten gassgrill, men det føltes nokså meningsløst ut.... ... så store griillfester med en som kan sakene, ja - ferdigmarinert svin på gassgrill, absolutt nei. Anonymkode: cc18d...e31 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #39 Skrevet 8. mai 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Synes den enkleste formen for grilling - som tydelligvis mange holder på med - putte på noe ferdigmarinerte greier og servere potetsalat ut av boksene - framstår som temmmelig harry. Det mest merkelige jeg hører om er folk som skryter av at det man pakker inn blåskjell og fisk i folie og slenger på grillen... Nokså meningsløst. . BBQ er noe annet. Og om man har interesse for det og øvelse, kan man jo få til de herligste ting fra en grill. Selv bor jeg i lelighet alene, og tenkte jeg skulle prøve meg med en sånn liten gassgrill, men det føltes nokså meningsløst ut.... ... så store griillfester med en som kan sakene, ja - ferdigmarinert svin på gassgrill, absolutt nei. Anonymkode: cc18d...e31 Grillsnobbing driver jeg hvertfall ikke mer, det enkle er mer enn bra nok. Og jeg gjør ingenting av at du kaller meg harry, jeg er meg selv og det er bra nok. Anonymkode: aa95e...ca8 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #40 Skrevet 8. mai 2025 Grilling er noe herk, hovedsakelig pga været. Det er ikke mange dager i Norge da det er både tørt og over 20 grader ca kl 18 - 19 i løpet av et år i Norge. Ikke spiser jeg kjøtt heller, men været er hovedsaken. Anonymkode: 241d5...464 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå