AnonymBruker Skrevet 8. mai #1 Skrevet 8. mai prøver å spise mindre av det, føler jeg blir oppblåst. MEn, jeg er såååå glad i det. Hvorfor kutta du det ut? spiser du det av og til? Anonymkode: a5d1e...d8f
AnonymBruker Skrevet 8. mai #2 Skrevet 8. mai Jeg ble oppblåst av både brød og pasta, men så begynte jeg med løping (2 mil hver uke) og nå går både pasta og brød helt fint. Vet ikke hvorfor egentlig Anonymkode: d4e06...912
AnonymBruker Skrevet 8. mai #3 Skrevet 8. mai Du kan bestille test du kan ta hjemme om du mistenker glutenallergi. Jeg spiser svært sjelden brød fordi jeg prøver holde UP varer til et minimum, spiser heller egg, havregrøt, yoghurt, smoothie, knekkebrød til frokost/kvelds. Tidligere var brødskiver ganske standard. Anonymkode: c5061...6b6
AnonymBruker Skrevet 8. mai #4 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): prøver å spise mindre av det, føler jeg blir oppblåst. MEn, jeg er såååå glad i det. Hvorfor kutta du det ut? spiser du det av og til? Anonymkode: a5d1e...d8f Knekkebrød med fiber som er grovt, mye bedre og mindre kalorier, metter. Anonymkode: 16d9f...616
AnonymBruker Skrevet 8. mai #5 Skrevet 8. mai Jeg ble oppblåst, litt daff, mindre energi. Med alderen har jeg også fått fokus på renere råvarer. Nå spiser jeg innimellom i begrensede mengder, for eksempel til påskefrokost og slikt. Synes ikke det er noe godt lenger, heller. Da jeg har fått sansen for mer smak og teksturer, og variasjon, når jeg spiser. Anonymkode: edbbc...4ce
AnonymBruker Skrevet 8. mai #6 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du kan bestille test du kan ta hjemme om du mistenker glutenallergi. Jeg spiser svært sjelden brød fordi jeg prøver holde UP varer til et minimum, spiser heller egg, havregrøt, yoghurt, smoothie, knekkebrød til frokost/kvelds. Tidligere var brødskiver ganske standard. Anonymkode: c5061...6b6 Det trenger ikke være gluten, kan og være gjær. Jeg byttet til surdeigbakst og fikk en helt annen fordøyelse. Anonymkode: 67809...8fb
SPOCA Skrevet 8. mai #7 Skrevet 8. mai Ja, gjorde det i mange år som lavkarber. Fungerte godt det, men jeg valgte å gå tilbake til annen kost, og spiser i dag brødmat. Jeg spiser derimot ikke mye brødmat.
AnonymBruker Skrevet 8. mai #9 Skrevet 8. mai For å unngå å få diabetes rett og slett. Legen sa at jeg ved å kutte ut brød og spise mindre karbohydrater så ville jeg ikke få diabetes. Var i faresonen, og etter noen mnd på knekkebrød så var blodsukkeret og det de målte tilbake til normalt. 😃 Er ung og normalvektig, men brød var vist det verste jeg kunne spise med tanke på diabetes. 🤔 Anonymkode: cb52b...7d5 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #10 Skrevet 8. mai Jeg prøvde først og fremst for å gå ned i vekt for mange år siden. Merket fort at jeg fikk mindre migrene, mindre (lav) feber som jeg ofte hadde, mindre smerter i kroppen. Gikk videre med å teste ut forskjellige tilnærminger, og jeg har endt på tilnærmet carnivore. Spiser av og til brød i sosiale sammenhenger. Noen ganger går det greit, andre ganger får jeg noen dager der jeg føler meg alt annet enn god. Gjerne hodepine, mer smerter, oppblåst mage bl.a. Anonymkode: a13e4...143 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #11 Skrevet 8. mai Jeg har byttet til hjemmebakt proteinbrød bakt av egg, cottage cheese og havregryn. Ingen mel eller gjær, og havregryn er uten gluten. Godt og mettende 😃 Anonymkode: 3b14e...adf 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #12 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For å unngå å få diabetes rett og slett. Legen sa at jeg ved å kutte ut brød og spise mindre karbohydrater så ville jeg ikke få diabetes. Var i faresonen, og etter noen mnd på knekkebrød så var blodsukkeret og det de målte tilbake til normalt. 😃 Er ung og normalvektig, men brød var vist det verste jeg kunne spise med tanke på diabetes. 🤔 Anonymkode: cb52b...7d5 Frøknekkebrød da eller? For vanlige knekkebrød er det jo karbo i. Anonymkode: 3b14e...adf
AnonymBruker Skrevet 8. mai #13 Skrevet 8. mai Byttet ut brød med mat som er varm, brødmat kulturen jeg vokste opp med er både unaturlig og ikke sunnere enn et godt varmt måltid. Nå spiser jeg brød som tilbehør eller om jeg har faktisk har lyst på en baguette eller lignende. Ikke som vomfyll som mange er vokst opp med. Anonymkode: 2257c...058 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #14 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Frøknekkebrød da eller? For vanlige knekkebrød er det jo karbo i. Anonymkode: 3b14e...adf Vanlig knekkebrød, eller prøve ut litt forskjellig for smakens skyld da. Spiste brød i helgene. Men var mer brødmåltider som måtte byttes ut til knekkebrød, frukt eller salat. Ikke mye som skulle til, ingen tegn til begynnende diabetes etter å legge brødet vekk etter 2 mnd. 😃 Anonymkode: cb52b...7d5
AnonymBruker Skrevet 8. mai #15 Skrevet 8. mai Fordi jeg fikk diabetes 2. Jeg liker brød, savner det og for meg metter brød mer enn proteiner og fett. Nå har jeg ikke et absolutt forbud mot brød altså, og tåler helt fint ei grovbrødskive i ny og ne. Anonymkode: 81201...baf
AnonymBruker Skrevet 8. mai #16 Skrevet 8. mai Fordi jeg blir slapp, oppblåst og får løs mage og diaré av fiber, og så kuttet jeg ut alt korn, nøtter og frø fordi jeg lærte at det var usunt. Altfor mye omega-6 (dårlig fett) og så har det mye antinæringsstoffer som hemmer opptak av mineraler. Og da merket jeg også hvor mye mer mett man blir av å fokusere på fett og proteiner. Karbohydrater gir kun korttidsmetthet. Så med mindre man vil spise hver andre time så funker karbohydrater dårlig. Spiser jeg en sjelden gang brød, så spiser jeg loff fordi det tåler jeg litt av. Det er også litt sunnere enn grovt fordi det har mindre antinæringsstoffer. Anonymkode: d11ca...bd8 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai #17 Skrevet 8. mai Er ikke spesielt glad i det og tror ikke brød er bra for helsa, da spesielt kjøpt i butikk. Anonymkode: 89569...922
AnonymBruker Skrevet 8. mai #18 Skrevet 8. mai Har revmatisme og fibro. Symptomene mine blir verre hvis jeg spiser hvete eller veldig fiberrik mat. Jeg får mindre vondt av loff enn grovbrød. Prøver å unngå sukker også. Kroppen fungerer best når jeg spiser kjøtt og grønnsaker. Anonymkode: 50f95...970 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai #19 Skrevet 8. mai Jeg kuttet ut både brødmat, pasta, ris, grøt, dvs all korn - fordi jeg fikk bedre av helse av det (psykisk og fysisk). Jeg fikk også mindre magefett/ble slankere, og slapp mye fordøyelsesproblemer. Anonymkode: c320a...0d3 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai #20 Skrevet 8. mai Fordi jeg blir trøtt og uopplagt av det. Jeg elsker surdeigsbrød og grovt rugbrød, men blir rett og slett slapp og raskere sulten igjen av karbohydrater. Anonymkode: 0b865...a4e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå