Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært glad i brød og foretrekker et kosthold basert hovedsakelig på grønnsaker. 

Anonymkode: f3455...739

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Har aldri vært glad i brød og foretrekker et kosthold basert hovedsakelig på grønnsaker. 

Anonymkode: f3455...739

Lykke til med næringsmangler!

Anonymkode: c320a...0d3

• Nyttig 4
Skrevet

Baker selv, lite karbohydrater og bruker mye pålegg når jeg spiser brød.

Skrevet

Fordi jeg er ganske liten og tynn og dermed ikke trenger så veldig mye mat hver dag. Da blir det viktig at den maten man faktisk spiser, inneholder mest mulig næringsstoffer. Ettersom det er veldig mange matvarer som er mye mer næringsrike enn brød, prioriterer jeg heller disse, som for eksempel grønnsaker, kjøtt, fisk/skalldyr, egg, nøtter, frø, meieriprodukter, osv. Da blir jeg mer sikker på at jeg får i meg det jeg trenger. Pluss at det gir en god metthetsfølelse som varer i flere timer.

Om jeg daglig skulle erstattet næringsrike matvarer med brød - og da spesielt næringsfattig industribrød - kunne jeg rett og slett risikert å få næringsmangler.

Men det hender jo at jeg spiser brød, for eksempel når jeg får det servert på besøk hos venner, eller på hytteturer. Det er ikke noe problem i det hele tatt. Likevel, sånn til hverdags, prioriterer jeg mat med stor næringstetthet :)

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir oppblåst av å spise brød, får vondt i magen og blir fortere sulten.

Anonymkode: 75ae5...de1

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker brød! Men, jeg skal ned i vekt og brød gir veldig lite mat for mengden kalorier og fremfor alt PRIS. Kg- prisen på kjøttpålegg er jo grusom. Og så får jeg kviser av gulost, så prøver å unngå å kjøpe det. Når det er sagt, så blir jeg skikkelig sugen kanskje et par dager i måneden og tar en tur på Subway, eller kjøper en baguette på butikken. 

Summert: pris, næring, kcal, kviser. :) 

Anonymkode: 73230...7b9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kuttet det ut fordi jeg er veldig lav og derfor har et lite kaloribudsjett. Jeg har ikke «råd» til å kaste bort kalorier på noe som ikke er mettende. Derfor røk brød. 

Anonymkode: 1cae3...0e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor jeg kuttet ut brødmat?

Jo fordi jeg sjeldent ble mett, tross til ett stort kaloriinntak. Jeg kunne fint hive i meg 4-5 brødskiver med pålegg, som tilsvarte en god middag i kaloriinnhold. Hvorfor spise brødskriver når du heller kan spise en god middag? 

Anonymkode: f860f...c12

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg elsker brød! Men, jeg skal ned i vekt og brød gir veldig lite mat for mengden kalorier og fremfor alt PRIS. Kg- prisen på kjøttpålegg er jo grusom. Og så får jeg kviser av gulost, så prøver å unngå å kjøpe det. Når det er sagt, så blir jeg skikkelig sugen kanskje et par dager i måneden og tar en tur på Subway, eller kjøper en baguette på butikken. 

Summert: pris, næring, kcal, kviser. :) 

Kjøttpålegg og gulost har ingenting med brød å gjøre.

Anonymkode: 6116b...957

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har diabetes2 og brød får blodsukkeret til å skyte opp. I tillegg synes jeg rett og slett ikke det er godt nok til å forsvare kaloriinnholdet sammenlignet med de grove knekkebrødene jeg foretrekker. De eneste gangene jeg spiser brød er når jeg f.eks kjøper en god suppe eller salat på kafé til lunsj, da med mye ekte smør på. I den kombinasjonen er det godt, men ikke noe jeg unner meg ofte.

Anonymkode: 23076...129

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kjøttpålegg og gulost har ingenting med brød å gjøre.

Anonymkode: 6116b...957

Nei, de fleste spiser brød uten noe på. 🙄Hvordan kunne jeg koble de sammen!? 🫡

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 12.46):

prøver å spise mindre av det, føler jeg blir oppblåst. MEn, jeg er såååå glad i det. Hvorfor kutta du det ut? spiser du det av og til?

Anonymkode: a5d1e...d8f

Kan rett og slett ikke svelge brødmat eller annet bakverk etter en sykehusfeil. 
Prøver litt med proteinbrød laget på glutenfrie havregryn. 

Anonymkode: c7243...33c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 17.33):

Lykke til med næringsmangler!

Den der kunne du spart deg. For dette vet du ingenting om. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Den der kunne du spart deg. For dette vet du ingenting om. 

Dette vet jeg veldig mye om (levde slik selv og trodde det var bra). Det er jo egentlig sunn fornuft når man setter seg ordentlig inn i ernæring. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...