Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver meg på blomstre genseren av skappel, men synes hittil at oppskriften er kronglete forklart og har måttet google meg frem på egenhånd. Nå har jeg kommet til felling av ermhull, men jeg klarer ikke helt forstå hva de mener og hvordan jeg skal gjøre det. 
helt ny på dette, så mulig det er forståelig for andre. 

det står «Fell til ermehull på neste omgang slik: Fell av 5 masker i begynnelsen av omgangen. Strikk til 5 masker før neste merke, og fell av de 10 neste maskene. Strikk til det gjenstår 5 masker på omgangen og fell av. Legg arbeidet til side og strikk ermene» 

Anonymkode: 96d1d...5aa

AnonymBruker
Skrevet

Det er logisk når du gjør det. Det blir 10 felte masker i hver side, nettopp der du skal sette ermene når du har strikket dem. 

Anonymkode: 1642f...12a

AnonymBruker
Skrevet

Hva ved forklaringen er det du ikke skjønner, eller synes er vanskelig?

Anonymkode: 0f5bf...c38

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 12.14):

Jeg prøver meg på blomstre genseren av skappel, men synes hittil at oppskriften er kronglete forklart og har måttet google meg frem på egenhånd. Nå har jeg kommet til felling av ermhull, men jeg klarer ikke helt forstå hva de mener og hvordan jeg skal gjøre det. 
helt ny på dette, så mulig det er forståelig for andre. 

det står «Fell til ermehull på neste omgang slik: Fell av 5 masker i begynnelsen av omgangen. Strikk til 5 masker før neste merke, og fell av de 10 neste maskene. Strikk til det gjenstår 5 masker på omgangen og fell av. Legg arbeidet til side og strikk ermene» 

Anonymkode: 96d1d...5aa

Jeg klarer ikke å forstå hva du finner vanskelig med dette - du feller 5 på ene siden, 10 på den andre siden for så å felle 5 igjen der du startet med fellingen. Ergo blir det 10 masker på hver side....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...